פחד !

פחד !

שבת שלום לכולם. רציתי לפתוח דיון על פחד, שכול אחד ירשום את הדבר שהוא הכי מפחד מימנו בעולם, ואני לא מדבר על חרדה של כמה שניות ואז זה עובר אני מדבר על פחד אמיתי ! (תשתדלו להעמיק במחשבה לפני שאתם עונים). ואני יתחיל : אני לא מפחד מכלום !
 

גלית35

New member
לא לפחד מכלום זו אמירה מאוד../images/Emo20.gif

גדולה- הלוואי עלי. אני כן מפחדת-מלהשאר לבד,שיקרה משהו למשפחה שלי,ובזמן האחרון יש לי חרדה קלילה לגבי הוריי
.
 
חרדה זה לא פחד !

חשש להורים או למשפחה זה לא פחד זה לא מוחשי מספיק, זה יותר מידי כללי... פחד זה כמו שאמרת להשאר לבד, מגבהים, מהכבישים, מהחושך, מליצנים (זה לא מצחיק יש דבר כזה...), ממקומות סגורים, מכשלון, ממחטים, מהמוות... ויש עוד מיליון דברים... תחשבו מי מה אתם מפחדים ?
 

LCA

New member
פחד

לפני כמעט 3 שנים חבר טוב שלי נהרג בתאונת דרכים ומאז פחדתי לעלות לכביש, פחדתי לקחת לידיים שלי את ההגה = לעשות תאוריה וללמוד נהיגה מהמחשבה שאולי אני אהרוג או אהרג.. אבל שבוע שעבר הסתכלתי בפחד בעיניים ועברתי תאוריה... עכשיו אני צריכה לשבור את הפחד של ללמוד נהיגה... שאלה טובה!
 

Prophet

New member
פחד הוא דווקא דבר טוב

שיכול לעזור לך להתחזק אם את מצליחה להתגבר עליו.
 
ואני פוחדת ../images/Emo2.gif

מאש, וגם ממים, בעצם... ממחנק..
אם אני חושבת על זה, בעצם אני פוחדת מכל מה שעלול לגרום לי לאבד שליטה.. וואלה, תודה על השאלה הזו, הנה עוד משהו לבירור עם עצמי
יש עוד מישהו שפוחד לאבד שליטה
מה זה לאבד שליטה בעצם....
אמא'לה..
נופלים אסימונים,
צ'כה לעשות לי סדר בראש
 

eldorado

New member
מה שמזכיר לי

משהו מפחיד במיוחד זה היה ההרגשת כמעט טביעה שהיתה לי בים המלח לפני 3 חודשים. היי! לא יפה לצחוק, זה היה נורא מפחיד ונכנס לי מלא מלח לפה ולעיניים, איכס, זה היה באמת מפחיד. אחרי הבנאדם שאיבדתי לפני חודש וחצי חשבתי שאני לא אצליח למצוא משהו שמפחיד אותי מתוך גישה של: למי אכפת? רק טוב יכול לצאת מזה, להתאחד שוב עם אותו אדם אהוב אבל כשאני נזכר בחוויה הלא נעימה בים המלח אז זה נראה לי מפחיד, זה חוסר שליטה נוראי לטבוע (אם כי הדוגמא שלי היא מזערית ביותר, לא הייתי צריך מציל או טיפול רפואי - אבל עדיין מפחיד)
 
איבוד שליטה !?!

איבוד שליטה זה מפחיד אבל כללי מידי, זה ממש על הגבול של בין חרדה לבין פחד...
 
איבוד שליטה !?!

איבוד שליטה זה מפחיד אבל כללי מידי, זה ממש על הגבול של בין חרדה לבין פחד...
 
איבוד שליטה !?!

איבוד שליטה זה מפחיד אבל כללי מידי, זה ממש על הגבול של בין חרדה לבין פחד...
 
לומאמינה לך../images/Emo3.gif

לומאמינה שיש אדם שלא פוחד משומדבר... אני בטוחה שאם תחפור רגע, תמצא לפחות משהו קטן, זעיר, פצפון... שאתה פוחד ממנו.
 
פחדנית גאה! ../images/Emo13.gif

פחדים מבחינתי נובעים משני דברים - האחד - מקום להתראה מפני סכנה מציאותית. השני - תוצר של מודעות לגורמים ותוצאות. רב האנשים מפחדים מדברים שיכולים לפגוע בהם, עקיצת חיה ארסית, לחצות כביש סואן, וכדו' נמצא שאינטלגנציה גבוהה מאפיינת אנשים שיותר מפחדים ואפילו בעלי הפרעות חרדה, וזה משום שהמוח מתגבר על מסנני הפחד ובמקומם מעלה אינסוף תוצאות אפשריות למעשה אחד, אופטימיות ופסימיות בו זמנית, והדבר יוצר עומס יתר על המערכת ומביא לתחושה של פחד ובלבול. פחד יכול להניע אותנו קדימה, לגרום לביצוע שינויים, ולגרום לנו לשגשג עד רמה מסוימת. בגדול - אני דבקה בגישה הדואלית - אם אין פחד - גם אין אומץ. בלי פחד העשייה הרבה פחות איכותנית לטעמי.
 
כשהייתי קטן...

הפחדים שלי היו תוצרי דמיון מפותח, פחדים מאגיים, מהלא נודע. היום זה בדיוק להפך, פחדים הכרוכים בעולם המציאות, פחדים להיכשל, לאכזב, להיות אפס. מעניין ההבדל בין פחדים של ילדים לפחדים של מבוגרים. ילדים מפחדים מדימיון, מבוגרים ממציאות. פחד הוא אנרגיה ריקה, אין בו אינטיליגנציה, הוא מונע מכוח האינרציה. אם נקשיב לו, הוא תמיד יגרום לנו לפעול בצורה שתזיק לנו כדי שנוכל להמשיך לפחד (כך הפחד שומר על עצמו) לדוגמא, אם אנו מפחדים להיפגע. הפחד יביא אותנו לבנות חומות ולנתק קשרים עם אנשים שקרובים לנו או ליזום משברים, כך שבסופו של דבר זה יחזור אלינו כמו בומרנג ונשאר פגועים ובודדים מתמיד, ואז נפחד עוד יותר מפגיעה וחוזר חלילה. הפחד לא בא כדי לשמור עלינו, הוא בא כדי לשמור על עצמו.
 
אז אין בינינו הסכמה :)

ואם הפחד שלי לקפוץ מהחלון "תמיד יגרום לי לפעול בצורה שתזיק לנו", הרי שאני בעד הנזק שיווצר מאי הקפיצה שלי, וזו רק דוגמיונת.
 
אל תבלבלו בין פחד לתחושת סכנה

ואם כבר בדוגמא הנ"ל עסקנו, אז הפחד מגבהים יגרום לך לסחרחורת גם במדרגות חיצוניות של מבנה גבוה, למרות שאין שם סכנה. כן, לפחד עוצמה אדירה, הבעיה היא שזו עוצמה גנובה- כלומר, העוצמה שלנו שהפחד מונע מאיתנו וניזון ממנה. לכן פחד כל כך מחליש והתגברות על הפחד נותנת לנו כזו עוצמה, זו העוצמה שלנו ששבה אלינו. פחד, בדיוק כמו שנאה, הוא רגש שולל. בפחד אני שולל את עצמי ביחס לעולם, בשנאה, אני שולל את העולם ביחס אלי. לכן הרבה פעמים הם באים ביחד ואחד גורם לשני. פחד הוא בורות רגשית, חוסר ידיעה. כשאנו הולכים בחדר חשוך, מלא צללים מעוותים ורעשים לא מוסברים, אנו נדמיין את הגרוע מכל עד שמישהו יפתח את האור ונראה שמדובר בסך הכל בחדר תמים והגיוני. כשאנו יודעים (ולא דווקא מבחינה שכלית בלבד) אנו לא מפחדים.
 
אבל, חשוב לתת לפחד לגיטימיות.

אם נדחיק, נכחיש אותו או נלחם בו, כוחו יגבר. אם נודה בו ונשלב אותו באישיות הלגיטימית, זה יתן לנו כלים טובים יותר להתגבר עליו. כנ"ל לגבי כל רגש בעייתי.
 
פחד זה סוג של מבחן...

פחד זה ממש לא אנרגיה ריקה, זות אנרגיה עם הרבה עוצמה, פחד זה דבר שצריך להתמודד איתו, זה אחד ממבחני החיים שלנו... זה טבעי לפחד !
 

arietimor

New member
../images/Emo128.gif../images/Emo128.gif../images/Emo128.gif פחד ../images/Emo128.gif../images/Emo128.gif../images/Emo128.gif

לאחר שנים של הכחשה , גיליתי את הפחד שלי ! הפחד שלי להגיד לאדם השני מה אני חושב עליו. היות ואני מטפל באחרים בתמציות קריסטלים התמחתי בטיפול בנושא הפחד ישנם הרבה סוגי פחדים ,שהאדם לא מכיר בהם וסובל מהם רבות. ע"י תישאול נכון ומדיטציה ניתן לברר זאת. קיים : פחד מפני אובדן שפיות פחד מכשלון פחד קהל פחד להביע תחושה אמיתית פחד בזמן שינוי פחד ממקורות ידועים פחד ממקורות לא ידועים פחד מארוע מפחיד. פחד ממוות ......... אין ספק שתפקיד הפחד לשמור/ להגן/לווסת נשאלת השאלה באיזה מידה הוא קיים ועד כמה הוא מפריע לתפקוד היומי. .......
 

GirlFromHell

New member
וואי שאלה טובה

אני משערת שאני מפחדת שהעבר שלי ימשיך לרדוף אותי. אני מפחדת שהכאב והבעיות שכנראה לא נפתרו מהעבר ימשיכו להשפיע עליי ולא אצליח לפתור אותן לעולם. אני מפחדת שהוא יחזור. אני מפחדת להתמודד עם מה שקרה. אני לא רוצה לפחד אבל זה קשה. אני מפחדת שבגלל כל אותן בעיות בחיים לא אצליח למצוא מישהו שבאמת יאהב אותי אני מפחדת שבתת מודע שלי קיימים כל כך הרבה רגשות שליליים והם נאגרים להם שם ותמיד יהיו תקועים ולא יצאו. אני מפחדת להשאר ככה תמיד. אני מפחדת כל פעם להתחיל קשר חדש עם אותם פחדים מהילדות ולהרוס קשר חדש בדיוק בגללם. אני מפחדת מהמחשבה שאני אותה ילדה קטנה שהייתי אז חסרת אונים לגמרי ללא יכולת לצאת מזה.
 
למעלה