ערפדים, שדים ובני אדם

ערפדים, שדים ובני אדם../images/Emo191.gif

גולשים יקרים, אנו גאים לארח בתפוז את יוצרי הסדרה חצויה, שירה אלון ואילן רוזנפלד ביום חמישי הקרוב 03/06/2010 בשעה 20:00. קצת על אילן ושירה:
אילן רוזנפלד
לפני 8 שנים קיבל את הזדמנות חייו ליצור תוכנית לערוץ הילדים יחד עם שני חבריו. אז נולדה "הפיג'מות". שם למד לשחק, לכתוב ובעצם איך הכל עובד. כשהרגיש שסיים את האוניברסיטה המופרעת של הפיג'מות, החליט שהוא מוכן לעשות עוד דברים. אז פגש את שירה. שלימדה אותו שאם נותנים לדימיון לנסוע הוא מביא אותך למקומות מדהימים.- אז נולדה "חצויה". "אני מופתע כל פעם מחדש שאנשים אוהבים את המחשבות המוזרות האלה שלי. ואני יותר מופתע מזה כשאני רואה את זה על המסך. בסך הכל רציתי לעשות סדרה שאני אהנה לראות" (אילן)
שירה אלון
לפני מליון שנים הייתה סטנדאפיסטית ושחקנית ומנחת שעשועונים. לאחר תקופה התחילה לכתוב אלפי מילים בתור דיאלוגיסטית בסדרות יומיות של אחרים. שירה גילתה שיש עוד אנשים בעולם הזה שאוהבים פנטזיה וטלוויזיה שמצחיקה אותם וגורמת להם לחשוב. בזכות ההיכרות עם אילן ,כמו באגדות, יצרה את הסדרה חצויה במקרה, מתה על התוצאה. "אני אמא של גילי הללי וליבי ואשתו של טל שהם הקהל הכי ביקורתי ומפרגן בעולם" (שירה)
אילן ושירה
קצת מפחדים מהסוכנת שלהם ולכן הסכימו לעבוד ביחד. גילו שביחד יותר כיף כי יש את מי להאשים. ממשיכים לעבוד ביחד בימים אלו בניסיון להמציא בטעות את הסדרה הבאה. אילן ושירה ישמחו לענות לכם על שאלות אודות הסדרה ועל יצירתה. אז, אנחנו מחכים לשאלות שלכם
 

22Aviv

New member
שאלות לאילן רוזנפלד ושירה אלון

שאלות לאילן רוזנפלד ושירה אלון: 1. איפה צילמתם את הסצנה ביער שבפרק הראשון ? ( באיזה מקום זה ? ואיך קוראים לו ? ) 2. אתם יכולים לשלוח לפורום זה את השיר המלא של " רגע לפני " ו " אנחנו לא " להורדה ? 3. אתם יכולים לשלוח לפורום זה את הפלייבק של השיר " רגע לפני " ו שוב אני " ? 4. אתם יכולים לשלוח את המילים של שיר הנושא של חצויה 2 " הכול שקט " ( ואם אפשר גם את השיר )? 5. האם יהיו עוד שירים בעונה הזאת חוץ מ" רגע לפני " ו" אנחנו לא " ו" הכול שקט " ? ( ואם כן איך קוראים לשיר ? ) 6. כמה אנשים כותבים את התסריט בסדרה ? וכמה זמן לוקח לכתוב תסריט של פרק ? ( ושל כול הפרקים ביחד? ) 7. האם המנגינות של הסדרה הם מקוריות או לקוחות מסרטים ? ( תנו לפורום זה קישור למנגינה של הפרקים הקודמים של חצויה כי כבר כמעט כולם מבקשים מכל הפורומים ? 8. אתם יכולים לשלוח את התסריט של הפרק הראשון של העונה השנייה? 9. האם תהיה עונה שלישית ? 10. העונה הקודמת נגמרה שרפאל נחטף על ידי חייזרים, האם יהיה לזה המשך בעונה הזאת? והאם יהיה המשך לזה שדימה שאג בפרק האחרון של העונה הראשונה ? תודה, אביב שלום
 

22Aviv

New member
לשתיקה אחרונה

אני חדש כאן בפורום, ואני לא יודע לשרשר
 
תשובות

אהלן אביב מה שלומך המון שאלות נעבור אחת אחת, מה שבטוח שאני אגלה בעצמי מלא שאלות שאין לי תשובות עליהן, אבל ננסה, לא ככה? הסצנה ביער, אין לי מושג איפה זה צולם, זה שאלות שצריכות להיות מופנות להפקה, מבחינתי זה יער גרין וזה קרה לפני 1000 שנה. שירים וכאלה מן הסתם אתה יכול למצוא באתרים שמעלים גם פרקים, כשאני חושבת על זה אולי אביב זה בכלל בת? את התסריט לסדרה כותבים שניים, אילן רוזנפלד ואני ביחד, אחרי שאנחנו סגורים עליו אנחנו מעבירים את זה לאחד משני הדיאולגיסטים שעובדים איתנו והם ממלאים את זה במילים שחוזרות אלינו ואנחנו משכתבים ואז זה עובר עוד מלא ערכאות של עורך תסריט ועורך סדרה ובמאי ומליון הערות של כולם ואנחנו מתקנים משהו כמו אלף פעם כל פרק עד שכולם מרוצים ובעיקר אנחנו ואז זה הולך להפקה. כל הטירוף הזה קורה בזמן מאד קצר בגלל שאנחנו סדרה יומית, אנחנו כותבים מה שנקרא מהיום למחר, יש ימים שבהם אנחנו גם כותבים פרק, גם מתקנים פרקים קודמים, גם מתכננים קדימה את העלילה, גם משכתבים טעויות אחורה ובאופן כללי יוצאים מהדעת.את כל העונה כתבנו בחצי שנה, שכאמור זה טירוף ולא יעלה על הדעת. המנגינות של הסדרה מקוריות, יש מוזיקאים שמלחינים את השירים ואת מוזיקת הרקע לפחות את חלקה. האם תהיה עונה שלישית? שאלת מליון דולר, אני מקווה שכן, לדעתי צריך, כי בכל פנטזיה שמכבדת את עצמה יש טרילוגיה, בואו נקווה שכולם יחשבו כמוני וזה יקרה ומהר בזמן שכולנו עוד לגמרי בענין. לגבי רפאל, הוא עובר העונה הזאת סרטים חדשים לגמרי, לא משכנו את הענין של החייזרים כי הרגשנו שזה מיצה את עצמו, זה שדימה שאג קיבל תפנית מטורללת לגמרי, בכלל דימה, הוא אחת הדמויות שעפנו עליהן לגמרי ובגלל שהוא גם שחקן מצוין זה יוצא מופרע לחלוטין. תודה לך
 
השרשור על הדף הראשי של ../images/Emo43.gif

מחר אני על בטוח אשים שאלות
יאללה אנשים איפה אתם
מחר
יוצרי חצויה באים..
 

sHiR TaDmOr

New member
שלום ליוצרים ../images/Emo13.gif../images/Emo140.gif

הי, אני שיר, בת 17. תחילה אציין שאתם כותבים מאוד יפה, הסדרה מותחת באופן בלתי רגיל. יש קטעים מאוד מצחיקים, מרגשים ואפילו מפחידים, אני מודה
אילן, אני כמובן מכירה אותך מאז הפיג'מות, סדרה שאני רואה עד היום, ישר כוח
ושירה, תמיד נחמד לגלות כותבים חדשים ומוכשרים. בהצלחה
ולשאלות: 1. איך הגעתם למחשבה על ערפדים, שדים וכו'? 2. של מי היה הרעיון הראשוני לכתיבת הסדרה? 3. אשמח אם תתארו איך מתבצעת כתיבה של פרק. מהרעיון, לעלילה ועד לטקסטים עצמם. ספרו גם על היחסים ביניכם - אתם כותבים באותו ראש, או מתווכחים ודנים רבות על העלילה, התוכן והטקסטים? 4. אתם נוכחים בעת הצילומים? 5. איפה הכי כיף לצלם? (במערה, ביער, בבצפר, בבתים, במועדון..וכו'..
) זהו בעיקרון. תודה, ובהצלחה בהמשך
שיר.
 
לשיר לפני הכל תודה על המחמאות.

התשובות 1 ו 2. האמת שזה קרה במקרה. הוט ודורי מדיה דרסט שהם האנשים שמפיקים את חצויה פנו אל שירה ואלי בבקשה לכתוב להם סדרת נוער על בית ספר (משהו בסגנון ההי סקול מיוזיקל). אבל היות ושירה ואני אנשים קצת מוזרים, חיפשנו משהו שיהיה מיוחד לסדרה הזאת כי לא רצינו לכתוב עוד סדרה על ילדים רגילים בבית ספר. אז פשוט זרקנו רעיונות. אחד הרעיונות היה לעשות משהו עם ערפדים. (אני רק מזכיר שכל זה נעשה בערך שנה לפני שיצא הסרט דימדומים ולפני דם אמיתי, כך שנושא הערפדים היה משהו שאף אחד לא נגע בו קודם). אני עד היום לא יודע איך ולמה אבל משהו ברעיון הזה הדליק אותנו והחלטנו ללכת לכיוון הזה. השדים זה נושא שנכנס כבר כשהתחלנו לעבוד על העונה השניה. 3 אנחנו קודם כל כותבים את הסיפור פחות או יותר של כל העונה. ממש בשורה אחת מה קורה בכל פרק. אחר כך אנחנו מתחילים להוסיף פרטים עד שיש לנו את הסיפור בכל פרק. אז אנחנו מחלקים את הסיפור לסצינות. ומה קורה בכל סצינה ברמה של מה כל אחד רוצה להגיד. אחר כך זה נשלח לאנשים שהתפקיד שלהם זה לכתוב את השורות עצמם שהשחקנים צריכים להגיד. ואז אנחנו עוברים על זה ומשנים ומחליפים את מה שלא נראה לנו נכון ומתאים לעלילה. לגבי הויכוחים אנחנו כמעט ולא מתווכחים. גם אני וגם שירה יחסית אנשים חסרי ביטחון וגם אנחנו מאד סומכים אחד על השני. ככה שאם שירה אומרת לי שזאת סצינה לא טובה, סביר להניח שהיא צודקת והפוך. בנושא הזה אנחנו מאד שונים מכותבים אחרים כי אנחנו באמת באמת סומכים במאה אחוז אחד על השני. 4. אנחנו באים לביקורים מידי פעם. למרות שאנחנו בדרך כלל מעדיפים שלא. רוב העבודה שלנו נגמרת כבר בשלב הזה. 5. זה משתנה אבל בדרך כלל הסצינות שמצולמות בחוץ, נגיד ביער הם יותר מהנות.
 

מישהו 2

New member
איזה מזל שעלה לכם הרעיון על ערפדים

אם זה באמת היה סדרת נוער רגילה בבית ספר כמו הייסקול מיוזיקל לא הייתי אוהב את זה
 

מישהו 2

New member
מתי העונה השישית של הפיג'מות? ../images/Emo3.gif

סתם... (אלא אם כן באמת תהיה עונה שישית) איך זה שיניב פולישוק לא משתתף בסדרה חצויה? הוא היה יכול להיות ערפד מעולה לדעתי. למה דווקא שדים ולא זומבים? האם בעתיד תכתבו עוד סדרות בסגנון, וכאלה שגם ישודרו בערוץ מסוים ולא רק דרך ה- VOD או האינטרנט? האם השחקנים לקחו חלק ברעיונות חדשים לעלילה או לדרך הביצוע? תהיה עונה שלישית לחצויה? תודה :)
 
הי הי מה קורה

טוב קודם כל הרגע סיימנו לצלם עונה שישית ועונה שביעית ואחרונה!!!!! לפיג'מות. החלטנו ללכת על שדים ולא על זומבים כי בזמן האחרון היו מלא דברים עם זומבים. וגם איכשהו זומבים פחות עושה לי את זה משדים. יש משהו יותר מסקרן בשדים. קודם כל חצויה 1 ו 2 משודרות או יהיו משודרות גם בערוץ הילדים. וכן אני ושירה עובדים עכשיו על כמה פרוייקטים למקומות אחרים. השחקים אחראים על הביצוע יחד עם הבמאי. בנושא הרעיונות לעלילה זה רק אני ושירה. לגבי עונה 3 אנחנו עדיין לא יודעים זה תלוי אם אלה תצליח להתגבר על אדם בעונה הזאת :)
 

MR Lordi

New member
../images/Emo9.gif לשירה ואילן!

אני פיליפ
קודם כל, הייתי רוצה לכתוב שאתם עושים אחלה עבודה ואתם מוכשרים
ותודה רבה שאתם מתארחים פה בפורום! בתור אחד שחולם להיות תסריטאי מצליח, אני חייב להגיד שהכתיבה בעונה הזאת השתפרה מאוד מהעונה הראשונה והדיאלוגים ממש טובים. ולשאלות:
מאוד אהבתי שנתתם משקל יותר גדול לדמויות די קטנות מהעונה הראשונה. (שחר, אתוס, תמר). למה דווקא הם?
איך רפאל חזר אחרי שהחייזרים חטפו אותו? האם נדע בהמשך העונה מה קרה לו שם?
האם היו ביניכם הרבה מחלוקות במהלך הכתיבה? אם כן, איך הגעתם לפשרה?
האם המלכה, דימה ואדם הם השדים היחידים שקיימים? או שישנם עוד שדים שלא יודעים עליהם?
עכשיו, אחרי שהסדרה צולמה, היו חלקים בתסריט שהייתם רוצים עכשיו לשנות?
לאן נעלם 'בפרק הבא' שבסוף כל פרק? לי אישית זה קצת מפחית מהמתח והציפייה לפרק הבא. אם היו מחזירים את זה, הייתי משתגע מציפייה. אלה השאלות שבינתיים עלו לי לראש. הייתי שמח אם תצרו איתי קשר במסר, כי יש לי עוד הרבה שאלות הקשורות בתסריט שהייתי רוצה תשובה מכם. תודה רבה!
 

MR Lordi

New member
ועוד שאלה אחת קטנה לאילן-

בזמן כתיבת הסדרה, כשלא עלה לך רעיון, אמרת "בשביל מה אני צריך את זה?".
 
היי פיליפ

בתור אחד שחולם להיות תסריטאי, לפתוח במילים טובות זאת הדרך הנכונה יישר כוח. אני גם חושבת שבעונה השניה השתפרנו מבחינת הכתיבה, היינו פחות מבוהלים יש לומר והרשינו לעצמנו להעיף את הגג, לפעמים זה עובד פצצה לפעמים זה יוצא לא ברור, אבל זה היה כיף, אז זה מה שחשוב. לשאלותייך שחר אתוס ותמר קיבלו נפח יותר גדול פשוט כי הם הצטיינו, אתוס עשה דמות בלתי נשכחת לדעתי ונורא רצינו אותו גם העונה וממש המצאנו עלילה שלמה של הדמויות הראשיות רק כדי לתר. איך אנחנו מחזירים אותו לחיים. שחר פוקס גם היה נהדר והדמות שלו גדלה, ואת תמר רצינו, כי היא שירתה לנו חלקים גדולים בעלילות חדשות, בקיצור, מי שטוב עולה כיתה. הסיפור של רפאל עם החייזרים בסוף העונה הקודמת נשאר קצת מעורפל, לא משכנו אותו הלאה, התחלנו לו ליין חדש, בגלל ריבוי השאלות שלכם אודות החייזרים, יכול להיות שיש לתת על זה את הדעת. לא שלא היו ביננו הרבה מחלוקות בכתיבה, לא היו בינננו בכלל, יש לנו נטייה להסכים על הכל, וגם אם לא, אז מראש החלטנו שלכל אחד משנינו יש את זכות הוטו פשוט להגיד לא על משהו, רק כי זה לא נראה לו אפילו ובעיקר הוא צריך לשכנע, אני חייבת לציין שגם אני וגם אילן משכנעים טובים אבל גם משתכנעים בקלות, ככה שאין על שום דבר מלחמה. בעיקר העיסוק שלנו כל הזמן זה לחפש משהו שלא עשינו כבר, נורא ניסינו לא לחזור על עצמנו מהעונה הקודמת ולא לכתוב שום דבר שמריח סטנדרטי, וגם אם כן אז שאחת הדמויות תצחק על זה שזה בנלי. המלכה דימה ואדם הם השדים הקיימים ואתה באמת חושב שאני אמכור לך את סוף הסדרה? חכה ותראה, השדים מתפתחים בצורה לא צפויה. תמיד יש דברים שאנחנו רוצים לשנות, תוך כדי כתיבה כבר יש דברים שאנחנו רוצים לשנות, ברור שכשרואים את זה על המסך, זה בוטה לראות דברים שחשבנו ישעבדו והם לא וההיפך גם, אני חושבת שמה שחשוב זה פשוט להפיק לקחים וללכת הלאה, גם מהעונה הראשונה הבנו דברים ומה שלא היה טוב לא עשינו הפעם.מה שכן לדעתי השירים מצוינים וכל פעם שיש שיר אני מתבאסת שלא השכלנו לכתוב עוד שירים שישתלבו הרמטית בעלילה, להביא שיר שלא קשור זה הכי מבאס, אבל שיר שמתיישב טוב, זה תמיד כיף וחבל שאין יותר. אתה כל כך צודק בקשר לבפרק הבא, אני שאלתי את אותה שאלה, בעיניי זה חסר נורא, קיבלתי תשובה שהוט החליטו שזה לא עבד, אנא יקירי רשום להם בטוקבק המתאים שהם טועים טעות מרה, אני גם חושבת שכשמראים לך מה הולך להיות אתה נורא רוצה לדעת. בינתיים ביי
 
הי תודה השתדלנו

- לפעמים יש מיקרים ששחקנים מגיעים לעשות דמות קטנה והם עושים אותה כל כך טוב שבא לך לראות אותה עוד. זה מה שקרה עם שחר תמר ואתוס. אז ממש החלטנו כבר בצילומים של העונה הקודמת שאנחנו חייבים לתת להם יותר משקל בעונה השניה. וצדקנו. - אף אחד לא ראה את רפאל נחטף, מה שראו זה אור בוהק ורפאל נעלם. באותה מידה זה יכלה להיות משאית שעברה שם ורפאל התגלגל משם. בכל מקרה בגלל שהסדרה היא סדרת פנטזיה אנחנו יכולים לעשות הרבה דברים, חלקם מוסברים עכשיו חלקם אחר כך, חלקם לעולם לו... מסתבר שתאלץ להעזר בסבלנות ולראות. - אני ושירה מאד מוזרים בקטע הזה, אנחנו בדרך כלל לא רבים או מתווכחים. שנינו רוצים לטובת הסדרה אז מה שאנחנו עושים זה בדרך כלל לשכנע ובדרך כלל אני מצליח :) -לא מגלה - תמיד יש חלקים שאנחנו רוצים לשנות אבל זה לא אומר שהם לא טובים. לפעמים פשוט נמאס לנו מדברים. מאד יכול להיות שיש דברים שאני הייתי משנה ואתה תחשוב שהם טובים ביותר בסדרה. - האמת שזאת לא החלטה שלנו אלא של מי שעורך ומשדר את הסדרה. אבל לדעתי האישית זה יותר מגניב בלי לדעת:)
 

kyo31

New member
לשירה ואילן ../images/Emo13.gif

1.האם תהיה עונה שלישית לחצויה? 2.העלילה של חצויה לא קשורה בכלל לדמדומים, אך אתם בוודאי עדיין מקבלים ביקורות\תלונות המשוות בין השנים. איך אתם מגיבים לביקורות\תלונות\השוואות כאלו? 3.שוב, הדבר היחידי שקשור בין דמדומים וחצויה זה שבשניהם יש ערפדים ויחסים רומנטיים בין ערפדים לבני אדם. מדוע בחרתם לפרסם את הסדרה בעזרת מוטיבים ברורים של דמדומים? (עונה ראשונה- "מה אם אני לא הבחור הטוב, מה אם אני הבחור הרע?", עונה שנייה- ליקוי חמה, והקטע בו אלה מגישה לאדם תפוח. או שאולי רק אני מצאתי את זה דומה). אני מבינה את הרעיון הפרסומי. נכון, הפרסומות מושכות עניין, תשומת לב, ומעוררות דיונים. ועדיין, אני חושבת שזה שגוי. כשאנשים שאוהבים דמדומים (ויש הרבה כאלו) רואים את הפרסומות האלו, הם ישר פוסלים אותה וזורקים לאוויר שהסדרה מועתקת, למרות שהיא לא. just saying. 4.לפי השמועות, בעונה השנייה תוכננו להיכנס לתמונה אנשי זאב, אך לבסוף הוחלט להחליפם בשדים. האם שמועה זו נכונה? ואם היא נכונה, מדוע החלטתם להחליף את אנשי הזאב בשדים? 5.זה רעיון נחמד מאוד לערב דמויות מיתולוגיות בעלילה של סיפור; סרט; או במקרה הזה- סדרת טלוויזיה. באופן אישי, אני מוצאת את לילית דמות מעניינת מאוד. קראתי עליה הרבה חומר בעבר. ואני בטוחה שגם אתם חקרתם עליה מספיק כדי לדעת שבהרבה מקורות היא מתוארת בתור ערפד. מדוע החלטתם להפוך אותה לאויבת הערפדים? אני מבינה את הקטע שהיא המלכה של השדים (מפני שבהרבה מקומות מסופר שהיא הביאה לעולם הרבה שדים), אבל בכל זאת, סדרה על ערפדים. 6.כמה זמן לקח לכם לכתוב את התסריט לחצויה? (בערך) (אתם כמובן לא חייבים לענות על הכל...)
 
הי

1. אני עדיין לא יודע נראה אם אלה תנצח את השדים בעונה הזאת, קצת מוקדם לענות על עונה הבאה :) 2. בנושא דימדומים. על הסדרה הזאת "חצויה" התחלנו לעבוד לפני שיצאו הסרטים של דימדומים. כך שהסרט יצא לקולנוע אנחנו היינו כבר בכתיבה של הפרקים האחרונים של העונה הראשונה. כל השימוש שנעשה במוטיבים בפרומיים לא קשורים אלינו והאמת היא שגם אנחנו די כעסנו על השימוש הזה. אבל אני בטוח שכל מי שציפה לראות בחצויה העתקה של דימדומים הופתע ולדעתי לטובה. ועובדה שהשביקורות על העתקה לדימדומים נעלמו עם הזמן כי אנשים הבינו. 4. חשבו על אנשי זאב אבל גם חשבנו על מכשפות ועל טרולים... החלטנו בסוף להמציא סוג חדש של שדים. סתם חיפשנו משהו שלא ראו בשום מקום. 5. אנחנו מושפעים מהרבה דברים ולפני שאנחנו מחליטים לכתוב אנחנו עושים המון חיפושים. אישהו הרגשנו נכון שלילית תהיה האוייבת הגדולה של הערפדים. בגלל המיתולוגיה של השם זה גם נותן לה כוח קדום כזה ולא שסתם אוייב רגעי.
 
למעלה