פורסם המכרז לגשר הענק ש"יישר" את סיבוב מוצא

luckydude

Active member
פורסם המכרז לגשר הענק ש"יישר" את סיבוב מוצא

כחלק מתוכנית מע"צ הכוללת לשדרוג כביש מס' 1. אם לא יהיו דחיות, המכרז ייסגר באוקטובר. משך הביצוע (כולל התכנון, זהו מכרז תכנון-ביצוע) הוא כשלוש וחצי שנים לכן אני משער שהפתיחה תהיה בתחילת 2017.

שדרוג פרוייקט כביש 1 הוא ללא ספק פרוייקט חשוב מאוד, במיוחד בגלל השילוב של הגיאומטריה הקיימת של הכביש עם הטופוגרפיה הבעייתית והשוליים הצרים שגורמים לבעיות בטיחות משמעותיות. עם זאת, הולך להיות שם בלגאן רציני במשך השנים הבאות ואני תוהה אם בכל זאת היה אולי מוטב לדחות את ביצוע הפרוייקט עד לאחר פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים, שבנייתו צוברת תאוצה נאה בזמן האחרון.
 

בועז ל

New member
לאקי. אני מתקשה להחליט מה עדיף:

עומסים נוראיים בכניסה לעיר או בעלייה לשורש. בעצם, בהחלט ייתכן שאיפה שלא תיגע בכביש הזה, הדבר ייצור עומסים לאורך כל הכביש משער הגיא ועד ירושלים.
 

amit1270

New member
"לפתור את העומס" זה קצת יומרני

הכביש יקל על העומס בכניסה ה"רגילה" לעיר, אבל יכניס תנועה לחלק אחר של העיר, ובטווח הארוך יוביל לגידול בנסועה ולעומסים חדשים.

בניגוד לכמה "ירוקים" רדיקלים אני לא אומר שלא צריך לסלול כבישים חדשים, ואני בהחלט בעד כביש 16 (שמקצר לי מאוד את הדרך), אבל צריך גם להבין שכבישים חדשים הם לא הפתרון היחיד והמוחלט לעומס ולהבין גם את ההשלכות לטווח ארוך.
 

דוד311

New member
כבר עכשיו משדרגים את כביש בגין

לא נראה לי שצריך לחשוש שכביש 16 ייצור עומסים חדשים משמעותיים.
כי כבר עכשיו מרחיבים את כביש בגין בנתיב נוסף ומאריכים אותו צפונה.

אני חושב שדי ברור שירושלים ראויה לכביש גישה בסטנדרטים מודרניים של כביש מהיר. וזאת גם אם זה אכן היה מכביד על העומסים בכניסה לעיר. אבל במקרה הזה צריך להודות שלא מדובר סתם בהעברת פקקים ממקום אחד למקום אחר, אלא יש גם פתרונות ממשיים שיאפשרו להכניס לעיר תנועה בנפח גדול יותר.
 

amit1270

New member
כתבתי שאני מאוד בעד הכביש הזה

אבל גם הוא וגם החלק הדרומי של כביש בגין שנסלל בימים אלה (ובאיחור של 10 שנים לפחות) לא יפתרו את בעיית עומס התנועה. כתבת בעצמך שהכבישים האלה יאפשרו הכנסת נפח תנועה גדול יותר לעיר. זה יתבטא איפשהו.
 

yairp4

Active member
בשום פנים ואופן אסור לדחות

הפרוייקט הזה ממילא יוצא לדרך באיחור עצום, הצורך אקוטי וכל דחיה נוספת שלו תהיה שטות.
אף אחד לא יכול להתחייב שהרכבת באמת תפתח ב2017 ושהתקציב להרחבת הכביש יהיה זמין אז. אם יש את כל האישורים והתקציבים עכשיו, עדיף שיתחילו ברגע שאפשר, למרות הסבל שהעבודות עלולות לגרום.
 
למעלה