far from abyss
New member
עסקה מלוכלכת
אני זוכר שקראתי לפני כמה זמן שבסביבות שנות ה-80,ישראל הייתה המדינה היחידה (יחד עם קובה אולי) שמכרה נשק לממשלה הסנדיניסטית של ניקאראגואה. הסנדיניסטים למיטב זכרוני היו קבוצת גרילה בעלת השקפות קומוניסטיות-מרקסיסטיות מובהקות שהצליחה להישתלט על המדינה בסוף שנות ה-70 והדיחה את הנשיא המכהן באותו זמן. הסנדיניסטים גם סייעו באותה תקופה למורדים אחרים באל-סלוודור, וארה"ב הוציאה מדיניות אנטי-סנדיניסטית כתוצאה. אבל האם נכון שישראל מכרה לאותם אנשים נשק בתקופה ההיא? וכיצד ארה"ב הגיבה לכן העניין? אם מישהו מכיר את הנושא ויכול להרחיב עליו או לתקן אותי במידה ולא העלתי את הדברים על דיוקם אני אשמח מאוד
אני זוכר שקראתי לפני כמה זמן שבסביבות שנות ה-80,ישראל הייתה המדינה היחידה (יחד עם קובה אולי) שמכרה נשק לממשלה הסנדיניסטית של ניקאראגואה. הסנדיניסטים למיטב זכרוני היו קבוצת גרילה בעלת השקפות קומוניסטיות-מרקסיסטיות מובהקות שהצליחה להישתלט על המדינה בסוף שנות ה-70 והדיחה את הנשיא המכהן באותו זמן. הסנדיניסטים גם סייעו באותה תקופה למורדים אחרים באל-סלוודור, וארה"ב הוציאה מדיניות אנטי-סנדיניסטית כתוצאה. אבל האם נכון שישראל מכרה לאותם אנשים נשק בתקופה ההיא? וכיצד ארה"ב הגיבה לכן העניין? אם מישהו מכיר את הנושא ויכול להרחיב עליו או לתקן אותי במידה ולא העלתי את הדברים על דיוקם אני אשמח מאוד