פוסט מודרניזם בנרניה

סקיפי

New member
פוסט מודרניזם בנרניה

כן או לא? אגב, עדכון: המשפטים "אני אגיד אחר כך" או "אני אוסיף כשיהיה לי זמן" ושות' יצאו מהלקסיקון... דברו.
 
גוויעלד, גם את זה תאי האפור והבודד

אינו מבין
. הסבר למפגרים במילים פשוטות
?
 

סקיפי

New member
ובקצרה:

אנשים מגעילים באשמת הסביבה שלהם. הם לא רעים אלא מאותגרים מוסרית, הפורום לא גוסס אלא מאותגר קיומית, והאורקים לא פוזלים אלא מאותגרים זוויתית בעיניים. ולצורך העניין, ההתנהגות של יוסטס ואדמונד, למשל - מי אשם? שוטו.
 

Fairywitch

New member
קשה לענות על זה...

אצל לואיס הדמויות כ"כ לא עמוקות פסיכולוגית, וכ"כ מעט ידוע לנו עליהם, שקשה להחליט אם יש עבר פסיכולוגי שיכול להצדיק את ההתנהגות הזו. בעיקר במקרה של יוסטס- הוא פשוט ילד מגעיל בהתחלה, ולא ידוע לנו שום כלום על העבר שלו כדי להגיע לשורש ההתנהגות הזו, חוץ מאולי שהוא ילד מפונק להחריד. לגבי אדמונד- אני בכלל לא בטוחה שהוא היה סתם בוגד עלוב. צריך לזכור שהלוקום/מעדן תורכי שהמכשפה נתנה לו היה מכושף! היא כישפה אותו- זה לא היה שיקול דעתו הרגיל. ולדעתי, לכישוף הזה היה כוח גם אחרי שהוא חזר אל האחים שלו. זה שעוד לפםני כן הוא היה אנטיפט ללוסי- א. זה טבעי בין אחים ואחיות. ב. אם אחותכם הקטנה הייתה באה ואומרת לכם שהיא הגיעה לממלכה קסומה דרך ארון הבגדים- הייתם מאמינים לה?
 

סקיפי

New member
אבל מדברים בפירוש

על זה שהוא התחיל ללמוד בבית ספר אחר בשליש שעבר. אני אבדוק, זה נראה לי חשוב.
 

Fairywitch

New member
מי, אדמונד?

יכול להיות שיש גם לזה השפעה. אולי על מישהו אחר הכישוף היה פחות משפיע.
 

סקיפי

New member
ויוסטס?

יוסטס מתואר כמגעיל בעיקר כי ההורים שלו מגעילים, וכי הוא למד בבית ספר מעורב. לואיס היה נגד בתי ספר מעורבים, וכנראה במיוחד נגד כזה ש"בראשון עמדה אשה", ואני חושבת שהוא שש להראות עד כמה השפעה של בית ספר כזה היא גרועה. ויוסטס חוזר בתשובה אחרי שהוא נודד זמן מה עם אנשים נחמדים. עד כמה השפעת הסביבה היתה חשובה בעיני לואיס? האם זה עקרוני אצלו, או רק במקרים שנוח?
 

Fairywitch

New member
א. שוביניסט../images/Emo109.gif../images/Emo46.gif

ב. בהחלט נראה לי שהרבה דברים אצל לואיס פועלים רק כשנוח לו
 

האבק

New member
../images/Emo32.gif אנציקלופדיית חומריו האפלים

שלום לכולם! ברצוננו להציג בפניכם את הפרויקט עליו עמלה ושקדה קהילת 'חומריו האפלים' בשבועות האחרונים - "אנציקלופדיית חומריו האפלים". באנציקלופדיה אפשר למצוא את כל הערכים שהיו באנציק' הישנה ועוד רבים אחרים. היתרון באנציקלופדיה החדשה לעומת הישנה הוא שכעת כל משתמש יכול לערוך ערכים, להוסיף חדשים, להרחיב ישנים וכו'. בהזדמנות זו אנו מעוניינים להודות לכל המתנדבים וליעל-סלע שפירו על שהביאו את האנציקלופדיה לרמתה כיום. אתם מוזמנים להיכנס לאנציקלופדיה ולערוך, לשנות, להוסיף ולהרחיב את הערכים, או להעיר הערות ב"ספר האורחים" שלנו. תודה רבה, צוות אתר 'חומריו האפלים' www.HDM.co.il/wiki - האנציקלופדיה www.HDM.co.il – אתר חומריו האפלים
 

סקיפי

New member
אנחנו שמחים בשבילכם, אבל

די קיוויתי שזה לא יהפוך לפתיל טרמפים, מה גם שיש מספיק מקומות לשרשר אליהם.
 
למעלה