ענייני בטריה ובכלל חוויות עם הT60

Rיקושט

New member
ענייני בטריה ובכלל חוויות עם הT60

כשרכשתי את הT60 לפני שנה בערך במיטב כספי קניתי אותו קודם כל כי אני מאוד אוהב את הThinkpad וכאחד שרץ עם Thinkpad מהT20\T30\T40 זה נראה בלתי נמנע לרכוש את הT60. אבל נראה שאני לא נותן לעובדות לבלבל אותי, כי תמיד היו לי בעיות עם כל הדגמים ועכשיו שאני On the move בעולם לצרכי עסקים הT60 פשוט הורג אותי. הבטריה לא מחזיקה יותר משעה (מגיעה ל50% בערך ובום נופלת ל0%). המאוורר התחיל להשמיע רעשי טרקטור. פעם בכמה זמן המחשב קופא (לא תוכנתית, ברגע אחד הוא פשוט קופא ללא שום יכולת יציאה חוץ מhard reboot). הBOOT לעיתים קרובות לוקח 5-10 דקות עד שהwindows בכלל מרשה לי לשים יוזר\סיסמא (זה יכול להיות יותר בעיה של הXP, אבל לא הצלחתי לעלות על הסיבה בדיוק) ובפעם במליון שנה שיוצא לי להכניס CD לכונן...אז הוא לא עובד, אולי אחרי כמה הכנסות הוצאות הוא מזהה את הדיסק (זו בעיה שאני רגיל אליה עוד מהT30) הWifi לעיתים מחליט שנמאס לו להתחבר (בדיוק שאני יושב באיזה Starbucks ורק REBOOT מתקן את הבעיה). אני לא משתמש חסר אונים של מחשבים, אבל אין לי את הזמן\חשק\מקום להתחיל לשחק בטכנאות מחשבים, בגלל זה קניתי את הT, כדי שישרת אותי בדרכים. אחרי פריקת העצבים הזו, שאלה קטנה... מישהו נתקל בבעיה של בטריה שהSTATUS שלה מראה תקין והכל על פניו בסדר אבל סביב ה50% היא נופלת בבאת אחת ל0% ?
 

יאיר B

New member
לא ממש הבנתי מה אני אמור להבין מהתמונה

המצורפת. אם המחשב עושה בעיות - תכניס למעבדה שיבדקו (סוללה סוני. מממ, זכור לי משהו על סוללות סוני תקולות בעבר).
 

kobi 23

New member
אני גם לא מצליח להבין אותך

אין מה לעשות לפעמים קורות תקלות.גם לטובים גש למעבדת שירות ותוך שבוע המחשב יהיה מוכן. גם לי יש בדיוק אותו דגם כבר חצי שנה ועד עכשיו לא הייתה אצלי שום בעיה,לא עם הסוללה ולא עם שום דבר אחר. למעט פרט קטן משום מה פעם בשבועיים שלוש אני מקבל הודעה שחיישן ההארד דיסק (שמשהה את פעולתו ברגע נפילה) מפסיק לעבוד.זה לא הדבר הכי קריטי בשבילי אבל לא חושב שזו בעיה טכנית משום שלאחר ריסט הוא חוזר לעצמו כמו תותח. אני מחכה לעדכון דרייבר.מקס' אני אשלח אותו לבדיקה.
 

Rיקושט

New member
פיספסתם את הנקודה שאני

בדרכים, כלומר עובר מדינות... איך אני אשאיר את הכלי עבודה שלי במעבדה?? אז אף אחד לא מכיר את העניין עם הבטריה?
 

kobi 23

New member
תשמע ,כמה דברים

למרות שלפי מה שכתבת ברור שיש לך ניסיון עם מחשבים ניידים אבל ייתכן והסוללה מתקרבת לסוף חייה. אם המחשב עבר מס' מסויים של פריקה/טעינה זה "גומר" את הסוללה. גם אם אתה סתם מחבר אותו לחשמל ואין לך צורך בסוללה המטען מטעין אותה (אלא אם הגדרת אחרת) וכמו כן גם אם היא על 100% לאורך זמן זה גם עלול לפגוע בה. בכל מקרה אם זו לא הבעיה אני לא רואה שיש לך אופציה אחרת מלבד השארת המחשב במעבדה. או לחילופין קניית סוללה חדשה. וגם אם יש מקרים כאלה ,איך זה יכול לעזור במקרה שלך ? כפי שיאיר ציין היו בעיות עם סוללות מסויימות. אם אני לא טועה במרס הודיעה לנובו על החלפת סוללות מדגם מסויים. כנס לקישור הזה ותבדוק אם הסוללה שלך נכללת http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=BATT-LENOVO יותר מזה אני לא יודע איך לעזור לך. בהצלחה !!!
 

bar666xp

New member
אתה לא מבין..

כשהרכב שלך לא תקין {אבל עדיין נוסע} אתה ניכנס למוסך? או שאתה מתלונן בפורומים בנושא רכבים? 60% ו24 דקות לא ממש מסתדר לי אלה אם זאת סוללה שכבר עברה את ה300 מחזורי טעינה... או שיש בעיה של צרכנות בזבזנית מעוד של חשמל {CD בכונן + תאורת מסך מקסימלית + WIFI + מעבד נישאר על מצב צריכה גבוה... וכו'...}. בדיוק כמו שאם הרכב שלך צורך פתאום ליטר דלק לק"מ במקום 10-15-22 ק"מ לליטר אתה מכניס אותו למוסך כך גם אם המחשב שותה את הסוללה רצוי לפחות לבדוק ממה זה וכמו שכבר המליצו לך לעשות ביקור במעבדה! על אחת כמה וכמה שזה כלי עבודה!!! סתם לצורך העיניין נגיד שהבעיה היא רכיב שלא במקומו ומקצר = צריכת זרם מוגברת אתה לא מטפל בזה וזה יכל גם להגיע להתלקחות ו/או פגיעה ברכיבים {כמו לוח-אם לדוגמה} = הרבה יותר זמן במעבדה!!! להשוואה יש לך פנצר ברכב המשכת לסוע ואוי הלך גם הג'נט... 15-20ש"ח {כמה עולה תיקון טקר היום} או כמה מאות עד אלפים על ג'נט... או שאולי זה כלי עבודה אז ניסע עוד קצת על הג'נט כדי שעוד כמה דברים יהרסו... בולמים ו/או בלמים או אולי רק כאשר המכל דלק יגע בכביש זה הזמן להיכנס למוסך? הגיון פשוט זה כלי עבודה של יתכן מעוד שבטלפון קטן לשירות יוחלט כי מחליפים לך סוללה? ביקור במעבדה במדינה בה אתה נימצא {אם יש אחריות בין לאומית ואני מניח שיש} 5-10 דקות עם זמן המתנה שעה קח ויצאת עם סוללה חדשה... ובסבירות גבוה שהבעיה היא בסוללה.
 
למעלה