ערב טוב,

מלכהלה10

New member
ערב טוב,

מאיה בת 8 חודשים,כבר זוחלת על 6(דילגה על גחון),מוחאת כפיים ומקשקשת כל היום. מאיה סקרנית ואנרגטית וכל הזמן מנסה לעמוד.במיטה היא מצליחה,אבל כאשר היא זוחלת לשולחן ומנסה להעמד,היא נופלת ומקבלת מכה בראש. האם זה לא מוקדם מידי? ואם לא,מה עלי לעשות בכדי לעזור לה לפתח עמידה יציבה על מנת שלא יהיו נפילות נוספות?
 

michalola25

New member
נפילות הן חלק מהלמידה...

הי מלכהלה 10 בתך אכן זריזונת ומתחילה למשוך לעמידה מוקדם מהמצופה אך היא לומדת לבד וזה נהדר : ))))! להיעמד במיטה יותר קל כי נעזרים במשיכה עם הידיים ונשענים עם האמות על הסורגים בעוד שמשיכת שולחן קשה יותר ודורשת תאום עבודה בין ידיים ורגליים ולכן קל יותר לאבד שיווי משקל בגילה הצעיר וליפול...את יכולה לעמוד לידה וכשאת רואה שהיא מאבדת שיווי משקל ואוטוטו נופלת לכוון אותה לכיוון ישיבה על הישבן ולאחר זמן מה לכוון אותה לישיבת צפרדע/כריעה (squatting) - תינוק נופל דבר ראשון על הראש אך לאט לאט לומד לשלוט על טווח האמצע ו"ליפול" לישיבה על הישבן ואז לישיבת צפרדע ולחצי כריעה וכו יש תאור יפה של אבני הדרך באתר שלי http://www.michalola.com/milestone2.html כדי שבתך לא תיפול לאחור היא צריכה ללמוד להשען קדימה כך שמרכז הכובד שלה יפול מעל לבסיס התמיכה...כך שכשהיא נעמדת ואת לידה שימי את ידך על גב עליון והראי לה להשען קדימה על השולחן או הרהיט עליו היא נעמדת כל השאר יקרה מעצמו : )))) נשמע שהיא שובבה אמיתית ושהיא מתפתחת יפה מאוד שנה טובה ומתוקה מלאת נחת ובריאות מיכל נעם פיזיותרפיסטית ילדים נוירו-התפתחותית
 
הי מלכלה

ממש לא מוקדם מידי כשילד לומד פעילות חדשה הוא גם נופל. כל נעשית למידה אם יש שטיח מתחת לשולחן של הסלון זה ירכך את הנפילה אםיש קצוות חדים לשולחן כדאי לכסות אותן ( יש מגיני פינות שניתן לרכושב חנויות לציוד לתינוקות באגף של עזרי הבטיחות) מכיוון שעמידה ראשונית מאופיינת בנעילה של הברכיים את יכולה לשחק איתה בעמידה תוך שאת נותנת לה ידיים או מחזיקה מתחת לבתי השחי שלה וללמד אותה ניעות של כיפוף ויישור הברכיים. זה בדרך כלל משחק מהנה מאד כשתופסים את הפרינציפ וגם מחזק את הרגליים ומכין אותן לירידה מעמידה לישיבה ע"י כפיפה של הברכיים במקו ם ע"י עזיבה של הידיים ונפילה. את מוזמנת לראות כאן לימוד של ירידה מעמידה לישיבה
 
למעלה