ערער נוסף (זקוק ליעוץ)

אדם ק

New member
ערער נוסף (זקוק ליעוץ)

הערער אצלי 9 חודשים בערך, לא עוצב עדיין. חשבתי על משהו (עיצוב) מעניין לאחרונה ואני שוקל לבצעו... כרגע אני מתעמק בלימודו. אתם תגידו שעוד מוקדם מידי בשבילי, אני חסר ניסיון וכו'... אך לא צריך ניסיון רב בהברחת אוויר שזהו השלב הראשון. הרעיון הוא: הברחת אוויר באיזור מסויים בנסיון להוציא מהעץ את איזור הפיתול עם שלושת הענפים ולהפוך אותו לחורש / רפסודה איך שלא יקרא. התהליך ארוך קודם כל הברחת אוויר ואז העתקה לאימון שיתמשך כמה שנים זה ברור לי... ומאז כבר אפנה לייעוץ ואמשיך בעיצוב. הבעיה היא: היכן ובאיזו צורה לבצע את ההברחה במקרה זה? הנה כמה תמונות להבנת הרעיון, ועוד רעיונות להברחת אוויר. 1. העץ כיום:
 

אדם ק

New member
3.....

הרעיון: (כלום לא מדוייק וזה רק רעיון שעלה לי לראש אז החלטתי לשאול את דעותיכם.
 

אדם ק

New member
4.....

בעתיד. לאחר שנים של אימון / התפתחות: אפילו העציץ לא תואם לעיצוב לדעתי... :)
 

אדם ק

New member
5...... השאלה היא:

למקרה שאבחר בעיצוב זה: איך לבצע הברחת אוויר בשביל להוצי מהעץ את שלושת הענפים באותו גזע או בנפרד... איפה לגלף את הקליפה ובאיזו צורה? הנה רעיונות/השערות. אולי מישהו מכם יוכל לעזור לי... תודה.
 

סן תאי

New member
המחשת הטכניקה

בתחרות טו בשבט 2005 עיצבתי ערער בסגנון 'רפסודה'. בצילום - הערער לפני העיצוב
 

סן תאי

New member
המשך התהליך

לאחר מכן קילפתי באמצעות סכין חדה את קליפת העץ לכל אורך חלקו התחתון של הגזע (מסומן בחיצים) ומרחתי היטב בהורמון השרשה. הוצאתי את העץ מעציץ הפלסטיק ושתלתי אותו בשכיבה בכלי רחב ועמוק עם כל גוש השורשים המקורי (מומחש ע"י המסגרת הירוקה). הצילום הזה נעשה שנה מאוחר יותר - כפי שניתן לראות הגזע השריש היטב לכל אורכו.
 

סן תאי

New member
העתקה

בשלב הזה כבר ניתן היה בביטחון לנתק את הגזע מגוש השורשים המקורי ולשתול את העץ בכלי מתאים להמשך עיצוב.
 

אדם ק

New member
יפה מאוד ../images/Emo45.gif שאלה:

איך ואיפה ביצעת את החתך בקליפת הגזע??? איך ואיפה לבצע את החתך במקרה שלי??? תודה רבה. אדם
 

אדם ק

New member
תודה שגיא ו...

אני לא בטוח מבין, האם לבצע את החתך לאורך הענף? האם לבצע חיתוך בדומה למה שרואים בתמונה החמישית שלי, בהאפשרות השמאלית באיותר? רק לעשות את החתך יותר ארוך ויותר עבה? האם כדאי לחדור טיפה לגזע? ז"א לחתוך גם קצת ממנו? או שזה לא משנה? תודה רבה ויום טוב :] אדם
 

סן תאי

New member
ביצוע החתך

יש לבצע את החתך לאורך הגזע, יותר בדומה לאפשרות הימנית בשרטוט שלך. אין צורך לחדור לעומק הגזע, חתך שיטחי בקליפת הגזע מספיק.
 
למעלה