ערב טוב -מחצבות?

ערב טוב -מחצבות?

מה דעתכם על קידום הרעיון של מחצבת ענק בישראל? ישראל כמדינה מערבית-מתפתחת זקוקה לחומרי גלם שונים, ובינהם חומרי כרייה וחציבה. בשנים האחרונות החלו לדבר על קידום רעיון של מחצבת ענק במקום מחצבות רבות המפוזרות בכל רחבי הארץ. מה דעתכם בסוגייה הזו? כ"כ ראיתי שנשאלה שאלה לגבי מפעלי הפוספטים. בעניין זה התנועה הסביבתית עוסקת כבר מס' שנים. כיצד השתלבתם במאבקים עד כה ומה היא עמדתכם? (צר לי על בורותי לגביכם אבל איני מכיר אתכם).
 
בעייתי

אחת הסיבות לריבוי המחצבות, היא הסוגים השונים של מחצבים: גיר, בזלת, כורכר, גבס, פוספטים ועוד... מחצבים אלו, לרוב אינם נמצאים אחד ליד השני. מה שכן, יש מגמה לתמוך בהרחבת מחצבות קיימות ולהימנע מהקמתן של מחצבות חדשות.
 
מעניין

היילה, מהיכן אתה מכיר את הנושא? כיום עדיין לא מדובר ממש על הרעיון אלא רק שומעים עליו מפעם לפעם "במסדרונות" (ייתכן מאוד שאיני מעודכן). עמית, הכוונה היא לאיחוד מחצבות בעלות חומר גלם זהה, ויותר לשיטת כרייה בה "הפצע החיצוני" קטן, ומרבית הכרייה היא תת-קרקעית. גיר קשה למשל, ישנו במקומות רבים. מדוע שלא ייכרו במקום אחד כמות זהה הנכרת בעשרות אתרים? כפי שציינתי, למיטב ידיעתי- בגדר רעיון עדיין, ואיני מכיר את כל האספקטים. מישהו אחר מכיר? יודע לתקן אותי?
 
למעלה