פופ מתקדם - תוכנית מס. 2

פופ מתקדם - תוכנית מס. 2

הלו, כאן תחנת "אנדרגראונד" המשדרת ממעמקי שנות השיבעים המוקדמות. באמצעות פטיפון רעוע עם מחט מהתחת, בקבוק ערק בצד ימין וג'וינט בצד שמאל, כמו שהיה פעם. ? ARE YOU READY EDDIE (זה הטכנאי מהצד השני של הזכוכית באולפן השידור) צוות התחנה המחופף מוסר מזל טוב למלנכולי על התקדמותו אחורה.
 
רנסנס - רנסנס (האלבום הראשון)

אח,אח,אח, איזה הרכב, איזה אלבום, איזו מוסיקה. אחרי שקלפטון הלך לבלוז, ג'ף בק לרוק כבד עם רוד סטיוארט, וג'ימי פייג' סידר לעצמו את לד זפלין, קיית רלף (ציפורי החצר) נשאר לבד עם המתופף ג'ים מקרתי, והם הלכו לפרוג קלאסי עם המפיק פול סאמוול סמית (גם הוא מיוצאי ציפורי החצר). רלף הביא את אחותו, הזמרת ג'יין רלף ולהרכב הצטרפו קלידן העל ג'ון האוקן (מכל מיני להקות סיקסטיס ואחר כך התותים) ונגן הבס לואיס צנאמו, והם הקליטו אלבום חובה לכל צפרדע עם שערות ארוכות ומוח מעורפל. חמישה קטעים בלבד באלבום, כולם מאסטרפיסים אמיתיים, ראויים לציון באופן מיוחד היצירה "מלכים ומלכות" (11 דקות) והקטע "איילנד". שווה מאוד. (האלבום השלישי "פרולוג", עם הרכב שונה לגמרי והסולנית אנני האסלאם ישודר בעתיד בתוכנית נוספת).
 

giloni

New member
הם באמת רצו לעשות משהו שונה

ואם נתחשב בשנה - 1969 - ובסיטואציה, שתיארת אות יפה - הרי שהאלבום הזה נחשב באמת פורץ דרך. אני לא הייתי שם אותו באותה חבילה עם In the court. הוא לא מאותה משפחה. אבל יש כאן ניסיון מעניין ואד מושכל של קית' ראלף (לדעתי, מוערך הרבה פחות מכפי שמגיע לו להיות מוערך - גם ביארדבירדס) לייצר Baroque and roll. כמי שנשבה בקסמי להקות שעשו את זה שנה, שנתיים אחר-כך, אני רואה באלבום הזה סוג של קריאת כיוון שבה הלכו אחר-כך להקות שאני מאד אוהב, ולא אזכיר כאן את שמן. וד"א - אני לא מתפעל עד למאד מקולה של ג'ין ראלף, אבל השירה שלה התאימה יפה מאד לאווירה שהאוקן וסנאמו מייצרים עם הפבנתר והבאס (אחד מיציאות הבאס המוצלחות שאני מכיר, אגב!!)
 

Barmelai

New member
מאוד מתואם

עם המתרחש בפורום אגדות רוק וזה מוצא חן בעיניי
 

josi5

New member
שהיתי שקוע

עמוק בעולם ה
... רנסנס היתה אחד הלהקות האהובות עלי... הכרתי אותם מאוחר אי שם ב1975 בטיול בברזיל..שם פירסמו את הלהקה...לארגנטינה היגיע ב77... בהתקליט הראשון ששמעתי מסטרפיס של ממש זה... אחרי זה
באותה שנה השגתי כל ההקלטות של ההרכב
 
אופרת הקבצנים - מערכה ראשונה

עוד "וורטיגו" מקורי פנטסטי (מס. קטלוגי 018). כשזה הגיע (1970) אף אחד לא הבין מאיפה זה בא. להקה אלמונית מגלאזגו שהלכה על שילוב של רוק עם מוסיקה קלאסית בכלים חשמליים, ההגדרה הפחות או יותר מדוייקת של פופ מתקדם, כפי שקראו לזה אז. בצד הראשון שניים מהקטעים המגניבים ביותר שאפשר בכלל לשמוע "משורר ואיכר" ו"פאסאקאגאליה", בצד השני יצירה אינסטרומנטלית קלאסית "ריימונדס רואד", וגם שני הקטעים הנוספים באלבום פשוט מעולים. לכו על זה. הלהקה לא כל כך הצליחה באנגליה, אבל שיחקה אותה באירופה. התקליטון "סאראבאנד" (שאינו מופיע באלבום) היה להיט גדול ביבשת. (באלבום השלישי של הלהקה PATHFINDER וורטיגו 073 מופיע ביצוע מדהים לגמרי של "פארק מקארתור", במקור הלהיט של ריצ"ארד האריס. לכו גם על זה).
 

giloni

New member
ולא לשכוח את

waters of change - האלבום השני שלהם - שהוא פצצת מלוטרון והאמונד - לאוהבי הז'אנר.
 

LadyG

New member
הגרסה הטובה ביותר

לטעמי לפחות לפארק מקארתור.
 
ו.ד.ג.ג-לכל היותר אנחנו יכולים לנפנף אחד לשני

או!!! סופסוף פרוג אפל וקודר כמו שצריך. הבחור החביב הזה, בעל נפש עדינה ומוח קרוע בין מציאות לדמיון, משורר על של רוק ובעל קול אדיר, קוראים לו פיטר. פעם זקן השבט וקציצתו הקבועה גררו אותו אחרי הופעה בקולנוע דן ללילה אפוף הזיות עם יוסי פיאמנטה וצ'רצ'יל, ואחר כך למרק רגל כבד אצל סיסי בכרם, והוא שכב שם על הריצפה ואמר "I CAN'T TAKE IT ANY MORE". והוא המנהיג של אחת מלהקות הפרוג הכי גדולות שהיו אי פעם, כותב כמעט הכל לבד (טקסט ולחן) ומביא את זה בצעקות שאף אחד לא יכול. וזה האלבום השני של הלהקה ("כאריזמה" 1007, מהראשונים של אחת מחלוצות הפרוג, 1970), אלבום פשוט גדול, לשמוע בלי סוף כדי להיכנס לראש של הדבר הזה, ולקרוא במקביל את הטקסטים בספר שהוא הוציא "רוצחים, מלאכים ופליטים". "פליטים" הקטע השני באלבום, טקסט חזק בלי הכרה, מוסיקה עם מיקצבים משתנים, אורגן מסורתי של יו באנטון, פסנתר של האמיל, כלי נשיפה של דייוויד ג'קסון (שותפו של האמיל ליצירה לאורך שנים ארוכות). האם במערב כל הימים באמת יסתיימו והצבעים יהפכו מאפור לזהוב? (על היצירה האלמותית "שומרי המיגדלור" באחת התוכניות בעתיד).
 

Barmelai

New member
הפליטים היה חלוץ

המגה בלדות שהאמיל היה מכניס במשורה, לכל היותר אחת באלבום, כדי לא לקלקל את שמחת הטרלול הפסיכוטי, הסיבה האמיתית ללכת להשיג את האלבומים של VDGG. שיר ארוך ונפלא. מאזנים אותו יפה שני השירים שפותחים את שני צידי התקליט, מה רוברט היה אומר? ו Darkness 11/11. אלבום ששרד מצויין את מבחן הזמן למי שתקוע בעבר, כמוני.
 

Jflyaway

New member
"מגיפה של שומרי מיגדלורים"

יצירת הפרוגרסיב האהובה עלי אישית. פרוג עם אטיטיוד של Pנק, מהדברים המוזרים , היצירתיים, והמשפיעים שנעשו בסבנטיז באנגלייה
 

josi5

New member
ואן דר גראף ג'נריטור

זוכר אי שם ב73 קניתי את התקליט הראשון שלהם... רק בגלל שאיתהבתי בשם המוזר של הלהקה... תקליט המדובר היה לא אחר מPawn Hearts
... אני חיכיתי איזה יס,או אלפ... או לפחות איזה ג'נטל ג'אינט... לא הבנתי מה הלהקה רוצה ממני... לקח לי הרבה זמן להיהות אוהד שרוף של ההרכב הנהדר הזה...
 
ווינד (רוח) - עונות

מהאלבומים המיתולוגיים של הפרוג הגרמני, אלה היו עושים תמיד פרוג כוחני וכבד, משולב עם אסיד, פולק וג'אז, חבל על הזמן. מבוקש מאוד לאורך השנים ע"י אספנים מביני עניין בשל נדירותו הרבה (קיימות מהדורות חדשות שלא בהוצאה המקורית "פלוס" שהדפיסה שלושה או ארבעה אלבומים בלבד). אלבום חזק מאוד (וכוחני כאמור לעיל) עם היצירה "ציפור בוקר אדומה", 16 דקות של סידור הזוי ומטורף עם מעברים חדים בין קסח לצליל רגוע של פולק, וגם שאר הקטעים שבאלבום פשוט מצויינים. האלבום הוא משנת 1971 והוקלט באולפני דיטר דיירקס, שאחראי להרבה מאוצרות הקראוט. ללהקה אלבום נוסף בסיגנון שונה. בתוכנית הבאה: קווין איירס, אוויר חטוב, קרסידה, אדמה ואש (הולנד). תכינו את האוזניים ותסדרו את הראש.
 

theconflict

New member
תענוג רצוף של מוסיקה ...

בעיקר הVDGG האפל הקודר מדהים בעיניי... הראשון יותר פגע בי מעבר לכך כל מילה מיותרת...
 
תגידו משהו כולכם

אתם בטוחים שזה פורום פסיכאדליה? פתאום יצא שכולכם צפרדעים. יכול להיות שהפורום הזה הוא קאמופלאז' לפרוג וההנהלה עבדה עליכם?
 

LadyG

New member
תגיד ערק

ההנהלה אי פעם עבדה עליך? מדובר בהנהלה אמינה....כמו בנק
 
למעלה