פוטנציאל ההאצה החשמלית במסילה השלישית: עד 6 רכבות בכיוון !

Ccyclist

Well-known member
פוסט של מיקלוש77 על רכבות אשדוד רשל"צ מאשר את מה שטענתי במשך זמן רב על בסיס מידע בפורום: האצה חשמלית מאפשרת לחסוך 2 דקות בין כל שתי תחנות.

בגלל המרחק הקצרצר בין השלום לסבידור אניח ששם החיסכון הפוטנציאלי הוא דקה אחת בלבד ואבצע גם חישוב ללא חיסכון במקטע.

כדי לאפשר 8 רכבות לסירוגין במסילה השלישית, זמן הנסיעה הוא 7:30.

אם החיסכון הכולל הוא 3:00 וזמן הנסיעה יורד ל 4:30 (הערכה מאד אופטימית) זה מאפשר 13 רכבות בשעה, מספר אי זוגי שאין הרבה מה לעשות איתו אם הדרישה בשני הכיוונים שווה, אבל אפשר לבסס עליו סלוט ריק אחד בשעה לרכבת מאחרת. זה מאפשר בעצם 12 רכבות בשעה, 6 לכיוון.

אם החיסכון הכולל הוא 2:30 וזמן הנסיעה יורד ל 5 דקות - זה מאפשר 12 רכבות בשעה, 6 לכל כיוון.

אם החיסכון הוא רק 2 דקות מההגנה לשלום, זמן נסיעה של 5:30, זה מאפשר 10 (10.9) רכבות לסרוגין בשעה, 5 לכיוון עם מרווח בטחון גדול של כמעט סלוט אחד שאי אפשר לנצל.

זה אומר שאפילו לפני המסילה הרביעית אפשר לדבר אפילו במונחים של הפעלת לולאת השרון ב 3 רכבות לכל כיוון או 3 בצד אחד ו 2 בצד השני (לדעתי הצד עם הרק"ל). ממה שרואים ב Govmap, יש מפלגים דרומית לרציפי קו השרון בהרצליה שמאפשרים נסיעה דרומה.
 
נערך לאחרונה ב:
פוסט של מיקלוש77 על רכבות אשדוד רשל"צ מאשר את מה שטענתי במשך זמן רב על בסיס מידע בפורום: האצה חשמלית מאפשרת לחסוך 2 דקות בין כל שתי תחנות.

בגלל המרחק הקצרצר בין השלום לסבידור אניח ששם החיסכון הפוטנציאלי הוא דקה אחת בלבד ואבצע גם חישוב ללא חיסכון במקטע.

כדי לאפשר 8 רכבות לסירוגין במסילה השלישית, זמן הנסיעה הוא 7:30.

אם החיסכון הכולל הוא 3:00 וזמן הנסיעה יורד ל 4:30 (הערכה מאד אופטימית) זה מאפשר 13 רכבות בשעה, מספר אי זוגי שאין הרבה מה לעשות איתו אם הדרישה בשני הכיוונים שווה, אבל אפשר לבסס עליו סלוט ריק אחד בשעה לרכבת מאחרת. זה מאפשר בעצם 12 רכבות בשעה, 6 לכיוון.

אם החיסכון הכולל הוא 2:30 וזמן הנסיעה יורד ל 5 דקות - זה מאפשר 12 רכבות בשעה, 6 לכל כיוון.

אם החיסכון הוא רק 2 דקות מההגנה לשלום, זמן נסיעה של 5:30, זה מאפשר 10 (10.9) רכבות לסרוגין בשעה, 5 לכיוון עם מרווח בטחון גדול של כמעט סלוט אחד שאי אפשר לנצל.

זה אומר שאפילו לפני המסילה הרביעית אפשר לדבר אפילו במונחים של הפעלת לולאת השרון ב 3 רכבות לכל כיוון או 3 בצד אחד ו 2 בצד השני (לדעתי הצד עם הרק"ל). ממה שרואים ב Govmap, יש מפלגים דרומית לרציפי קו השרון בהרצליה שמאפשרים נסיעה דרומה.
לפי דעתי עדיף לסיים את הרכבות שמגיעות מראשון בראש העין דרך פתח תקווה, ואת הרכבות של ירושלים להאריך לראש העין דרך רעננה.
זה מצב שניתן לעשות אפילו היום.
זה לא יתפוס עוד זמן מסילה.
 

Ccyclist

Well-known member
לפי דעתי עדיף לסיים את הרכבות שמגיעות מראשון בראש העין דרך פתח תקווה, ואת הרכבות של ירושלים להאריך לראש העין דרך רעננה.
זה מצב שניתן לעשות אפילו היום.
זה לא יתפוס עוד זמן מסילה.

טכנית אפשר להכניס את רכבות ירושלים ללולאה ולסיים אותן בראש העין (3 רציפים) בלי להשפיע על שאר הלולאה, אבל בגלל שהקו לירושלים מיועד להגיע בעתיד לכרמיאל לא מכניסים אותו כך לשרון.

בין הרצליה לסבידור יש 4 מסילות כך שאפשר גם לסיים את הרכבות שמסתיימות כיום בהרצליה בסבידור.

הגדלת מספר הרכבות במסילה השלישית ל 5-6 בכיוון באמצעות ההאצה החשמלית זו הזדמנות לשינוי על בסיס הדפוס הקיים. פחות מהפכני ולכן בעל סיכוי גדול יותר להתקבל.
 

מיקלוש77

Well-known member
נקווה שהמסר יחלחל לאט לאט להנהלת הרכבת, שחייבים למצות את הפוטנציאל הזה כדי להגדיל את מספר הנוסעים.

המחאה סביב החזרת העצירות בחולון בת ים במקום הרכבות המדלגות זאת סנונית ראשונה.
 

מנכל אחד

Well-known member
נקווה שהמסר יחלחל לאט לאט להנהלת הרכבת, שחייבים למצות את הפוטנציאל הזה כדי להגדיל את מספר הנוסעים.

המחאה סביב החזרת העצירות בחולון בת ים במקום הרכבות המדלגות זאת סנונית ראשונה.
אין סיבה שזה יקרה
ההכנסות מנוסעים היא חלק קטן מההכנסות, שלא ברור אם הוא בכלל מכסה את עלות ההפעלה השוטפת של הרכבות, כלומר יש סבירות לא נמוכה, שהוספת נסיעה אפילו אם היא מבוקשת, תגרור ירידה בשורת הרווח הסופית של הרכבת.

לעומת זאת לו"ז אמין, יחסוך להם קנסות, ולכן הוא עדיף להם גם על חשבון רמת השירות לנוסעים.
 
אין סיבה שזה יקרה
ההכנסות מנוסעים היא חלק קטן מההכנסות, שלא ברור אם הוא בכלל מכסה את עלות ההפעלה השוטפת של הרכבות, כלומר יש סבירות לא נמוכה, שהוספת נסיעה אפילו אם היא מבוקשת, תגרור ירידה בשורת הרווח הסופית של הרכבת.

לעומת זאת לו"ז אמין, יחסוך להם קנסות, ולכן הוא עדיף להם גם על חשבון רמת השירות לנוסעים.
מה שכתבת הוא אבסורד. לפי גישה זו הכי כדאי לרכבת לבטל את כל נסיעותיה. מכיוון שהאבסורד הזה מתקיים , צריך ממשלה מתפקדת.
 

מנכל אחד

Well-known member
מה שכתבת הוא אבסורד. לפי גישה זו הכי כדאי לרכבת לבטל את כל נסיעותיה. מכיוון שהאבסורד הזה מתקיים , צריך ממשלה מתפקדת.
זה אכן אבסורד, והאבסודר הזה גם קיים ברוב המכרזים שהמדינה מפרסמת, הוא מאוד בולט גם במכרזי האוטובוסים בהם משתלם לחברה להפעיל קווי רפאים יותר מאשר קווים מבוקשים.

ההסכם המלא מול הרכבת לא פורסם לציבור
אבל העקרונות כן פורסמו
סעיף 3.1 קובע שהרכבת תקבל תמיד את ההפרש, כלומר אם יהיו פחות נוסעים, אזי המדינה תשלם את ההפרש לרכבת, כך שהיא לא יכולה להרוויח מהתחום הזה, ואין טעם להשקיע בו (למעט בתחנות נבחרות שלא ידוע מה הן כפי שכתוב בסעיף 3.1.3), ואילולי סעיף 1.3 מבחינה כלכלית היה עדיף לרכבת לבטל את כל הפעילות שלה...
ההשקעות בפיתוח הן החלק עליו כדאי לרכבת להשקיע הכי הרבה כסף, כי הם מקבלים סכום קבוע עבור העבודה, ואם הם לא יעשו עבודה טובה, אזי החברה תקלע לגרעון, ואם הם יעשו עבודה טובה אזי החברה תהיה ביתרת זכות גבוהה, וזה דבר שמשפיע על המשך העבודה וגם על השכר של ההנהלה הבכירה.

ולא ברור איך זה קשור לממשלה מתפקדת, הגישה הזאת של המכרזים, היא גישה סוציאלית שמאפיינת דווקא גישה שמאלנית, ולא ימנית.
והיא כנראה נוסחה על ידי פקידים שלא הוחלפו כאשר קמה ממשלת ימין.
 

קבצים מצורפים

  • עקרונות+הסכם+חדש+עם+הערה+רשות+החברות+(002)+(003) (1).pdf
    KB 97.8 · צפיות: 1
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
אין סיבה שזה יקרה
ההכנסות מנוסעים היא חלק קטן מההכנסות, שלא ברור אם הוא בכלל מכסה את עלות ההפעלה השוטפת של הרכבות, כלומר יש סבירות לא נמוכה, שהוספת נסיעה אפילו אם היא מבוקשת, תגרור ירידה בשורת הרווח הסופית של הרכבת.

לעומת זאת לו"ז אמין, יחסוך להם קנסות, ולכן הוא עדיף להם גם על חשבון רמת השירות לנוסעים.
הרווח מרכבת אחת לשעה באזור עירוני עם קווי אוטובוס הוא מינורי בגלל שכמות הנוסעים שמוכנה לתאם לנסיעה בודדת בשעה כשיש שלל אוטובוסים ורק"ל היא קטנה ביותר.

אם הקו ירוץ 4 פעמים בשעה, פעם ברבע שעה בערך ללא שיפור במסילה השלישית כמות הנוסעים שישמחו להגיע לתל אביב תוך 20 והמתנה מינימלית של 15 דקות תגדל משמעותית.

אם יצליחו לשפר באמצעות ההאצה החשמלית אז המקסימום הוא נסיעה ב 10 דקות כל 10.

זה פוטנציאל של עד 12,000 נוסעים בשעה, שווה ערך ל 200 אוטובוסים מהערים שלאורך המסילה - עירוניים ובינעירוניים. זה בהחלט פוטנציאל לחיסכון עבור משרד התחבורה.
 

מנכל אחד

Well-known member
הרווח מרכבת אחת לשעה באזור עירוני עם קווי אוטובוס הוא מינורי בגלל שכמות הנוסעים שמוכנה לתאם לנסיעה בודדת בשעה כשיש שלל אוטובוסים ורק"ל היא קטנה ביותר.

אם הקו ירוץ 4 פעמים בשעה, פעם ברבע שעה בערך ללא שיפור במסילה השלישית כמות הנוסעים שישמחו להגיע לתל אביב תוך 20 והמתנה מינימלית של 15 דקות תגדל משמעותית.

אם יצליחו לשפר באמצעות ההאצה החשמלית אז המקסימום הוא נסיעה ב 10 דקות כל 10.

זה פוטנציאל של עד 12,000 נוסעים בשעה, שווה ערך ל 200 אוטובוסים מהערים שלאורך המסילה - עירוניים ובינעירוניים. זה בהחלט פוטנציאל לחיסכון עבור משרד התחבורה.
יתכן מאוד שאתה צודק מצד משרד התחבורה.
אבל במנגנון הנוכחי נראה שהרכבת לא תרוויח מכך כלום, רק מגבירה את הסיכון שלה להיקנס על איחורים או אי ביצועים.
 
למעלה