עריכת ווידאו

kefli1

New member
עריכת ווידאו

שאלה.
יש לי צילומי ווידאו משנים עברו של 6 ימי סקי, מדובר על כמות של 70 גיגה נפח מידע, 36 שעות צילום וכו'
התחלתי עריכת ווידאו עם תוכנות מקצועיות ונשברתי אחרי 10-20 שעות עריכה
רק חיפוש המשתתפים בתצלומי לקח לי שעות, המיפוי עוד כמה שעות וכל זה ללא סאונד
מה אתם עושים ?
כמה עורך ווידאו חובב וזול יקח על שירות כזה ?

תודה
 

marceloros

Member
מנהל
הלוואי עלי

שיהיו לי כל כך הרבה שעות להיכנס לזה כבר.
באיזו תוכנה השתמשת?

אני יכול להרגיע אותך שזה מה שכרוך בעריכת וידיאו, במיוחד אם יש לך כ"כ הרבה שעות.
כלומר רק לצפות בזה פעם אחת ולהחליט מה לקחת זה כבר 36 שעות פלוס, מבלי לקחת בחשבון ללכת קדימה ואחורה ולהחליט כך או אחרת.
עכשיו אין לי מושג כמה זה יעלה, אבל עם עבודה כזו בטח לא מעט.
כמה לוקחים על צילום חתונה? וזה רק 4 שעות וידיאו...
אני שילמתי 700 ש"ח רק להמיר את כל ה-8מ"מ שלי לפורמט דיגיטלי, לערוך? נראה לי בפנסיה...
 

kefli1

New member
אני משתמש

ב:
Pinnacle.Studio.HD.Ultimate.Collection
Sony.Vegas.Pro.10
Corel VideoStudio Pro X3
CyberLink PowerDirector Ultra 10
כולן מותקנות אצלי על המחשב, לכל אחת יתרונות וחסרונות
קליפים של עד 10 דקות אין לי בעיה לייצר, הסרטים הארוכים יותר, נניח שעה וחצי ומעלה, בעצם סיכום החופשה ומזכרת עולמים, ים זמן, כמו שהבנתי פה עלות מטורפת
לא יודע מה לעשות.....
כנראה שאני אתייאש או שאעמיס את העלות כל כל הנופשים (15 איש)
עדיין בעיית הסימון לא פתורה
 

marceloros

Member
מנהל
וואו השקעת


אני דוקא מעודד אותך כן לערוך לבד.
בוא נגיד שסרט באורך חצי שעה, או שעה, או יותר, בסוף רואים אולי פעם אחת ולך תדע מתי חוזרים אליו.
מה שרואים זה באמת קליפ של 10ד (פעם ההגבלה ביו-טיוב) ואולי עד 15ד עכשיו.
אני בחופשה של שבוע צילמתי כשעה, ואז הכנתי ב-DVD את הסרט איך שהוא בלי לגעת, וקליפ קצר לצפייה שיש גם ביו-טיוב ואליו באמת חוזרים כל הזמן:
https://www.youtube.com/watch?v=CsYqujsAC5c

יש בעצם "קליפ" נוסף, אבל זה סתם צירוף של קטעים מתוך המיני קלאב מד וללא ממש עיבוד כלשהו.
בסה"כ אני חותך ומדביק קטעים, מוסיף מעברים, ושיר רקע אם נדרש. אולי טיפה משחק במהירות הקרנה להדגיש משהו מיוחד.
 

kefli1

New member
יפה מאוד מרסלו

קצר קלאסי וקולע, דרך אגב עם איזו מצלמה אתה משתמש ?
לייצר סרטון של 10 דקות זה משחק ילדים
הבעיה זה שעה ויותר, למזלך אתם רק שניים, אני צריך להתחשב במעל 10 משתתפים, זה איכסה...
 

marceloros

Member
מנהל
אתה מביך אותי


במיוחד כי המצלמה היא מצלמה ישנה מהדיגיטליות הראשונות, מצלמת על קלטת mini dv ואני דוגם אותה גם עם המחשב הישן שלי.
זו הסיבה שהסרט לא זמין אפילו ב-720, אבל מספיק לי, כל ה-HD זה ממש סבבה אבל צריך להשקיע מלא באכסון וכמו שציינתם במשאבי עריכה.
 
לגבי התוכנות

אלו לא בדיוק תוכנות מקצועיות, היחידה שמתקרבת לזה זו PINNACLE.
אבל הבעיה שלך היא לא בתוכנה אלא בצורך לסנן.
אם יש הרבה כפילויות, שוטים דומים, וכו'.. אתה צריך בן משפחה עם שיקול דעת. קח ילד בן 16, זרוק לו כמה מאות שקלים שיהיה מרוצה, ותן לו לעשות את הניפוי הראשוני.
 

sgebay

New member
מבין התוכנות שיש לך

על מה אתה ממליץ
למשתשמ שאין לו זמן להשקיע ורוצה תוכנה טובה עם עקומת למידה נמוכה?
 
VIDEO STUDIO X6

זוהי תוכנה פשוטה מאוד, אין כמעט מה ללמוד. אתה ישר גורר קטעים לטיים ליין.
אתה יכול להוריד גרסה חינם ל 30 יום שבהם תוכל לערוך כאוות נפשך.
האאוטפוט שלה סביר. ויש אפקטים ואפשר להוסיף טקסטים (צריך להקליד משמאל לימין)
 

kubeb2112

New member
מינימום זה 100 ש"ח לשעה

אבל זה גם תלוי באורך הסרט, מורכבות הפסקול ועוד.
מניסיון בתור עורך וידאו אני יכול להגיד לך שסרט ערוך טוב וקיצבי לפי ביטים היחס הוא 10 שעות עריכה לדקת סרט.
עורך וידאו טוב וזריז לא יעבור על כל ה-36 שעות. הוא יבקש ממך לעבור ולסמן את האירועים שחשובים לך להכניס. כל היתר יהיה לשיקול דעתו.
בסוף אתה רואה את התוצאה הסופית ומקסימום מכניס שינויים קטנים שלא עולים על שעתיים עבודה (בדרך כלל זה בחינם).
לצערי כבר אין לי זמן לערוך אפילו סרטים של עצמי.
חבר שלי שילם למישהו שיערוך לו סרט לכבוד הבר מצווה של הבן שלו. היה לו יותר מ-50 שעות וידאו בסוף יצא סרט של 6 דקות.
שילם לעורך קצת פחות מ-2000 ש"ח.
 

marceloros

Member
מנהל
זול !

כנראה באמת מקצועי

אשמח אם תיתן לנו טיפים פה בפורום, לחובבים - אם זה תוכנה, פורמטים ולא יודע מה. אולי פורום אחר שדן בעריכה לחובבים
!

שאלה לגבי חתונה, אני מניח שהעבודה יותר קלה כי עובדים כמו "שידור חי"? כלומר מנגנים את 2 (אולי 3) המצלמות ביחד ומביימים תוך כדי מה להכניס לתוצר הסופי? (+אפקטים).
במקרה הנ"ל עדיין מישהו סינן את ה-50 שעות.
 

kubeb2112

New member
כמה תשובות

לגבי סרט חתונה, בגדול אתה צודק. אתה מנתב בין 2-3 מצלמות שרצות בו זמנית. עם זאת עדיין תמיד יש הפסקות (אוכל) וצריך לסנכרן בינהם מחדש.
מעבר לכך יש כמובן קליפ פתיחה. אם יש רק מצלמה אחת אז זה לקוח יותר זמן.
את החתונות שאני ערכתי הייתי עושה בסגנון קליפי ומשקיע בתזמונים. סרט חתונה סטנדרטי של 2.5 שעות צריך לקחת לעורך מנוסה 8-10 שעות.
לגבי תוכנות - אני משתמש בPREMIERE שנותנת אפשרויות דיוק גבוהות מאוד אבל הכל נעשה ידני.
יכול להמליץ על VEGAS ועל CYBERLINK POWERDIRECTOR בתור תוכנות בעלות אפשרות אוטומציה גבוהה (כולל אפקטים) .
כל ההתקדמות של מצלמות וסמרטפונים שיכולים לצלם בFULL HD או אפילו ב4K, לא עוזר כשהמחשב שלך לא יכול לסחוב עריכה של חומר ברזולוציה כזאת.
למי שיש מחשב סטנדרטי ממליץ לצלם ב720P. בחדר העריכה הוא כבר יודה לי.
 

kefli1

New member
קידוד

קובי אולי אתה יכול להמליץ לי על סוג הקידוד ?
המקור שלי הוא 1280X720
אם אני רוצה להשאר על HD, התוצר הסופי מאוד גדול

תודה
 
אתה לא צריך עורך

אתה צריך בן משפחה.
קח איזה ילד שיחתוך את הדברים הלא רלוונטים, וישאיר לך 2-3 שעות ואז תתחיל את העריכה.
 
למעלה