עשיתי את זה!

יאמה

New member
איזה יופי של דברים,

ובצבעוניות עליזה במיוחד. אתמול לא הצלחתי לראות אף תמונה, אז התענוג נשמר לי לבוקר- הכי כייף.
 

נ אוה

New member
יש לי טיפ בשבילך,

בבדים בהם הצד השמאלי מודפס ולא בצבע אחיד, אני גם משתמשת. בדרך כלל הבד בהיר יותר והדוגמא שלו נראית קצת שונה, כך אני מעשירה את מלאי הבדים שלי
 

juspan

New member
קןדם כל

איזה כיף היה לפתוח כל תמונה ותמונה! עבודות כאלה צבעוניות ומיוחדות ומשובבות נפש ממש, שיחקת אותה. שנית, בעלך אישר את הבחירת הבדים לתיק שלו?
יפה גם לו.
חוץ מזה, יש לנו עוד תחביב דומה (מילים, שפה וכו'. טוב, אצלך זה המקצוע). אז ברור שצחקתי עכשיו מהפוסט, כי בעצמי צחקתי על זה פעם ביני לבין עצמי. אצלי זה היה הפוך, קודם התוודעתי למושג באנגלית, כי קוראת הדרכות באנגלית כל הזמן, ואז בפורום שמתי לב שבנות אומרות "צד שמאל" והבנתי ישר למה ואיך זה השתרש. משעשע. כשאני כותבת לעצמי לפעמים על דף מה לעשות אחרי שקראתי איזו הדרכה, אני עדיין מקפידה לכתוב בעברית "הצד הלא נכון". אבל לעומת זאת אני כן אומרת "ימין על ימין". ובאמת כ"כ קשה לדבר על הנושא בעברית (למרות שהאקדמיה טרחה להמציא המון חלופות הזויות לכל סוגי התפרים כמו תך ענוב פשוט, תך אבקאות, תך סכסך מצמיד וכו'
. לפחות "תך נסתר" השתרש לגמרי). שלא לדבר על חלקי המכונה וכל מיני טכניקות תפירה עם שמות ציוריים באנגלית כמו stitch in the ditch וכו'.
 
ושאלות

1. איך איך איך יודעים מה זה הרבע אינץ' שהוא תמיד seam allowance? אני לא מצליחה להבין! נניח בתיק שתפרתי היום, כל ריבוע היה 2.5 על 2.5 אינץ'. אבל כשאני תופרת, אני אף פעם לא מצליחה ליצור תפר מדוייק כל כך כדי שבכולם המרחק יהיה זהה, ואני גם לא מבינה מה זה הרבע אינץ'. איפה מודדים אותו? זה בעצם הרוחב של חלק של הרגלית??? אחרת איך יודעים??? זו שאלה שקצת משגעת אותי, ואני בטוחה שיש לה תשובה מאוד פשוטה... 2. אין לי סבלנות לעשות תפר נסתר ביד (אלא אם כן חייבים...). אז למשל בתיק, נשאר בתחתית פתח קטן. מה הדרך הכי טובה לסגור אותו? אני פשוט עשיתי תפר חיצוני עם המכונה, אבל יש פתרון אחר? אתן באמת מסיימות כל עבודה בתפר ידני??? זה מתסכל נורא! 3. מאוד קשה לי לחתוך ישר. גם אם אני מודדת, זה עדיין לא יוצא טוב. אז חשבתי שהפתרון הוא לגזור איך שנוח לי, נניח לסמן את הריבוע שאני צריכה לחתוך, אבל לגזור עם allowance גדול מסביבו, ואז לתפור על הקווים המסומנים. כלומר, זה יאפשר לי לתפור ישר, כי יש סימונים, ולא צריך להתאמץ לגזור ישר. אבל הבעיה (שוב, אני מרגישה שהשאלה עלולה להיות טיפשית...) היא שאז כשצריך להצמיד שני בדים ולתפור, זה בלתי אפשרי, כי שניהם עקומים ואני לא רואה את הסימונים של שניהם, אלא רק של אחד מהם. השאלה ברורה? או במילים אחרות - יש דרך לעקוף את הצורך לגזור מדוייק? 4. בחוברת הוראות של המכונה היה כתוב שכדי להתחיל לתפור צריך להוריד ידנית את המחט כדי שתתפוס את החוט מלמטה, ואז אפשר להתחיל לתפור. האם אני צריכה כל פעם לעשות את הפעולה הידנית הזאת? האם זו לא פעולה שהמכונה במילא עושה כשמתחילים לתפור? כלומר, נניח שעכשיו סיימתי לתפור קו אחד, אני מושכת, גוזרת חוטים, ואני לא מיד מתחילה את הקו השני, אלא קודם עושה ידנית את ההורדה של המחט - זה נכון או מיותר? תודות רבות למי שהצליח לקרוא ולא התייאש!!
 
ועוד שאלה אחרונה חביבה

אני מאוד רוצה לעשות נרתיק טישו כזה, אבל החבילות טישו שקניתי הן מלבניות עם נפח בצדדים. כלומר, קניתי בכוונה חבילות עם ניילון ולא מקרטון, אבל הן מרובעות, אז איך הן ייכנסו פנימה? פשוט בהדרכה הזאת אין להן מלבן בצד... כלומר, הן שטוחות כאלה... מה דעתכן?
 

ayala26

New member
שוב תפוז עושה בעיות עם תגובות מהירות

אז אני כותבת את כל מה שרציתי לומר בהודעה ארוכה אחת: 1. איזה יופי! התיק, והציפורים משהו משהו - אני גם גאה בך! 2. אני גם כותבת לפעמים צד נכון וצד לא נכון כי גם בהולנדית זה התרגום וכבר הבנתי מפורום התפירה שתרגמו את נכון לימין וז יצא שהצד ההפוך צריך להיות צד שמאל. מזל שבמקרה הזה התוודעתי קודם למילים בהולנדית ולא יצא לי לשאול מוכר בחנות או בשוק "מה צד שמאל בבד הזה"
3. נראה לי שהנרתיק מתאים גם לחבילות ניילון עם נפח. הנפח נוצר לבד כשמכניסים את החבילה פנימה. תראי בתמונות שזה לא נשאר שטוח בכל מקרה. אוי זו התחלה של רומן ארוך לדעתי! איזה כיף
 

סיגלין

New member
יכול להיות שהנרתיק מעט גדול מהנייר עצמו ולכן

נשארו שוליים שטוחים בעינייך. בצד של האורך.
 

פרח46

New member
תפרתי כאלה נרתיקים לטישו ואין שום בעיה. הטישו

נכנס לנרתיק בקלות. הטישו הוא גמיש ונמעך בקלות (זה לא שמכניסים לנרתיק מטיל זהב..). העשיה קלילה והתוצאה חמודה ביותר. תתכונני שמי שיראה יבקש שתעשי לו גם
.. בהצלחה!
 

עירית32

New member
איזה יופי של עבודות

הכל ממש מקסים רבע אינץ' באמת מודדים בד"כ לפי רגלית מיוחדת, זה בא מעולם הקווילט. תמדדי את רוחב הרגלית שלך, היא בטח כמעט רבע אינץ', ואולי יש לך גם על המשטח של המכונה ליד הרגלית קווים שלפיהם את יכולה להתיישר. הרבה פעמים מצורף למכונה מין מקל כזה שגם בעזרתו את יכולה לוודא שאת תופרת ישר. תבחרי לך דרך לשמור על מרחק אחיד, זה חשוב מאוד בטלאים, בקוביות, הכל נראה יותר טוב, מה שמביא אותי לעיניין הגזירה...נושא כאוב גם מבחינתי ויש פרוייקטים שאני נמנעת מהם בגלל זה כמו ה-rag quilt. אם את צריכה לחתוך ישר (ריבועים למיניהם והרבה) הגלגלת והציוד הנלווה מאוד עוזרים. למדתי מנסיון שלגזור איך שיוצא ואח"כ לנסות לתפור מדויק לא ממש עובד ולא מתקבל מראה מדויק. שיטה שעוזרת לגזור יותר מדויק היא לא להרים את הבד מהשולחן ולגזור את שני הבדים בו זמנית. וכמובן מספריים טובות שיגעו רק בבד ולא בשום חומר אחר. לגבי התך הנסתר, במקרה של תיקים גם אני עושה אותו במכונה, זה בפנים התוך הביטנה במילא... לגבי הפעולה הידנית, את צודקת, לא צריך כל פעם, רק כשאת מחדשת את החוט התחתון. תהני
 

סיגלין

New member
עשית את זה , ובגדול

זה לא נורא עם התפרים ישרים או לא , כי בפרויקטים שבחרת האי דיוק נתן לזה משהו אחר (בשכבות). לקחת פרויקטים לא קלים למתחילה - כל הכבוד לקפיצת הראש. סתם רעיון שבא לי הרגע. לדעתי אם אין לך פסים במכונה (של המרחק ) קחי נייר דבק מאלה שאפשר להדביק והם יוצאים בקלות (כמו אלה של צביעת קירות- לא שקוף) , תניחי במרחק שאת רוצה ויאללה תתחילי ליסוע לאורכו.
 

shukpuck

New member
משחק, ואווו!! איזה יופי של הספק!

התיק כל כך צבעוני ועליז - אני בטוחה שיהיה היום על מה לדבר בחדר האוכל של אישך... אניאנסה לענות: 1. במכונות יש בדרך כלל מעין סרגל שחרוט בצד הרגלית שאפשר לכוונן את הseam על פיו. אם אין לך סרגל כזה את יכולה למדוד ולסמן עם טוש על גבי המכונה, כדי ליצור לך אחד כזה. 2. אני עושה ביד תך נסתר. בתיקים כשהביטנה בפנים אני מניחה שכלוםפ לא יקרה אם תתפרי במכונה, אבל בתיק הזה שהוא דו"צ דווקא הייתי מקפידה. 3.גלגלת ומשטח חיתוך יקלו עלייך מאד... אני לא מבינה אבל מה הבעיה עם שני בדים - תצמידי ימין לימין - תסמני רק על העליון ותתפרי - התחתון יצא אותו דבר, לא? 4. ההורדה להוציא את החוט התחתון הכרחית רק בהתחלה, ברגע שהוא בחוץ, לא צריך. מצד שני, אמא שלי חינכה אותי תמיד להוריד את המחט ואז התחיל לתפור.. אבל אני גם לא מבינה למה זה טוב.
 

ayala26

New member
תשובות

1.ריבוע של 2.5 אינץ' יצא בסופו של דבר בדיוק 2 אינץ' כי יש רבע מכל צד. כך תמיד למידה שאת רוצה את צריכה להוסיף חצי אינץ' במקום להסתבך עם מילימטרים. תפירה במרחק שווה עושים עם רגלית מיוחדת שיש לה מחסום ברבע אינץ' מהמחט ואם אין לך רגלית מיוחדת אז את יכולה למדוד ולהדביק מחסום בדיוק ברבע אינץ מהמחט ואז לישר את הבד על המחסום. אני גם אילתרתי לפני שהיתה לי את הרגלית. הדבקתי במרחק רבע אינץ' מהמחט ריבוע ספוגי כזה שמדביקים בדרך כלל מתחת רגליים של כורסאות למניעת סריטות. זה פשוט גם דביק וגם קצת עבה ומשמש מחסום יעיל. 2. top stitch תך רגיל מאוד מאוד קרוב לשוליים שמקופלים פנימה. רואים אותו אבל זה לא נורא. יש הרבה תיקים שנעשים ככה. אני גם עושה כאלו בקלמרים אבל בתיקים אני מעדיפה תך נסתר. 3.אם את רוצה לישר שני בדים על הסימון את צריכה לישר בסיכות. פשוט להכניס סיכה עם הקו שסימנת על אחד ולעביר את הסיכה בדיוק על הקו של האיור השני (זה שלא תראי כי הוא מתחת) כך מישרים את הקוים המסומנים אחד מעל השני ולא את השוליים כי השוליים לא בהכרח באותו גודל בדיוק. 4. מה שכתבו בחוברת ההוראות זה מה שצריך לעשות כשמשחילים חוט חדש בסליל התחתון. צריך להעלות אותו למעלה ואת זה עושים על ידי הורדת המחט והעלאתה ומשיכה של החוט. לא כל פעם שתופרים צריך לעשות זאת כי החוט התחתון נשאר למעלה. אבל כל פעם שאת מחליפה סליל תחתון את צריכה לעשות זאת.
 

פאנזה

New member
תשובה, שאלה, סיפור, ומחמאות

העבודות שלך יפהפיות! מאוד מאוד אהבתי את תיק הטלאים, והעבודה עם הנייר יפהפיה ומסקרנת... בא לי לנסות בעצמי. חוץ מזה רציתי לספר שגזרתי אתמול את הריבועים הראשונים לעבודה שהתחלתי, ולא היה לי כ"כ מושג איך לחבר. כלומר, ראיתי הדרכות מסובכות אבל לא היה לי ברור לגמרי. עד שפתחתי את ההדרכה שקישרת - זה בא כ"כ בזמן! ישבתי עם ההדרכה שלך ותוך 40 דקות הכל היה מוכן... לגבי השאלות שלך - מצטרפת לשאלה הראשונה - איך מודדים את ה seam allowance? ומה המשמעות של לעשות אותו בדיוק כמו שכתוב? אצלי רוחב הרגלית הוא 0.6 ס"מ אז בדר"כ זה מה שאני עושה. זה משנה? ולגבי הגזירה - אני ידועה כגוזרת העקומה ביותר במערב. זה נורא תסכל אותי, עד שהלכתי וקניתי גלגלת וסרגל. מאז - קלי קלות וישר לגמרי. כמובן שמדובר רק על קוים ישרים, כך שאם את הולכת לעבוד הרבה עם מלבנים וטלאים (כמוני) - שווה לשקול. אני מצרפת הדרכה טובה לגזירה, שעזרה לי להבין מה זה ואיך עושים את זה. מקווה לראות עוד הרבה עבודות שלך!
 

ayala26

New member
תשובה על ה0.6 מילימטרים

זה מתחיל לשנות כיש לך ריבועים בגדלים שונים. למשל אם יש לך ריבועים בגודל 2.5 ו-4.5 אינץ' המטרה היא כמובן ששני ריבועים של 2.5 יצרו יחד מלבן באורך 4.5 כי פעמיים חצי אינץ' משמש לתפרים בינהם ואז תוכלי לחבר אותם במדוייק לריבוע גדול. ואם יש לך אחר כך גם מלבנים באורך 8.5 אינץ' כנ"ל. ברגע שאת לא משיגה דיוק בחיבור 2 ריבועים אי הדיוק רק גדל ולא תוכלי לישר את הפינות. איך מודדים: כך מודדים: http://quilting.about.com/od/machinepiecingyourquilts/ss/seam_allowance_4.htm כמו שכתבתי בהודעה שלי אני השתמשתי במחסום מאולתר קצת יותר גדול שממש חוסם את הבד. השתמשתי בריבועי ריפוד שמדביקים מתחת רגליים של ספות למניעת שריטות אחרי שמדדתי בדיוק כמו בתמונה בקישור איפה אני צריכה להדביק אותו בדיוק.
 

פאנזה

New member
תודה!

תשובה ברורה ומספקת... כצפוי
ד"א, הרגע חמותי סיפרה לי שתיסע ביוני לאמסטרדם לכמה ימים, מייד התקנאתי ואז חשבתי עלייך. איך בא לי סיבוב קניות בעיר...
 
את רוב התשובות כבר קבלת מה שייש לי להוסיף

זה לגבי גזירת הבד כדי שיצא לך ישר. אם את צריכה לדזור ריבוע משולש וכדומה מאוד כדאי לשרטט על נייר. בעיקר אם החלקים קטנים, ואז להניח אותם על הבד ולגזור. הרבה יותר נח מאשר לצייר עם גיר על הבד ולגזור. את השרטוט הניחי על הבד הדקי הסיכות ולגזור. חשוב מאוד לא להרים את הבד מעל משטח בגזירה כמעט שכחתי לציין שהכל יפה ומיוחד. כל הכבוד על תיק שקית ועל הכל בעצם.
 
למעלה