עתירה לחלוקה שיוויונית של עוגת הפרי

ט ו פ ו

New member
עתירה לחלוקה שיוויונית של עוגת הפרי

המטרה היא לחלוקה שוויונית יותר של עוגת הפריון בין כל מיני דרכים של הבאת ילד למשפחה, אימוץ, תרומת ביציות ופונדקאות. אפשר לפתוח את ההרשמה, לכן, גם לתרומת ביציות ופונדקאות. היתה לנו פגישה עם עו'ד שירה דונביץ ואנחנו רוצות להרחיב את מאגר הפונים לכל צורות הבאת ילד למשפחה. מי שמעונין להצתרף או לשמוע על ההתארגנות יכול לשלוח לי מייל אישי ועם נושא שקשור לאימוץ, כדי לסנן וירוסים [email protected] להתראות דנה
 

פּוֹנְג

New member
הקפצה ונצל"ש לטיפ בנוגע להפחתת כאב

בזמן ההזרקה. השתעלות.... נו עכשיו נראה אותנו משתעלות בלי שהבטן תזוז....
 

מם 1971

New member
מבטיחה להשתמש בטיפ../images/Emo45.gif

היום אני מתחילה את הפרוטוקול הראשון שלי , מקווה שגם האחרון (איזו מקוריות
) בכל אופן החלטתי לא להיות תלויה בחסדי אחרים וללמוד להזריק מהפעם הראשונה. למדתי את כללי הזהב של הזרקה עצמית (מאלחשים, זויות,קצב וכו' ועכשיו גם שיעולים). תודה על הטיפ ועל הלינק המלמד.
 

מם 1971

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifשאלה בנושא זקיקים וטיפול../images/Emo41.gif|*

אתמול הגענו לבלינסון לקבלת פרוטוקול ראשון. למרבה ההפתעה באולטרסאונד שערכנו נצפו מספר זקיקים כאשר הגדול בהם היה 20 מ"מ וזאת למרות הדיכוי בו אני נמצאת. למרות האמור ניתן לי פרוטוקול לשישה ימים , כאשר רק ביום ראשון אני אמורה לשוב למחלקה. כאשר היסבתי את תשומת ליבה של הרופאה לגודל הזקיק היא אישרה שזה מוזר והלכה להתייעץ עם מנהל המחלקה שאמר לה כי עלי להמשיך בטיפול באופן שהוכתב לי ומסר כי גודל הזקיק אינו משנה... ככל שאני חושבת על זה, זה נראה לי יותר מוזר. האם אין סכנה שיהיה ביוץ בימים הקרובים ואז הטיפול ירד לטימיון? אנא עזרתכם ועצתכם.
 

נועם@בת

New member
חבל שלא כתבת באיזה יום של המחזור את

בכולופן, אם כל הזיקיקם קטנים ויש אחד גדול, יש סיכוי סביר שזאת צסיטה שפרחה לה בגלל הדיכוי (בימים הראשונים הדיכוי מעודד צמיחת זקיקים אחר כך מנטרל את ההיפופיזה). יכול להיות שגם הזקיק הזה יגדל, אבל אני יודעת על מטופלות שהתחילו פרוטוקול למרות הציסטה/זקיק. בכל מקרה, אם את תחת דיכוי, הסיכוי שתבייצי הוא קלוש. בהצלחה נועם
 

a t i

New member
וזה בדיוק מה שביקש ממני הרופא

כשניקז לי את הציסטה מהשחלה ללא הרדמה. "תשתעלי". באמת לא כאב
 

שווערצה

New member
אני מקווה מאוד שלא הבנתי נכון ../images/Emo4.gif

את המשפט שלך: "חלוקה שוויונית של עוגת הפריון בין כל מיני דרכים של הבאת ילד למשפחה" האם הכוונה לכך שתבקשו כי מימון שמוקצה כיום לטיפולי פריון יועבר לאפיקים אחרים כמו תרומת ביצית, אימוץ ופונדקאות? האם אתן מתכוונות לטעון שיש הפלייה בין מי שזקוק לאימוץ לבין מי שזקוק להפריות מבחנה ומקבל מימון לילד שני? אחרי שהשקענו כל כך הרבה מאמץ להסביר בכנסת שהתקציב למימון טיפולים לילד שני יכולים לבוא מתקציב נסיעות לחו"ל של השרים? משכורות מופקעות וכו'? האם לא ברור לכן שעתירה עם כותרת כפי שניסחת אותה תגרום לפתיחה מחדש של כל הדיון בנושא מימון הטיפולים
אם כן - תשכחו ממני
 

מעיין 11

New member
ולמה שלא תהיה חלוקה צודקת ../images/Emo35.gif

למה טיפולים בלי הגבלה לילד שני ולמי שזקוקה לתרומת ביצית או אימוץ-כלום? מה שהושג נפלא,אבל אם זה אומר שכל האחרים לא יקבלו שום עזרה כי כבר נתנו את כל התקציב שיש-זה בהחלט לא צודק. מה אשמים מי שחייבים תרומת ביצית או שגם זה לא הולך ופונים לאימוץ?
 

bapi

New member
../images/Emo12.gif אבל למה שאחד יבוא...

על חשבון השני
לא צריך להיות קשר בין הדברים. צריך שיהיה תקציב להפריות ובנפרד תקציבים לתרומת ביצית ואימוץ. ואם הצלחנו במערכה לגבי ההפריות
למה לבוא ולקחת מזה במקום לצאת למערכה גם בתחומים האחרים. אף אחד לא אומר שהאחרים לא יקבלו שום עזרה
רק צריך להבין שזה לא חוכמה לנגוס אחד מהשני ככה נצא קרחים מכאן ומכאן.
 

שווערצה

New member
הגדרת העוגה

ולמה צריך לממן טיפולי פוריות "על חשבון" הקשישה משדרות? יש הבדל גדול בין לדרוש מימון לאמוץ מחו"ל, לבין לדרוש שאותה עוגה תקציבית תחולק אחרת
השקענו הרבה אנרגיות כדי לשכנע שהמקור המימוני לטיפולי הפריון לא צריך לבוא מאותה עוגה תקציבית. הרי זו בדיוק היתה התשובה שקיבלנו בראשית המאבק מכל הגורמים במשרדי הבריאות והאוצר: מה אתם רוצים, שניקח מהזקנים כדי לממן את הטיפולים? התשובה היא: לא. צריך לסייע לקשישים, ואסור לפגוע בזכות להורות. אין קשר. זה לא בא אחד על חשבון השני! כדי שפלונית תוכל לאמץ, אלמונית לא צריכה לוותר על המימון לילד שני. נכון. העוגה התקציבית מוגבלת, ומימון תמיד יבוא על חשבון משהו אחר. ואני לא צריכה להזכיר שהתעוררו כאן ויכוחים ארוכים סביב השאלה האם להעלות את הטיעון בדבר הכסף שהועבר להתנחלויות שבועיים לפני הדיון בועדת התקציב בענייננו. החלטנו שלא להכנס לנושאים פוליטים ולא להצביע על הפתרונות, כי הם קיימים. ועובדה שהפוליטיקאים מצאו אותם מבלי לפגוע בתקציב משרד הבריאות. אבל האם עכשיו מבקשים שנצטרף למאבק שמבקש לפתוח מחדש את נושא מימון הטיפולים בטענה שנפגעות זכויות של אחרים? האם לא ברור לך שטענה בדבר "חלוקה שוויונית של העוגה" מבקשת לקחת מפלונית ולתת לאלמונית? בדיוק מה שלא רצינו לעשות במשך כל המאבק? אני בעד המאבק למימון תרומת ביצית, ואני בעד המאבק לסבסוד אימוץ מחו"ל, פונדקאות וכו'. אבל אם מי שמנהל אותו מתכוון מראש להעמיד את מימון טיפולי הפריון כ"אידך גיסא" - אני בחוץ.
 

s h i r a 3 0

New member
../images/Emo45.gif

מסכימה גם כן עם כל מילה של שווארצה. אני לא מבינה למה לנסח את המאבק הזה כמאבק נגדנו ואני מאוד מקווה שהוא אינו מנוסח כך, אלא רק הובן כאן לא נכון. זה מאבק צודק ומי כמוני, שכבר נרשמתי לאימוץ, יכולה להבין אותו. אבל למה להרוס בדרך את מה שכבר נבנה והושג? למה להחזיר אותנו לאחור אל הסיוט של הקיץ הזה ולהציב סימני שאלה על הטיפולים, במקום להעזר במה שכבר הושג ולהמשיך משם הלאה? למה לחפש ממי לקחת?
 

שיר5520

New member
../images/Emo45.gif מסכימה עם שווערצה

בכל המאבקים השונים על הזכות להיות הורים חשוב תמיד שדבר לא יבוא על חשבון השני. כל אחד צריך לעשות מה שהוא מרגיש וכל הטיפולים צריכים להיות ממומנים. אם אנחנו מבקרים את הנשים שעוברות הרבה טיפולים וטוענים שצריך לקחת מהן ולתת לנו זה פשוט נוגד את כל הרעיון של הזכות להורות עליו נלחמו כאן בפורום מאוד קשה. אסור שמה שהשגתם ייפגע בשום דרך. בואו גם נזכור שאין שום הפרדה בין טיפולי פוריות לתרומת ביצית. לא מדובר בשני דברים שונים. תרומת ביצית היא אחד מטיפולי הפוריות. הבעיה היחידה היום היא ההתחמקות של הקופות בגלל שהטיפולים נעשים בחו"ל. הזכות שלנו ברורה לחלוטין בחוקים. הבעיה היא רק בעניין עם חו"ל. ואימוץ זה בכלל סיפור אחר. הכסף לאימוץ לא יבוא מהכסף שהולך לטיפולי פוריות. טיפולים משולמים מתקציב הבריאות ומבקופות החולים ואם אימוץ ימומן זה לא יהיה מתקציב הבריאות פשוט כי זה לא טיפול. מן הסתם זה יהיה מביטוח לאומי או משהו כזה. כמובן שאני בעד מימון האימוץ כי אני עצמי בתוך התהליך, אבל אי אפשר לקשר אותו למימון הטיפולים.
 

blessed

New member
האם הכוונה היא

להעביר תקציבים מטיפולי הפריון לטובת האפשרויות האחרות? כי אם כן, אני ממש לא בטוחה שאני רוצה לתמוך בזה. הרי כל אחת מאיתנו רוצה לדעת שהיא מיצתה את כל אפשרויות הטיפולים לפני שהיא מחליטה לעבור לאימוץ/תרומת ביצית וכו'. אם יורידו את התקציבים של טיפולי הפריון זה לא יתאפשר ונצטרך לעבור לאופציות האחרות מבלי שניסינו הכל במסגרת הטיפולים. לכן לא נראה לי נכון לקשור בכלל את טיפולי הפריון לענין אלא להיאבק מאבק נפרד על מימון הדרכים האחרות להבאת ילד. (אם לא הבנתי נכון את כוונת העתירה אז אני מתנצלת על התגובה שלי ומציעה להבהיר יותר טוב את הכוונה.)
 

מעיין 11

New member
אני נתפסתי למשפט של שוערצה

"האם אתן מתכוונות לטעון שיש הפלייה בין מי שזקוק לאימוץ לבין מי שזקוק להפריות מבחנה ומקבל מימון לילד שני?". התשובה:כיום בהחלט יש הפלייה. אני לא יודעת מה מתכוונים לטעון בעתירות כי זה פעם ראשונה שאני בכלל שומעת על ההתארגנות הזאת,אבל בהחלט ישנה כיום הפלייה. זה לא אומר שהפתרון הוא שוקא שיקחו מאחד כדי לתת לאחר אבל מאחר ואפילו בפורום הזכות להורות הכנסתם הודעה לאחרונה שאתם ממשיכים בפעילות,אז איך את חושבת שיהיה פתרון למצב קיים בלי להתייחס להפליה שיש טיפולים שמממנים אותם ויש טיפולים שלא (תרומת ביצית למשל). ואם יבוא מי שיאמר חילקנו את כל מה שיש,אז זה אומר מבחינת זכות להורות שכל מי שזקוק לסיוע במסלולים אחרים- שיחפש ת'חברים שלו? (מקצינה בכוונה!)
 

שווערצה

New member
סליחה, אבל ההפלייה היא -

בין מי שמשלם ביטוח בריאות ממלכתי ואין לו בעיות ילודה, ואפילו מקבל קצבאות ילדים למכביר, לבין מי שיש לו בעיות ילודה וצריך להתחנן שהמדינה תחזיר לו קצת ממה שהוא משלם מדי חודש בחודשו למדינה כ"ביטוח בריאות". אז מה שיש התקבל גם ממני, וממך, ומכל מי שזקוק לאימוץ ולתרומת ביצית. אז למה שהם לא יזכו לעזרת המדינה בגלל נכות במערכת הרבייה שלהם?
 

blessed

New member
הענין הוא מה מבקשים בעתירה

העתירה הזו צריכה להיות מנוסחת בזהירות רבה מאוד. אני בהחלט מסכימה עם הענין הבסיסי שגם מי שנזקק למסלולי ההורות האחרים צריך לקבל סיוע. אבל אני ממש ממש לא מסכימה שזה צריך לבוא על חשבון טיפולי הפוריות. ניסוח לא זהיר ולא רגיש של עתירה כזו יכול להזיק מאוד למטופלות הפוריות. אני רוצה להאמין שזו לא הכוונה של יוזמי העתירה. המטרה היא חשובה אבל לא צריך לרמוס אחרים בדרך אליה. ואם יטענו כדבריך ש"חילקנו את מה שיש" אז הפתרון לא צריך להיות לקחת מטיפולי הפוריות. אני יכולה לתת לך רשימה ארוכה של תקציבים אחרים מבוזבזים במדינה הזאת שמהם אפשר לקצץ. למה את רוצה לקדם מטרה חשובה אחת על גבה של מטרה חשובה אחרת? האם גם את לא היית פעם מטופלת פוריות מלאה בתקווה שהטיפול הבא יהיה זה שיצליח???
 
למעלה