פוליסת ביטוח חיים של משכנתא

alfaman82

New member
היי, המשכנתא המקורית מ2013 הייתה על סך 750000 עם 3 מסלולים. לאורך השנים סגרתי 2 מסלולים וכרגע נשאר רק הפריים שבינתיים אני ממשיך איתו למרות שיש לי יכולת לסגור אותו (0.7). האם כדאי לסגור אותו אם אני יכול או שעדיף להשאיר כי זו ריבית נמוכה?
השאלה החשובה יותר היא שבעקבות סגירת המסלול הגדול (קל"צ), קיבלתי מכתב מהבנק שכותרתו "אישור לביצוע שינוי בפוליסה לביטוח חיים לבנק".
רשום שם שבעקבות סילוק חלקי של ההלוואה, ניתן להקטין את את סכום פוליסת ביטוח החיים לסכום של 183,252.39 ש"ח לי, וישר אח"כ רשום אותו דבר לאשתי.

מטבעי אני חשדן, אז מישהו יכול להסביר לי מה זה אומר בפועל? האם הם מציעים לי בנחמדות לשלם פחות איכשהו בגלל שהמשכנתא קטנה, או שאם אמות, אז הם ישלמו פחות? מודה על העזרה.
 

82little

Active member
ראשית, בענין הפריים. מה הסכום שנשאר? 183 א'? ולכמה שנים? בכל אופן זאת ריבית טובה ואפשר להשיגה, כלומר להרויח עליה בעזרת השקעה חכמה וסבירה. בהנחה שזה מה שאתם עושים...
בענין הפוליסה באופן כללי כמעט תמיד ביטוח החיים של הבנק יקר וחבל לעשות בבנק ולא בחברה אחרת מחוצה לבנק. אז אם בריאותכם טובה כדאי לעבור.
לגבי המכתב הזה הכל בסדר. כשמחזירים חלק מהמשכנתא גובה הסכום המבוטח צריך להתעדכן, גם הפרמיה אמורה לרדת בהתאם כי המטרה של הביטוח הזה היא בדיוק כיסוי המשכנתא כלומר שאם חס וחלילה מי מבני הזוג נפטר חברת הביטוח תשלם לבנק את יתרת המשכנתא. לא אמורים להחזיק פרמיה ביתר שמתייחסת לסכום גבוה ממה שחייבים לבנק בפועל. למרות שאם יש קצת עודף הביטוח אמור לשלם זאת ליורשים אחרי התשלום לבנק. עדיף לכן אחרי כל החזר מוקדם לוודא עם הביטוח שמעדכנים את היתרה ומורידים את הפרמיה בהתאם ל יתרה החדשה. אגב בכלל טוב לבדוק מידי פעם שהיתרה האמיתית מתאימה ליתרה שהביטוח מכסה. כי זה אמור להיות מותאם אבל מסיבות שונות כמו אי התאמה בריביות משתנות וכו' זה יוצא קצת מסינכרון... בהצלחה.
 
למעלה