פגיעה ברחוב או מחיר פעוט בשביל הקידמה | הוויכוח החדש על הרכבת הקלה

arseny92

Well-known member
מנהל
פגיעה ברחוב או מחיר פעוט בשביל הקידמה | הוויכוח החדש על הרכבת הקלה

עוד לפני שיצאה לדרך, הרכבת הקלה מעוררת סערה נוספת - הפעם במוקד עמודי החשמול שמלווים את המסילות ברחבי גוש דן. המבקרים טוענים שמדובר במערכת מיושנת שהורסת את הנוף. מה התשובה? ומה עושים בעולם?

 

Ccyclist

Well-known member
פגיעה ברחוב או מחיר פעוט בשביל הקידמה | הוויכוח החדש על הרכבת הקלה

עוד לפני שיצאה לדרך, הרכבת הקלה מעוררת סערה נוספת - הפעם במוקד עמודי החשמול שמלווים את המסילות ברחבי גוש דן. המבקרים טוענים שמדובר במערכת מיושנת שהורסת את הנוף. מה התשובה? ומה עושים בעולם?


כרגיל מתנגדי החישמול מנפחים קטעים מסויימים לכדי מערכות שלמות. ביקרתי בשתי הערים והעליתי שירשורים לפורום במתכונתו הקודמת.

בניס יש קטע בן כ 400 מטר ללא חישמול עילי בכיכר מאסינה ההיסטורית. שאר המערכת מחווטת בחישמול עילי.

בבורדו יש חישמול עילי עד למרכז העיר. ה"קופסה" במרכז העיר שבה נפגשים שלושת קווי הרק"ל כולה בחישמול תחתי ייחודי (פס שלישי שטוח עם קטעים שמופעלים רק כשהרק"ל מעליהם) וכך כקילומטר עד חצי קילומטר בקווים המובילים אליה. האזור בחישמול תחתי הוא בערך 2 ק"מ על 2 ק"מ. המערכת מכסה אזור בגודל של 15 ק"מ על 15 ק"מ, לכל קו מספר שלוחות פרבריות, רובה המכריע של המערכת מחושמל בחישמול עילי.

ב"לונדון" (כלומר - קרוידון, מערכת ה Tramlink הייחודית לאזור פרברי שמרכזו בטבעת 5 בדרום העיר) החישמול אינו שונה מהותית מזה שבירושלים. במערכת הרק"ל השניה בעיר, ה DLR - Docklands Light Railway יש הפרדה מפלסית מלאה ולכן יש שימוש בפס שלישי תחתי מוגבה כמו במערכות מטרו.

אני מוסיף תמונה מתחנת שטח של המטרו-רק"ל של מאלאגה. מדובר במערכת שרובה תת קרקעי, אך החיווט שלה בחלק העילי דומה לזה של מערכות הרק"ל האחרות שהוזכרו וכן לזו של ירושלים.

אני מקווה שהבחירה של נת"ע במתח גבוה יותר ומבנה כבלים שנראה יותר כמו כבלי רכבת מרק"ל יאפשר אמצעי חזק יותר, וויתור על חלוקה למערכים וויתור על שני תאי נהג מיותרים במרכז הרק"ל.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20210710-153503_Maps.jpg
    Screenshot_20210710-153503_Maps.jpg
    1.2 MB · צפיות: 9
  • Screenshot_20210710-153813_Maps.jpg
    Screenshot_20210710-153813_Maps.jpg
    KB 991.8 · צפיות: 10
  • Screenshot_20210710-153846_Maps.jpg
    Screenshot_20210710-153846_Maps.jpg
    1.2 MB · צפיות: 10
  • Screenshot_20210710-153943_Maps.jpg
    Screenshot_20210710-153943_Maps.jpg
    KB 943.2 · צפיות: 10
  • Screenshot_20210710-154258_Maps.jpg
    Screenshot_20210710-154258_Maps.jpg
    1.3 MB · צפיות: 8
  • Screenshot_20210710-160404_Maps.jpg
    Screenshot_20210710-160404_Maps.jpg
    KB 943.6 · צפיות: 9
  • Screenshot_20210710-153437_Maps.jpg
    Screenshot_20210710-153437_Maps.jpg
    1.2 MB · צפיות: 8

Bus Nerd

Active member
אני מקווה שהבחירה של נת"ע במתח גבוה יותר ומבנה כבלים שנראה יותר כמו כבלי רכבת מרק"ל יאפשר אמצעי חזק יותר, וויתור על חלוקה למערכים וויתור על שני תאי נהג מיותרים במרכז הרק"ל.
לא בשלב הראשון. הדרעק הסיני שהביאו מחולק למערכים ויש לו את תאי הניהוג המיותרים.
אבל כשהדרעק הסיני יתקלקל אולי הם יבינו שאפשר לוותר עליהם
 
למעלה