"עשה זאת במו ידיך"- מס' 2

KarinDi

New member
"עשה זאת במו ידיך"- מס' 2

ברוכים הבאים לפינתנו השבועית! הפינה השבוע הייתה בסכנה קשה, כי אני שוכבת עם שפעת במיטה, אבל החלטתי שמוקדם מידי להפקיר את הפינה, רק אחרי שבוע, אז הנה אנחנו כאן. אחרי ההקדמה הזו קבלו את התנצלותי הכנה על איכות התמונות, שכולן צולמו במיטתי (נ.ב.- מזל שאמא שלי גרה מספיק רחוק כדי לא לראות שהכנסתי צבע ודבק למיטה...היא לא הייתה שורדת את זה) מזכירה- מי שמעוניין/נת להעלות הדרכה לפרוייקט יצירתי קליל ונחמד, שניתן להכין מחומרים זמינים- מוזמן/נת לפנות אליי במסר!
 

KarinDi

New member
והשבוע- מתלה לעגילים!

מתנת חג מעולה לכל בנות המשפחה (אלא אם הן כמוני- ללא חורים באזניים...)
 

KarinDi

New member
החומרים הדרושים

בד טול עבה- ניתן לקנות בכל חנות בדים, במחיר כמה שקלים למטר מסגרת לתמונה- לא גדולה מידי, עדיף מעץ ללא לכה, אבל לא חובה. מוכרים בכל חנות צילום, חלק מחנויות כלי הכתיבה ו"הכל בדולר" צבע אקרילי לפי בחירה מספריים דבק ג'ל סלוטייפ מכחול
 

KarinDi

New member
שלב ראשון- פירוק המסגרת

מוציאים מהמסגרת את הזכוכית שבחלקה האמצעי. אם יש גם קרטון- מוציאים גם אותו, כך שיש לנו מסגרת ריקה
 

KarinDi

New member
שלב שני- צביעה

באמצעות הצבע האקרילי והמכחול צובעים את המסגרת, חשוב להקפיד לצבוע בכל הצדדים- גם את המסגרת החיצונית וגם את הפנימית. מספר השכבות הנדרשות תלוי במסגרת ובצבע- אם תשמשו במסגרת עם לכה, בצבע יחסית כהה, ובצבע אקרילי בהיר- כמו שאני עשיתי, תצטרכו בערך 5 שכבות. אם אתם שפויים יותר ובחרתם מסגרת ללא לכה- שתי שכבות לרוב יספיקו. חשוב להמתין בסבלנות בין שכבה לשכבה- עד ייבוש מלא. למי שבא מראה מיושן וגם להשקיע טיפה יותר- אפשר לצבוע בשיטת הנר
 

KarinDi

New member
שלב 3- גזירת הבד

בזמן שהמסגרת מתייבשת, נכין את בד הטול להדבקה- נקח את הזכוכית שהייתה בתוך המסגרת, ובאמצעות סלוטייפ נדביק אליה את בד הטול. הבד לא נדבק חזק- צריך גם להחזיק היטב. ואז נגזור מסביב למסגרת- צמוד ככל האפשר. לא משנה אם החיתוך מאוד ישר, אבל כדאי להשתדל שלא יהיה גדול מידי בשוליים ובעיקר- שלא יהיה קטן מידי
 

KarinDi

New member
שלב 4- מנתקים את הבד

מהמסגרת- קיבלנו מלבן בד בגודל התמונה שהייתה אמורה להיכנס למסגרת. במקרה שלי= 10*15.
 

KarinDi

New member
שלב 5- מריחת דבק

מוודאים שהמסגרת יבשה והופכים אותה- כלומר מניחים אותה כך שהצד הלא-צבוע פונה אלינו. על המסגרת הפנימית מורחים בעדינות דבק
 

KarinDi

New member
שלב 6- קישוטים

מותחים את הבד היטב על המסגרת וממתינים לייבוש של הדבק בשלב זה מתלה העגילים שלנו מוכן ונותר לנו רק לקשט אפשר להוסיף תחרה, אבנים נוצצות, כיתוב בעט או במדבקות, דבק נצנצים, פרחים ועוד
 

KarinDi

New member
עוד רעיונות לשדרוגים

הנה המתלה בפעולה- ניתן לתלות אותו על הקיר, או להניח אותו על מתקן תמונות מעץ/פלסטיק (כמו בתמונה הראשונה). המטרה של הפינה היא להציג עבודות מחומרים זמינים וזולים, כמובן שאפשר לשדרג-
להשתמש במסגרת מיוחדת, עם דוגמה, עם פיתוחים, מוזהבת, עגולה, חישוק רקמה ועוד.
במקום בד הטול ניתן להשתמש בבד תחרה עם דוגמה, הבדים האלו אמנם יקרים יותר, אבל בהחלט ניתן לחפש שאריות בבוידעם של סבתא...
למי שיש אוסף מכובד של עגילים- ניתן להכין סט של כמה מסגרות צבעוניות בצבעים תואמים
ניתן לשלב גם מתלה לשרשראות- משתמשים במסגרת רחבה יותר, על המסגרת מוסיפים נעצים ארוכים ועליהם תולים שרשראות וצמידים. אשמח מאוד לראות עבודות בהשראת ההדרכה, לקבל תגובות, רעיונות והצעות לשיפור!!! סוף שבוע נפלא לכולם וחזרה נעימה לשגרה...עד החופש הבא
 
../images/Emo45.gif

בס"ד אולי אני גם אצטרף לפורום? תעשו מקום... קצת רקע- מעודי לא עסקתי באומנות עד לפני כשנה, התאשפזתי ואובחנתי כחולת יתר לחץ דם ריאתי <אני בת 22 כרגע>. כחלק מטיפול עצמי בטראומת האשפוז והאבחנה, התחלתי ליצור. הנה התוצרים <חלק יוצרו גם לפני אבל הרוב אחרי> http://www.facebook.com/album.php?aid=137326&id=547996759&l=5539d5bf02
 

KarinDi

New member
ברוכה הבאה!

לצערי הרבה מאיתנו מגיעים ליצירה ממקום של כאב, אבל זו בעיני אחת הבריחות הטובות ביותר שיש :) קפצתי לבקר גם בבלוג, נקרא מעניין וקצת קשה...אתעמק בהמשך שמחים שבאת ומחכים לשמוע ממך רעיונות ושאלות תמיד!
 
מקסים!

תודה רבה על הדרכה ברורה. וכמה טוב שהרשומה מופיעה בעמוד השער של תפוז (אחרת לא הייתי זוכה להכיר את הפורום).
 

KarinDi

New member
ברוכה הבאה!

כמה טובה שבאת! נשמח לראותך עמנו ושתהיה לך שנה נפלאה!
 
למעלה