פגישה דימיונית בין קפקא לד"ר מנגלה ......

פגישה דימיונית בין קפקא לד"ר מנגלה ......

תארו לעצמכם את פרנץ קפקא (( האזרח ק. )) מול ד"ר מנגלה . המפגש ביניהם מתרחש במשך מספר חודשים עד לסיום מלחמת העולם השניה ושחרור מחנה הריכוז - ד"ר מנגלה עושה על קפקא ניסויים רפואיים . קפקא מתחתן והופך לאב . איזה סוג של "טיפול משפחתי" מומלץ כאן .... ? מכירים מטפל מתאים ?
 
כזה

שילמד את קפקא לפרש עניינים שקורים סביבו בפרט ובעולם בכלל, לא רק דרך משקפיים של קרבן.
 
במעומעם זוכרת הרצאה של פרופ שלף ז"ל.........

על "אשמת-הקורבן" עצמו במצבו - (( לימודי קרימינולוגיה ...))...לא מתחברת. אנא הסבר מפורט טיפונת יותר
 
מכיוון

שכתבת באופן אלגורי ושאלת איזה טיפול משפחתי אפשר יהיה להציע לאדם 'קפקאי' שעבר תלאות ועכשיו הוא אבא בעצמו, ומכיוון שבכתביו, העולמות הבדיוניים שברא קפקא הם ברובם עולמות בלתי מובנים חיברתי בין השניים כדי לענות לך. בספריו ובסיפוריו של קפקא מצטיירים רוב הגיבורים כאנשים תועים וחסרי ישע, נטולי כל יכולת להכריע את גורלם. קפקא מתאר מציאות פנימית הנשלטת על ידי כוחות חיצוניים (ביורקרטיים) שצמחו למימדים מפלצתיים, ואין עוד איש היודע להסביר את טיבם. בעולמות כאלה, מאבקו של פרט בודד בתוך או מול מערכת לא מובנת/קפריזית המנהלת את חייו, הוא מאבק אבוד מלכתחילה.... ממש כמו בכל סיטואציה בה אדם מוצא עצמו קרבן הנסיבות. לדידי, טיפול משפחתי דמיוני לאדם קפקאי הוא טיפול המרחיב טיפה את התפיסה הפאסיבית-קורבנית ואת מוקד השליטה המצוי כל כולו בחוץ, אצל אחרים או בעולם (נגעו לי-שתו לי-אכלו לי... קרו לי דברים איומים, לא הייתה לי שליטה) לתפיסה הכוללת גם מסוגלות עצמית, עמדה פרו אקטיבית ומוקד שליטה פנימית וכו'.
 
בן-גוריון סיבך את חיי-הנפש של קפקא ........

בהגיעו לארץ ישראל נדרש קפקא להסיר את קורבניותו ולכבוש לו מדינה-עיברית תוך שימוש בנשק צ"כי = כלומר - הוא אימץ את השיטה האמורה כבר ב- 1948 ואחר כך ב- 1956 1967 1973 וכו . זה מסבך טיפונת את "חיי הנפש של קורבן הניסויים הרפואיים" ש"העפיל" לארץ הקדושה.
 
לא שאני מבינה בדיוק

על מה את מדברת, אבל תחושת קורבן זה לא משהו שרובה צ'כי והכרח לעשות כל מיני תפקידים צבאיים יכולים למחוק. אפשר לעלות ארצה ולהילחם בחירוף נפש בכל מלחמות ישראל, ועדיין להרגיש קורבן הנסיבות, ולפרש כל דבר שקורה לך ממקום חסר אונים ורדוף.
 
אחריות גרמניה ל"דור השני"....

הענין הזה של "קפקא לאחר מנגלה" - שבוודאי לא קיבל טיפול (( אלא רק טיפול בהלם בהפכו לחייל מגרש בעצמו )) מסייע .... הדור השני ספג לא מעט מזה. ..ויש מחסור בפסיכולוגים בישראל וחוסר נגישות משווע
 
כנראה שאני לא מספיק 'חכימא' ../images/Emo13.gif

כי לא מספיקה לי הרמיזא... אם הדיבור פה על כל האנשים שעברו את השואה? כל הדור השני? אדם אחד צפציפי? ניסיון אישי? בדיבור אלגורי לרוב יש הליכה סביב סביב וניסוח עקרונות אבל לא דיבור אישי ולא דיבור ישיר. אם בסוף השרשור בסוף מגיעים לאמירה כמו "אחריות גרמניה לדור השני" וזה שאין מספיק פסיכולוגים או תמיכה מביא את השרשור לנקודת ההתחלה: העולם עוין, קפריזי, ונושא באחריות לכל המחדלים.
 

sharpantie

New member
מדובר בטרול

שמציף את הפורומים השונים ב"הגיגים", שונים ומשונים מסוג זה.
 
"רצח פסיכולוגים על רקע סימום ואונס תינוקות"..

זה לא נושא נעים להעלות אותו בייחוד כאשר "סמל המוסר העולמי"....דתות ...... עומדות מאחוריו . זה כולל גם פירסום של ספרי-לימוד בפסיכיאטריה של הילד ש"חסרים" את התחום הזה ומונעים אבחון . והתוצאה? אנשים מאמצים להם תינוקות למטרה מינית קלה - בנות ובנים
 
למעלה