Ccyclist
Well-known member
נכון,
אבל צריך לציין שזמן הנסיעה ממרכז תל אביב לרעננה או כפר סבא הוארך כתוצאה מהוצאת הקווים.
גם יש פרמטר נוסף שצריך להסתכל עליו שהיא איכות ההחלפות. גם אם תדירויות גבוהות, אם אתה צריך לחצות כבישים של 2/3 נתיבים לכיוון כמו דרך נמיר, זה אחד הדברים שמרתיעים אנשים מהחלפות.
רעננה מערב: צריך לחצות 8 נתיבים ו 3 איי תנועה כדי להגיע הן מהתחנה לתחנת קווי ה X9 לתוך העיר והן מטיב טעם לתחנת האוטובוס הקרובה. בתיכנון מודרני יותר היו שמים את מעבר החצייה במקטע הישר שלפני נתיבי הפנייה וחוסכים 2 מ 4 מעברי החצייה הנחוצים בתצורה הקיימת.
אני מכיר את המעברים הלא נוחים מתחנות לולאת השרון, הם רובם נובעים מתיכנון לקוי.
המעבר שהכי קל לשפר הוא בהוד השרון סוקולוב, שם יש מיקום אידאלי של תחנה בגשר עילי מעל כביש עירוני ראשי. הבעיה שם היא בתיכנון לקוי של קווי האוטובוס שיוצרת חיבוריות גרועה לכפ"ס וציר וויצמן. תוספת של קילומטר או שניים לקווי הוד השרון שמסתיימים בתחנה היתה משפרת את החיבוריות לציר וויצמן ומשרתת אולי את בית החולים מאיר.