עשן לבן מהאגזוז

שרית(^_^)

New member
עשן לבן מהאגזוז

צריכה את עזרתכם... לפני מספר שבועות, המכונית שלי, שתבדל לחיים ארוכים (מאזדה לנטיס 1,800 סמ"ק אוטומטית שנת 95), התחילה לפלוט ענני עשן לבן מהאגזוז למשך כרבע שעה כמעט עם כל התנעה (בעיקר בבוקר, אבל לא רק). לפני כחודש-חודשיים היא עברה טיפול במוסך מאזדה מורשה, בדיקה יסודית (וגם טסט), והכל היה תקין, חוץ מנזילת שמן מכל מחזירי השמן, שהחלטתי לא לתקן בשלב זה (אחרי שהבנתי שמדובר בהוצאה של כ-3,000 ש"ח). שאלותיי: ממה נובעים ענני העשן, לדעתכם ? האם זה נשמע כמו משהו קריטי שכדאי לרוץ בגללו למוסך בהקדם אפשרי ? האם יתכן שזה קשור לנזילת השמן ? ולללא כל קשר לעשן הלבן - האם כדאי להשקיע את הסכום האסטרונומי הזה בהחלפת כל מחזירי השמן, או שאצבע על הדופק ומילוי שמן כל פעם שחסר, מספיקים ?
 

שרית(^_^)

New member
תיקון

במחשבה שנייה, קצת הגזמתי - העשן הלבן נמשך כ-5 עד 10 דקות, ולא רבע שעה (אם זה משנה...).
 

The Real Ali g

New member
ענני עשן נוצרים בגלל...

שהטבעות שמן של הבוכנות במנוע שלך יש ביניהם חופש לבין הבלוק! או שהן בכלל נסדקו, ולא מחזיר שמן לתוך האגן אז בעצם הענן נוצר בגלל שמן שנכנס לתוך התא שריפה של המנוע ונשרף.
 
עשן לבן, או עשן תכלכל?

עשן לבן שנראה כמו קיטור - הוא קיטור - דהיינו - אדי מים. הסיבה יכולה להיות מים שהצטברו במפלט (אופייני לחורף), אבל עשר דקות זה זמן מופרז לתופעה של מים במפלט. סיבה נוספת יכולה להיות אטם ראש פגום הגורמת למעבר מים אל תוך המנוע. אם זו דליפה קטנה היא אכן נעלמת כשהמנוע מתחמם. לרוב, כל עד המנוע קר, מרגישים גם בזיוף קל בפעילות המנוע. אם העשן תכלכל - זו אכן שריפת שמןכפי שכבר הוסבר על ידי המגיב הקודם.
 
למעלה