פורז חזר בו בנוגע לחמץ

ronen1981

New member
פורז חזר בו בנוגע לחמץ

ואני כועס על פורז ,אם אכן התכון לכך שלא יכפו את איסור מחירת החמץ לא היה צריך להצהיר על זאת כשבוע לפני פסח אלה נוהג אחרת. אם אני היתי במקומו אני בלי להצהיר פשוט לא היתי שולח את הפקחים ודואג לשמוע שכזו בעיתונות ללא הודעה מפורשת מצידי,הדבר היה גורר עימות של כמה ימים במהלכם לא היו עובדים הפקחים ואחר כך משום שיש הסכם קואלציוני היתי כנראה מתחיל לשלוח את הפקחים אבל כל יום לעיר מסוימת שידוע מראש מה העיר ובכך לאפשר לשאר הערים לפעול כרגיל. לצערי פורז לא פעל מתוך השכל ואני מאוכזב.
 
שוב, אותה בעיה

כמו כאן. נכון וצריך לשנות את המצב הקיים עם מכירת החמץ, אבל כל עוד זה החוק (וכל עוד לא ביטלו אותו), ביטול האיסור על מכירת חמץ יהיה מנוגד לחוק. עם כל הכבוד(?) להסכמים הקואליציוניים, הם לא מעל החוק.
 

eitangn

New member
פתרון

יעבדו הפקחים כל חג הפסח באכיפת החוק בבני-ברק.
 

אנדרי ז

New member
והצעה נוספת

בימי הזיכרון הקרבים ובאים יישלחו הפקחים לרחובות בני-ברק ומאה שערים לאכוף את איסור קיום השמחות בימים אלה, שגם הוא כידוע קיים בחוק...
 

גיברלטר

New member
אין שום איסור כזה

לא רק שביום השואה אין שום איסור לקיים חתונות או בריתות או בר מצוות, גם בשואה עצמה קיימו אותן. אפילו חובת העמידה בצפירה אינה מעוגנת בשום חוק
 

אנדרי ז

New member
חובת העמידה אכן לא מעוגנת

וגם לא רצוי שתהיה. אבל יום האבל הממלכתי מעוגן למיטב ידיעתי בחוק, יחד עם איסור פתיחת בתי עינוגים וכל המשתמע מכך.
 

איתיץ

New member
תבין דבר אחד

החוק במדינת ישראל אומר שיש איסור למכור חמץ בפסח. נקודה. לא יעזור לפורז, הוא לא יכול לשחק אותה אלוהים - זוהי חובתו לשלוח פקחים. כל מה שהוא יכול זה להתבטאות בחריפות, לקבל את 5 דקות התהילה שלו, ואז לחזור בו, כאשר היועץ המשפטי לממשלה גוער בו בחומרה.
 
חחחחחחחחחח....

החוק בישראל אוסר על עישון סיגריות במקומות ציבוריים מלבד במקומות שהוקצו לשם העניין - מישהו אוכף את זה? יש בישראל המון חוקים שאף אחד לא אוכף. ובכלל החוק אוסר על הצגת חמץ ולא על מכירת חמץ וכפי שפורז אמר "אני לא רואה חנויות תולות חלות על ווים בחלון הראווה"...
 

איתיץ

New member
אל תתחכם

יש הבדל בין איש פשוט שמדליק סיגריה בקניון לבין שר בממשלה שעובר שלא מבצע את עבודתו ופועל כנגד החוק. ההבדל המהותי ביותר? הראשון יקבל במקרה החמור קנס. השני יקבל בג"צ.
 
לא הבנת אותי...

אם לא שולחים פקחים לאכוף את החוק שמטרתו להציל חיים (מסרטן שנגרם עקב עישון פסיבי מתים הרבה מאד אנשים) בטח לא צריך לשלוח פקחים לחפש חמץ... שהדתיים והחרדים יצאו לנו מהר מהצלחת! כבר עמדה על הפרק תוכנית ידוי פיתות באברכים בבני ברק בפסח וחבל שהיא תצא לפועל... וכפי שכבר ציינתי - החוק אוסר על הצגת חמץ בחלון ראווה ולא על מכירת חמץ.
 

eitangn

New member
ובנוסף

כאשר יש מעט פקחים והרבה חוקים לאכוף, הרי השר קובע סדרי עדיפויות. שר העבודה ורווחה הקודם, מש"ס, מצא לנכון להשקיע משאבים באכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה, באופן של אכיפת שבת, ולא אכף את חוק שכר מינימום, דבר שגרם סבל לעשרות אלפים קבלו שכר נמוך מדרישת החוק. לא זכור לי שהיועץ המשפטי כפה עליו לשלוח פקחים לאכיפת חוק שכר מינימום. שנאמר: כאשר יש מעט פקחים והרבה חוקים לאכוף, הרי השר קובע סדרי עדיפויות. והשר עכשיו הוא משינוי.
 

snift

New member
א. ראה הודעתי שמתחת לזו שלך ../images/Emo13.gif

ב. איך בדיוק פקחים יוכלו לפקח על משכורות ?
 

eitangn

New member
פיקוח

1. בהרבה מסעדות נהוג שמלצרים חיים רק על טיפים - זו עבירה על החוק. צריך להסתובב ולבדוק... 2. להגיב לתלונות בנושא, גם אנונימיות. לא תמיד המתלונן יכול להזדהות. 3. להסתובב ולבדוק בסוגי עסקים בעלי שם רע בנושא. יש אחד בפורום שמסיים כל הודעה ב: לחשוב מחוץ לקופסא...
 

snift

New member
דבר ראשון, אתה צודק.

צריך לאכוף את החוק שאוסר עישון ! הבעיה שלי עם פורז היא לא האם הוא ישלח פקחים או לא, יש דברים שצריך לעשות בצורה חכמה או שעדיף לא לעשות אותם כלל. פורז אמר שהוא לא יפעיל את פקחי החמץ וכנשאל על החוק שאוסר הצגת חמץ אמר "החוק לא מעניין אותי, זה חוק שטותי". אמירה כזו אסור שתה מפיו של שר בממשלה, היה הרבה יותר טוב אילו הוא היה אומר שבעקבות הקיצוצים שאמורים להערך הוא נאלץ לבצע שינויים בסדר העדיפויות של המשרד והשנה אין לו כסף להפעיל את פקחי החמץ. מי היה יכול להאשים אותו אז, הרי מדובר באחריות ציבורית וכו.. אם הוא היה עושה את זה חכם, סביר להניח שהוא לא היה צריך להתקפל אחר כך.
 
לא יודע ...

לפחות הוא אמר את האמת. מה שאתה מציע זה לשקר כדי להיראות טוב, כלומר להיות בדיוק כמו כל הפוליטיקאים, ואז מה עשינו בזה? נכון שאומרים "אל תהיה צודק, תהיה חכם", אבל אני מתנגד בתוקף לאמירה הזאת.
 

snift

New member
לא התכוונתי שישקר.

אם הוא באמת חושב שמותר לו להתעלם מחוק מסויים רק כי הוא לא אוהב אותו, אז באמת אסור לו להיות שר או אפילו חבר כנסת. מה שאמרתי הוא שלמרות שאני בטוח שכשר בממשלה הוא מכבד את החוק (גם אם הוא יפעל לשינויו), אבל בלית ברירה הוא לא יכול לאכוף אותו השנה. פה בפורום נשמעו הרבה קריאות בגנות המפדל על כך שהיא תומכת במאחזים לא חוקיים. אין הבדל בין התעלמות מחוק החמץ וחוקים דומים לבין זה.
 
נדמה לי שבמקרה הספציפי הזה ...

לצערי, הוא באמת חושב שמותר לו להתעלם מחוק מסויים רק כי הוא לא אוהב אותו. יותר נכון, רק כי הוא מנוגד לעמדותיה הפוליטיות של מפלגתו. כלומר, המפלגה מעל החוק. אני יודע שזה העיקרון המקובל אצל הפוליטיקאים שלנו (המפלגה מעל החוק), אבל ממנו ציפיתי לגישה אחרת. אני מאוד מקווה שאני טועה.
 
למעלה