פז´ו 206 - התרשמות
בשבוע האחרון קיבלתי לחזקתי פז´ו 206 שנת 2000 יד ראשונה במצב טוב (אבל מסריחה מסיגריות) עם כ70K ק"מ, והחלטתי לשתף אתכם במקצת מהתרשמויותי, גם כיון שסיקרן אותי מה אחרים חושבים, וגם כיון שיש לי קנה מידה להשוואה בדמותה של הסיטרואן C3 שגם עליה נהגתי לא מעט. זה אינו מתימר להיות מבחן דרכים, אלא התרשמות בלבד. מנוע: הרושם הראשונה שלי כשנכנסתי לאוטו והתחלתי לסוע היתה "קיבינימאט, האוטו הזה מרעיש", והאמת היא שמאז, בשבוע וקצת האחרונים הרושם לא השתנה. מדובר במנוע 1400 מיושן למדי למיטב זכרוני הקודח, ומבחינת התחושות שהוא משדר הוא ממש לא לעניין באוטו מודרני: רועש מחד, אנמי וחסר כוח מאידך. המעניין הוא שב C3 בהשוואה המנוע שקט הרבה יותר, כנראה עקב בידוד רעשים יותר טוב, אם כי הוא עדיין אנמי וחסר כוח באותה מידה. מתלים: בינוניים למדי, מצליחים גם לא לשכך כמו שצריך, גם להיות קשים מדי ולבעוט לגב כל קמט בכביש ולזעזע את האוטו, וגם להיות לא ספורטיביים בעליל. בפניות הרכב זז יותר מדי על ציר הרוחב שלו, אם כי ככל שעולה המהירות השיכוך משתפר, לפחות כך אני הרגשתי. תיבת הילוכים: זהו דווקא החלק שאני הכי אוהב באוטו הזה. כולם יודעים (ואם לא אז הם יודעים עכשיו) שאני לא חסיד גדול של תיבות אוטומאטיות, אבל ברכב הזה התיבה דווקא התעלתה על עצמה (אולי לאור הבינוניות של שאר המערכות המכניות): מהירת תגובה, נעימה, ומאפשרת לנצל את (המעט מאוד) שהמנוע נותן בצורה יעילה (אם כי כאמור כל התהליך מלווה בשאגות מחאה מהמנוע). ולחשוב שמדובר באותה AL4 ידועה לשמצה. אסייג את עצמי ואגיד כי יתכן ששביעות הרצון שלי מהתיבה נובעת מהעובדה שאני נוהג חזק, ומצפה מהתיבה שתגיב לכך, ולא כמו רוב משתמשי האוטומאט, שמצפים מהתיבה לעצלנות אינהרנטית דומה לזו שלהם. גימור: דווקא כאן הופתעתי לטובה. אחרי 3 שנות שימוש הרכב עדין מרגיש כחלק אחד, שום דבר לא התפרק, לא משמיע רעשים כשעוברים על בורות, הפלסטיקה מחזיקה מעמד באופן ראוי וכמעט לא רואים סימני בלאי. הנקודה היחידה אשר נרשמת לרעה בסעיף זה הינם הטלסקופים אשר מחזיקים את דלת תא המטען, אשר מגלים סימני עייפות מתקדמים, ומראים כי הגיע זמן ההחלפה שלהם, מה שנראה לי קצת קלוש ברכב בן 3, אולם נתקלתי בבלאי מוקדם של הטלסקופים האלו בעוד פז´ואים, כך שיתכן שזו מחלה של פז´ו. ציוד: למה לכל הרוחות הצרפתים האלו לא יודעים לשים חלונות חשמליים גם מאחורה
כל כך יקר הסיפור
מלבד זאת הרכב מצויד בכל הפינוקים הסטאנדרטיים הרגילים, וכל המערכות עובדות היטב ושורדות את הזמן שעובר. סיכום: מדובר באוטו קטן מודרני ומצויד, אשר חולה במתלים ומנוע אשר רחוקים מלהיות מזהירים, אולם מתגאה באיכות יצור יפה ובאמינות גבוהה (טפו טפו טפו עד היום הוא ביקר במוסך אך ורק לטיפולים שוטפים). הטענה הכללית אומרת שמדובר באוטו "יפה" ולראיה מספר המכוניות הללו שמסתובבות באזורים היותר אופנתיים של צפון ת"א
. באופן אישי אם הייתי צריך לבחור רכב 1400 אוטומאטי לעצמי, אני חושב שיש כמה אופציות יותר מלבבות, בדוגמתה של הקליאו, הנוחה הרבה יותר ומצוידת במנוע מודרני בהרבה (אשר גם בה נהגתי לא מעט), או אפילו מתחרתה של הפז´ו מבית, הסיטרואן C3. Fazer
בשבוע האחרון קיבלתי לחזקתי פז´ו 206 שנת 2000 יד ראשונה במצב טוב (אבל מסריחה מסיגריות) עם כ70K ק"מ, והחלטתי לשתף אתכם במקצת מהתרשמויותי, גם כיון שסיקרן אותי מה אחרים חושבים, וגם כיון שיש לי קנה מידה להשוואה בדמותה של הסיטרואן C3 שגם עליה נהגתי לא מעט. זה אינו מתימר להיות מבחן דרכים, אלא התרשמות בלבד. מנוע: הרושם הראשונה שלי כשנכנסתי לאוטו והתחלתי לסוע היתה "קיבינימאט, האוטו הזה מרעיש", והאמת היא שמאז, בשבוע וקצת האחרונים הרושם לא השתנה. מדובר במנוע 1400 מיושן למדי למיטב זכרוני הקודח, ומבחינת התחושות שהוא משדר הוא ממש לא לעניין באוטו מודרני: רועש מחד, אנמי וחסר כוח מאידך. המעניין הוא שב C3 בהשוואה המנוע שקט הרבה יותר, כנראה עקב בידוד רעשים יותר טוב, אם כי הוא עדיין אנמי וחסר כוח באותה מידה. מתלים: בינוניים למדי, מצליחים גם לא לשכך כמו שצריך, גם להיות קשים מדי ולבעוט לגב כל קמט בכביש ולזעזע את האוטו, וגם להיות לא ספורטיביים בעליל. בפניות הרכב זז יותר מדי על ציר הרוחב שלו, אם כי ככל שעולה המהירות השיכוך משתפר, לפחות כך אני הרגשתי. תיבת הילוכים: זהו דווקא החלק שאני הכי אוהב באוטו הזה. כולם יודעים (ואם לא אז הם יודעים עכשיו) שאני לא חסיד גדול של תיבות אוטומאטיות, אבל ברכב הזה התיבה דווקא התעלתה על עצמה (אולי לאור הבינוניות של שאר המערכות המכניות): מהירת תגובה, נעימה, ומאפשרת לנצל את (המעט מאוד) שהמנוע נותן בצורה יעילה (אם כי כאמור כל התהליך מלווה בשאגות מחאה מהמנוע). ולחשוב שמדובר באותה AL4 ידועה לשמצה. אסייג את עצמי ואגיד כי יתכן ששביעות הרצון שלי מהתיבה נובעת מהעובדה שאני נוהג חזק, ומצפה מהתיבה שתגיב לכך, ולא כמו רוב משתמשי האוטומאט, שמצפים מהתיבה לעצלנות אינהרנטית דומה לזו שלהם. גימור: דווקא כאן הופתעתי לטובה. אחרי 3 שנות שימוש הרכב עדין מרגיש כחלק אחד, שום דבר לא התפרק, לא משמיע רעשים כשעוברים על בורות, הפלסטיקה מחזיקה מעמד באופן ראוי וכמעט לא רואים סימני בלאי. הנקודה היחידה אשר נרשמת לרעה בסעיף זה הינם הטלסקופים אשר מחזיקים את דלת תא המטען, אשר מגלים סימני עייפות מתקדמים, ומראים כי הגיע זמן ההחלפה שלהם, מה שנראה לי קצת קלוש ברכב בן 3, אולם נתקלתי בבלאי מוקדם של הטלסקופים האלו בעוד פז´ואים, כך שיתכן שזו מחלה של פז´ו. ציוד: למה לכל הרוחות הצרפתים האלו לא יודעים לשים חלונות חשמליים גם מאחורה