ערב בבית קפה

pencilbox

New member
ערב בבית קפה

מתוך ערב שירי משוררים 1980 (מלים לאה גולדברג), מישהו העלה לרשת לפני שלוש שעות, כספית, מכירה? לא רע: http://www.youtube.com/watch?v=ds6MbVrM9xU
 

caspit

New member
מכירה ואוהבת

אם כי ביצוע האולפן הרבה יותר מרשים. בזמנו הערב הזה יצא בתקליט, עדיין לא קיים כדיסק.
 

HaraRa

New member
וואי שיר טוב!!

מאיפה הוא?? בחיים לא שמעתי אותו לפני כן...
 

liavt

New member
ובכל זאת

יש אוסף מ-א-ו-ד טוב משלושת ערבי שירי המשוררים בחנויות. הם כנראה לא הכניסו את השיר של מתי מהאחרון, כי הוא כבר קיבל שני שירים (ואכן, כשאלוהים אמר ויום יום הם שירים יותר טובים לדעתי). אבל יש המון דברים טובים בדיסק האוסף הזה (לדוגמא שיר משותף ונפלא של יוני רכטר ושם טוב לוי בשם "הרחובות ממריעים לאט"). 40 ש"ח. פנקו את עצמכם. זה חנוכה.
 

caspit

New member
מה שכתבה קופסת העפרונות..

מתוך ערב שירי משוררים השלישי של גל"צ, 1980 יצא על גבי תקליט בלבד. חוץ מזה, מה זאת אומרת חשבת שיש לך הכל? אפילו לי עוד חסרים דברים פה ושם... ואני באמת אוספת כבר שנים
 

Shykedmi

New member
מה זאת אומרת הכל...

את כל האלבומים שלו כסולן. בכל מה שקשור לפרוייקטים שהוא הפיק, עיבד והלחין וכו', אני ללא ספק בפיגור מאחורייך. נראה לי שיש לי בסביבות ה-100 תקליטים שבהם הוא מעבד, מפיק ומלחין, אבל חסרים עוד המון. השיטה שלי זה שכמעט כל תקליט ישראלי שאני לוקח ליד, אני הופך ורואה אם מתי כספי מופיע שם באיזושהיא צורה. אם כן, זה שלי.
קשה להתחקות אחרי היוצר הזה. שי
 

caspit

New member
טוב, אם אתה נתקל במשהו שאין באתר

תודיע לי כדי שאוסיף
 

Shykedmi

New member
אוקיי, אז ככה -

אני לא יודע אם זה ייכנס לקטגוריה שלך, אבל זה בהחלט נכנס לקטגוריה שלי: בתקליט של "הכל עובר חביבי" - "שירים שמחוץ להצגה", הם שרים שם את "הנה הנה", ורשום שזה ---- מתוך "דלת פתוחה" עם אלדד שרים" ----- שהוא גם המעבד ומנהל המוסיקלי של כל האלבום. אין שם שום דבר מעניין חוץ מזה, ומתי גם לא קשור לזה בשום אופן חוץ מזה שלקחו את השיר שלו לשם. דבר דומה הוא אוסף שנקרא "מקהלה עליזה", ויש שם ביצוע של עוזי פוקס ל"אחותי הקטנה" בעיבוד קובי אשרת. שוב, למתי אין קשר לזה מעבר לזה שלקחו לו את השיר. דבר לא דומה, אלא שיתוף פעולה ממשי, הוא התקליט שהוא השתתף בו של דורית ראובני בשם "כזאת אני". מתי עיבד ארבעה שירים בתקליט, והם: א) שיר קטן לערש (נתן זך/שאול בן אמיתי) ב) נוסטלגיה (רחל שפירא/אריק כהן) ג) ארץ מבוא השמש (דליה רביקוביץ'/נתן כהן) ד) בושה בשמש (יהודה שביט/שאול בן אמיתי) דבר נוסף - וזה היה דבר שגם אני הופתעתי למצוא - תקליט של "הדודאים" שנקרא "מנגינה נשכחת". מתי עיבד וניהל מוסיקלית את כל התקליט וניגן בגיטרות, אקורדיון, מפוחית ומנדולינה, ולמעשה היה הנגן היחיד בתקליט. אלו כל מיני שירים עממיים, ושירים של זעירא, דוד זהבי, שירים רוסיים וכו'. אם תרצי יותר פירוט, תאמרי לי. וכאן יש משהו מעניין - ישנו אוסף שנקרא (ואני מתעב אוספים, לא נותן להם להכנס אליי הביתה) "אני שלך ואת שלי - שירי אהבה של אהוד מנור", ויש כאן דברים מאד מעניינים. השיר הראשון הוא "שיר שלי ושלה", של "שלישיית לא אכפת להם" בביצוע ועיבוד של מתי בלבד (לפחות זה מה שרשום פה, לא הספקתי לשמוע את זה. מעבר לזה יש כאן גם את השיר "מימי המתוקה" מתוך "לילי גם" בביצוע של רומן שרון ויזהר כהן, בעיבוד של מתי. ודבר אחרון הוא השיר "חלומות שמורים" בביצוע יזהר כהן מתוך ההצגה "לילי גם", בעיבודו של מתי. ויש פה פרוייקט הזוי קצת של אילנית, האחים והאחיות, עמי שביט ומרים אבגיל, שנקרא "בואו נשיר ביחד". השיר השביעי הוא "אחותי הקטנה". וזה בינתיים מה שמצאתי. ייתכן ואת האוספים לא תמצאי רלוונטיים, אבל יש כאן כמה פנינות. אמשיך לעדכן אותך במקרה ואתקל במשהו שאין באתר. שי
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חלק מהדברים האלה ידועים למדי

* למשל הביצוע של הכל עובר חביבי ל"הנה הנה" - אני בטוחה שמיכל מכירה (הוא מופיע גם באוסף "עוד תראה, עוד תראה" של אהוד מנור). * "שיר שלי ושלה" מעולם לא בוצע ע"י "שלישיית לא אכפת להם", זה תמיד היה מתי סולו וכך הוא מופיע גם באלבום "בפעם הראשונה" (שכולל שירים של שלישיית לא אכפת להם, אבל לא רק). * הביצוע של יזהר כהן ל"חלומות שמורים" הוא הביצוע המקורי, המוכר והידוע (הביצוע של מתי הוא חידוש ב"צד ג' צד ד', שכמו צד א' צד ב', כולו שירים שהוא נתן לאחרים, והקליט במיוחד בעצמו עבור האלבום הזה).
 

Shykedmi

New member
אחלה, השאלה אם היא רוצה את זה באתר

כמו שאמרתי, ייתכן ואת האוספים היא לא תמצא כרלוונטיים, אבל ייתכן ודברים אחרים כן. רשמתי מה שיש לי בכל אופן.
שי
 

caspit

New member
דורית ראובני והתקליט של הדודאים

מאוד מעניינים אותי! ואלה שני דברים שחסרים באתר (וגם לי). אשמח לקבל את השנה ששני הדברים האלה יצאו ועוד פרטים. ייתר הדברים שכתבת ידועים ומוכרים, וחידושים לשירי מתי כספי לא מעניינים אותי לצורך האתר. יופי, תודה!!!
 

Shykedmi

New member
פרטים על האלבומים -

הדודאים - מנגינה נשכחת (CBS - 1986) צד א' ----- 1. אבינועם בחור כארז - עממי 2. צפונה לחיפה - עממי 3. תהבהב לה - אלכסיי סורוקוב. לחן: ק. ליסטוב, תרגום: אברהם שלונסקי 4. מנגינה נשכחת - שמואל פישר, לחן: עממי 5. יש ונדמה - עממי 6. הכה פטישי - אברהם רייזן. לחן: אברהם משה ברנשטיין, תרגום: אברהם לוינסון. 7. אם אין אני לי מי לי - עממי צד ב' ----- 1. הרכבת - עממי 2. בגינת פרחים - עממי 3. ניע נוע - יעקב אורלנד, לחן: מרדכי זעירא 4. שיר טטרי - שאול טשרניחובסקי, לחן" עממי 5. שיר של שיכור - אלכסנדר פן, לחן: עממי 6. בעדן ילדים - ש. זרחי, לחן: דוד זהבי הוקלט באולפני אשל חשון תשמ"ו טכנאי הקלטה: יורם לב עוזר טכנאי: יניר גיטרות, אקורדיון, מפוחית, מנדולינה: מתי כספי עיבודים והנהלה מוסיקלית: מתי כספי מפיקה בפועל: עופרה קיוי מפיק: דודו אלהרר ציור העטיפה: ישראל גוריון עיצוב העטיפה: מיכל לויט תודה לנעמי פולני, מאיר נוי ואליהו הכהן על המלים שנשכחו. ------------------------------------------------------------------------ דורית ראובני - כזאת אני (ישראדיסק - לא הצלחתי למצוא פרטים, נראה לי 1974) צד א' ----- 1. כזאת אני (יואל ריפל - נתן כהן - עיבוד: רוני וייס) 2. הללויה (יעקב גלפז - מני גל - עיבוד: רוני וייס) 3. כנטות היום (אלישבע - לחן ועיבוד: שייקה פייקוב) 4. שיר קטן לערש (נתן זך - שאול בן אמיתי - עיבוד: מתי כספי) 5. נוסטלגיה (רחל שפירא - אריק כהן - עיבוד: מתי כספי) 6. היום היום (דוד ברק - לחן ועיבוד: מוני אמריליו) צד ב' ----- 1. הימים הטובים (אליעוז רבין - לחן ועיבוד: רוני וייס) 2. רוח דרומית קלה (נתן יונתן - מני גל - עיבוד: אלכס וייס) 3. ארץ מבוא השמש (דליה רביקוביץ' - נתן כהן - עיבוד: מתי כספי) 4. בושה בשמש (יהודה שביט - שאול בן אמיתי - עיבוד: מתי כספי) 5. האיש מן הבקעה (חיים חפר - לחן ועיבוד: מוני אמריליו) 6. מסביב למדורה (נתן אלתרמן - לחן ועיבוד: יאיר רוזנבלום) ---------------------------------------------------------------------------------- מצטער, הצלחתי למצוא רק תמונה של התקליט של דורית ראובני, ומאחר ואין לי סורק, אין לי אפשרות להראות לך את העטיפה של הדודאים. אם יהיה לך רעיון, תאמרי לי. שי
 

caspit

New member
יואווו איזו השקעה!!!../images/Emo47.gif../images/Emo47.gif../images/Emo47.gif

תודה רבה!!! אוסיף את המידע לאתר עוד היום.
 

Shykedmi

New member
ממש לא! ../images/Emo13.gif

בסה"כ לקחתי את התקליטים ליד ורשמתי כל מה שהיה רשום עליהם, וחיפשתי בגוגל תמונות של התקליטים. חיפשתי גם במומה פרטים על האלבומים, אבל לא מצאתי. בכל אופן, ממש עשיתי כלום. חוץ מזה, בשבילך הכל!
שי
 
הנה רעיון

קודם כל, כל הכבוד. אם אין סורק, אתה יכול לצלם את זה מאקרו בדיגיטלית ולהעלות. (ככה עשיתי כשביקשו ממני באיזו חברת ביטוח לשלוח להם צילום של הרשיון בפקס, צילמתי בדיגיטלית ושלחתי להם למייל...חח)
 

Shykedmi

New member
זה בהחלט רעיון!

אני אברר אם לאבא שלי יש מצלמה דיגיטלית, ואם כן, אני בהחלט אעשה את זה בהקדם. תודה על העיצה! שי
 
למעלה