פאלם פילוט

magen

New member
פאלם פילוט

שלום עודד, רכשתי מחשב פאלם פילוט ואיני מצליח לסנכרן אותו. פניתי לחברה ושם מסרו לי שעלי לפנות לטכנאי ע``מ שינסה לפתור את הבעיה ע``י שינוי בהגדרות הBIOS של המחשב. עלותו של טכנאי 300 ש``ח כדי לבוא הביתה. לקחת את המחשב למעבדה יותר זול, אך אז צריך להפסיד חצי יום עבודה. החברה אינה מבטיחה, כמובן, שאח``כ העסק יסתדר. היא מבחינתה עשתה את שלה ברגע שקבלה את המחשב. משיחות עם חברים הבנתי שזו בעיה נפוצה, ויש כאן לדעתי בעיה של חוסר תום לב מצד כלנית שהיא על סף משפטיות: אף אחד לא טורח לציין בפניך שכדי להשתמש בפאלם תצטרך לשלם סכום הגון נוסף- אתה משלם מחיר מלא ואח``כ נשאר חסר אונים, אף אחד גם לא יסכים להחזיר את הכסף חזרה. אשמח מאוד לקבל עצתך: האם ניתן לנקוט בצעד כלשהו כלפי כלנית? כמו כן: אם יש אנשים נוספים שנפגעו מהבעיה- אשמח אם תצרו עימי קשר
 

odeg g

New member
מחשב כף היד

סליחה על בורותי, אבל אולי תסבירו לי מה זאת הבעיה של הסינכרוניזציה? זה מופיעה בהזמנה? זה חלק מהאחריות? זה תוכנה/חומרה?
 

magen

New member
הסבר על הסינכרון

שלום עודד- לגבי הסינכרון, מדובר בתהליך שבו מועברים לפאלם נתונים/קבצים מהמחשב האישי- פונקציה חשובה ביותר, ההבדל בין הפאלם לבין יומן אלקטרוני פשוט. מדובר בחומרה, חומרה שצריכה להימצא במחשב האישי. לזכות החברה יש לציין שהדרישה בדבר יציאה סריאלית מופיעה על גבי האריזה. הבעיה היא שלמשתמש פשוט ללא ידע במחשבים קשה לבדוק האם יש לו יציאה כזו, זה לא דבר שרואים בעין. למעשה ניתן לבדוק זאת רק אחרי שמנסים לחבר את הפאלם למחשב השולחני. כאן מתחילה הבעיה: למשווקי הפאלם לא אכפת ממך החל מהרגע שקיבלו את הכסף. הם לא מספקים שרות (ולו בתשלום) שיפתור את הבעיה במידה שהיא קיימת ואינם יכולים להתחייב שטכנאי חיצוני אכן יפתור אותה. מבחינתם הם עשו את שלהם ברגע שסיפקו את המכשיר. הם גם לא מאפשרים החזרה, כמובן. מה עושים???
 

odeg g

New member
סינכרון

היי אם זאת חומרה (למשל כרטיס פנימי, יציאה וכבל) שהיתה צריכה להיות שם כחלק מהמפרט הטכני בפרסוםאו בהזמנה או כמקובל, צריכה החברה לעמוד בהתחייבויותיה ולספק לך את הנדרש שם. אם הכוונה שאתה מצפה שהמוכר צריך ללמד אותך כיצד להפעיל כי אינך יודע, או תוספת שאינה באה כחלק מההזמנה, הדברים שונים, ואזי אין החברה נראית, על פניו, כמחוייבת לך.
 

yee1

New member
שלילי

היות ואתה מתלונן על בעיה במחשב ולא בפלאמ ברור כי מוכרי הפלאמ אינם צד בנידון וע``כ נראית התלונה תמוהה משהו
 

magen

New member
הסבר על הסינכרון

שלום עודד- לגבי הסינכרון, מדובר בתהליך שבו מועברים לפאלם נתונים/קבצים מהמחשב האישי- פונקציה חשובה ביותר, ההבדל בין הפאלם לבין יומן אלקטרוני פשוט. מדובר בחומרה, חומרה שצריכה להימצא במחשב האישי. לזכות החברה יש לציין שהדרישה בדבר יציאה סריאלית מופיעה על גבי האריזה. הבעיה היא שלמשתמש פשוט ללא ידע במחשבים קשה לבדוק האם יש לו יציאה כזו, זה לא דבר שרואים בעין. למעשה ניתן לבדוק זאת רק אחרי שמנסים לחבר את הפאלם למחשב השולחני. כאן מתחילה הבעיה: למשווקי הפאלם לא אכפת ממך החל מהרגע שקיבלו את הכסף. הם לא מספקים שרות (ולו בתשלום) שיפתור את הבעיה במידה שהיא קיימת ואינם יכולים להתחייב שטכנאי חיצוני אכן יפתור אותה. מבחינתם הם עשו את שלהם ברגע שסיפקו את המכשיר. הם גם לא מאפשרים החזרה, כמובן. מה עושים???
 
לגבי החזרת כסף והפורט לסינכרון

ישנן חנויות שנותנות לך לנסות את המוצר לשבועיים, ואם אינך מרוצה, אתה יכול להחזיר.(כן, בישראל) לגבי הפורט הסיריאלי (החיבור של הפאלם): אם החיבור הפיזי לא היה פעיל, אז כנראה הטכנאי שהרכיב לך את המחשב לא הגדיר אותו, ותוכל אולי לבקש ממנו להגדיר אותו. אפשרות שניה - להעזר בפורום פאלם ופורומי מחשבים. או חברים או טכנאי בתשלום בעיקרון, הדרישה של הפאלם היא פורט סיריאלי חופשי, ובמקרה שלך הוא חופשי אבל עדיין לא קיים (כל עוד הוא לא הוגדר ב- BIOS)
 
למעלה