עצבנות ונהיגה

Beyond Time

New member
עצבנות ונהיגה

מתוך אחריות אישית וסביבתית, הרהרתי בשאלה(ות) הבאה: איך מנתקים את העצבנות, כך שלא תבוא לידי ביטוי על ההגה? שמתי-לב שכשאר אני עצבני עוד קודם לכן, ברגע שאשב על ההגה, איכות הנהיגה יורדת אין-ספור מונים...למזלי אין לי הרבה סיבות להתעצבן, ככה שלרוב איכות הנהיגה שלי היא בסדר גמור, לעניות דעתי. איך ניתן לעשות את ה-Switch בראש כך שהעצבנות לא תבוא לידי ביטוי בכביש? איך ניתן לאמר לעצמך שלכביש אתה לא סוחב איתך היום שהיה? איך מגיעים למצב שברגע שאתה עולה על ההגה, אתה תנהג בראש צלול? אני מניח שהרעיון הובן, בתקווה לעצות - אמיר
 
שאלה יפה

לפני שתקבל תשובות ולא ברור מה יהיו אני חייב לומר לך שעצם השאלה שלך זה דבר גדול.
 
לדעתי

אני עצבני כאשר מרגיזים אותי ואין לי אפשרות להתמודד עם המרגיז. גם כאשר ניתק הקשר עם המרגיז העצבנות נמשכת. אפשר ללמוד להתעלם אך זה אומר להיות אדישים. להיות אדיש זה טוב או רע?
 
זה פשוט מאוד

תשנן את המשפט הבא "להתעצבן פרושו להעניש את עצמך על שטויות של אחרים". אני עושה את זה כמה שנים כבר וזה עוזר. עוד פיתרון קצת יותר מסובך זה : לא מכניסים את הבית והעבודה לאוטו. לא מכניסים את האוטו והעבודה הביתה. לא מכניסים את הבית והעבודה לאוטו.
 
../images/Emo13.gif

בעיקרון זה "לכעוס,פירושו להעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים".
 
רעיון מצויין

אפשר לחשוב על שרשור המשולש שהעלית בית-עבודה-אוטו. רוב הנהגים לא יודעים לנתק בין הנהיגה לשאר עיסוקיהם. אני ממליץ להוסיף למשולש עוד קודקוד ולהפכו למרובע, לא לשמוע גם חדשות. עבודה-בית-רדיו)=לא באוטו בר"ת עב"ר לא באוטו מה אני עושה?התחלקתי על השכל... אני חייב לעזוב את הנושא לכמה שנים כדי להרגע...
 
איך עושים את המהפך הזה ???

פשוט מאוד !!! כשאתה עולה להגה,שב לדקה או שתיים ברכב,אל תתניע ואל תעשה כלום. פשוט תשב לדקה ארוכה ותחשוב על הדרך שאתה הולך לעשות עכשיו. תנשום עמוק ,תחשוב צלול ותצא לדרך. אתה בדרך,סע בהתאם לתנאי הדרך וחוקי התנועה,תבדוק אילו טעויות אתה עושה בדרך נהיגתך. מישהו צופר לך מאחור,אל תתייחס,פשוט תנהג. מישהו מקלל אותך ??? תגיד לו "תודה רבה" יפה. תלמד לנהוג רגוע. וביחס למוזיקה,ידוע שמוזיקה בעלת השפעה גם. שים לך מוזיקה שקטה ויפה... אתה תגלה דרך חדשה בנהיגה והנאה בדרך. שמור על הימין,שמור על מהירות קבועה בהתאם לחוקים ותנאי הדרך,הדלק אורות וסע בשיקול דעת וזהירות. אני למשל גיליתי לפני כמה חודשים,שאם אני על כביש מהיר ואני נוסע בנתיב הימני במהירות 90-100 קמ"ש אני כמעט ולא עוקף מכוניות !!! אתה יודע מה קורה לנהג שצריך לעקוף רכב אחר ??? מתחיל ככה; לבדוק שאין רכבים מצד שמאל ומאחור שאנחנו עלולים להפריע להם. לבדוק שאין רכב מאחורה שרוצה לעקוף גם. לבדוק שאין איזה דו גלגלי שבא במהירות. לבדוק מקדימה שיש לך מספיק דרך לזמן לעקיפה. לבדוק שאתה במהירות נסיעה גבוהה יותר לסיום עקיפה. לאותת ולסמן לנהג מאחור ומקדימה. אומנם תהליך של שניות קטנות,אבל התהליך הנפשי בו נמצא הנהג לפני עקיפה,הוא קשה מידי. כל הזמן בבדיקה. אז למה לא לנהוג בנתיב ימני,90-100 קמ"ש שכולם יעקפו אותך,אתה תהיה רגוע ושקט. סע לאט אבל תגיע מהר.
 

באנופי

New member
יש שתי אפשרויות.

א. אתה נוהג בשעות הלילה שאין אף אחד על הכביש. ב. אתה לא חיי בכלל במדינת ישראל. אין כמעט כביש במדינה הזאת שאפשר לסוע בו במהירות 90- 100 קמ"ש ברציפות, ועוד בנתיב הימני. ברובם המהירות המומצעת לנתיב הימני היא 80 קמ"ש, ו- 110 לנתיב הזיגזוגים.
 

EdisonGirl

New member
דווקא לא...

הרבה פעמים קורה לי שאני נוסעת בכביש מהיר (על 90-110 קמ"ש) ומגלה שעדיין מכוניות עוקפות אותי
ואני מרגישה שאני נוסעת ל-אט... בנתיב השמאלי המכוניות נוסעות בד"כ על 110-120 קמ"ש ומעלה. לפחות מהניסיון שלי.
.
 
OK

אני נוסע על כביש מהיר [כביש החוף,איילון,כביש 5] לפחות פעמיים בשבוע. אם לא יותר... אני תופס נתיב ימני ונוסע עליו במהירות הנ"ל. אם ובמידה ואני מגיע לרכב שנוסע 80 קמ"ש,הזכרתי ואמרתי,אני עוקף אותו על הנתיב האמצעי. ועכשיו לניתוח הנהיגה בנתיבים בארץ. מכל מה שאני קולט במדינה הזו,כל אלה שנוסעים 90-100 בתכל'ס נמצאים בנתיב השמאלי הקיצוני !!!! כל אלה שנוסעים 70-80 נוסעים בנתיב האמצעי !!!! את הנתיב הימני אף אחד לא זוכר בכלל !!!! מלבד משאיות כבדות ורכבים כבדים אחרים. וכל אלה שמזגזגים,נוהגים במהירויות של 120-160 קמ"ש. האמן לי שיש לי די והותר ניסיון נהיגה על הכבישים במדינה הזו. 5 שנים נהג משאית פרטית וקרוב ל-11 שנים בעל רישיון נהיגה. ומעבר לעובדה שבהגה התחלתי להתעניין כבר בגיל שנה. בגיל 8 ידעתי לזהות רכבים ! בגיל 8 ידעתי מה משמעויות התמרורים. בגיל 9 סבא שלי היה מושיב אותי על הברכיים והיה נותן לי לאחוז בהגה בנהיגה איטית בשכונה שלו. בגיל 15 כבר נהגתי פעם ראשונה לבד לבד בכביש בינעירוני. בגיל 18 הייתי כבר בעל רישיון משא עד 15. בגיל 21 הייתי כבר נהג סמיטריילר. מספיק ? כן אני יודע שהתחלתי באופן לא חוקי. אבל זה בהחלט נתן לי הרבה הרבה ידע. עשיתי קורסים לנהיגה מסוג כזה ואחרים. אני רכבתי על אופנוע בנוסף. אני מכיר את הכביש מכל נקודת מבט. כנהג פרטית. כרוכב אופנוע. וכנהג משאית. כל נקודת מבט. חסר לי להיות גם נהג אוטובוס ואני משלים את הסרט הזה.
 
ואגב אתם צוחקים אבל...

בגיל שנה נהגתי בפרארי
היום היא כבר קלאסית...מודל 78
היו לה פדלים וחצי כוח אדם. מה חצי,רבע כוח עוף
 

EdisonGirl

New member
זה אתה? איזה מתוק../images/Emo70.gif ../images/Emo41.gif

אגב, תצחק, אבל אני נוסעת על מודל 77' היום.
אבל הוא לא רע בכלל! הוא אפילו אוטומטי...
 

Beyond Time

New member
מצטער שלא הגבתי קודם-לכן

רק עכשיו הגעתי הביתה...לא חשבתי שאני באמת אקבל עצות, ולמרות זאת, מצאתי כאן כמה עצות מועילות (אנדריוס, בארי) מקווה ליישם אותם בפעמים הבאות :)
 

isra533

New member
ע"י החלטה

כפי שדורשים מאתנו " אם שותים לא נוהגים", אני אוסיף עוד דבר " אם עצבניים לא נוהגים". אין הבדל ביניהם, צריך רק להחליט שאם אני שיכור, עצבני, או לא מרגיש טוב בכל צורה שהיא אני לא נוהג כי זה יכול לעלות לי ולאחרים בחיים. תרבות נהיגה מתחילה בהחלטה שלי ושלך איך אנחנו מתחילים לנהוג, באיזו רצינות אנחנו מתיחסים לנהיגה שלנו. אבל אם בכל זאת המחלטה לנסוע אז קח אוטובוס או מונית בהחלטה ברורה שהחיים שלך ושל אחרים יקרים לך.
 
למעלה