עניין אותי לדעת

עניין אותי לדעת

איך ההופעות של פינק פלויד נראו בשנות השישים והשבעים כיום כשאני רואה הופעות כמו של גילמור או של ווטרס אני רואה מיליון ואחד נגנים עם הבמה כל שיר מקבל את האפקטים שהיו לו באלבום לצד אפקסים חדשים ועניינים ויזואלים אחרים על הבמה אבל איך נראו ההופעות פעם? כשהם היו רק ארבע גם אז הם לקחו מיליון נגנים אחרים או שבהופעות אז רק הם היו? איך הסתדרו עם זה האם הטכנות של אז איפשר להם להישמע כמו שצריך או שהם התפשרו להישמע בצורה אחרת...או אולי מצאופתרון מעניין והאם עדיין הצליחו לעשות את כל השטויות שהם עשו בהופעות האחרונות שלהן כמו ההופעה בברלין של לבנות חומה תוך כדי מופע ולהביא בובות ענק גם אז
 

Coon Jew

New member
...

בשנות השישים בתקופה של בארט היו אפקטים של זוג שרצה לנסות את אפקטים של תאורה פסיכדלית על הקיר מאחורי הלהקה (אפשר לראות את זה בסרט על סיד בארט ופינק פלויד). בהמשך שנות השישים אחרי שסיד הועזב ההופעות של פינק פלויד היו יותר צנועות אבל עדיין היו אפקטים כמו למשל שריפת הגונג בסיום השיר set the controls..לגבי השנים 1970-1972 אין לי מושג איך היו ההופעות אבל בהופעות של הצד האפל היו אפקטים רבים כמו מסך קליפים מאחורי הלהקה, מטוס מתרסק על הבמה, תאורה רצחנית ועוד...זה נמשך לאורך כל שנות השבעים ובהופעות של אנימלס נכנס החזיר לתמונה ובכל הופעה במשך סיבוב ההופעות "IN THE FLESH" היו מניפים חזיר ענק לגובה של כמאה מטרים.. ההופעות של החומה נראו בדומה להופעה של ווטרס בברלין: נבניתה חומה שבסוף הופעה נהרסה, היו בובות ענקיות, ואנימציות על החומה...
 

Shakty

New member
יותר צנועות ? אני לא חושב דווקא

ווטרס היה זה שכל הזמן דחף קדימה לשלב יותר טכנולוגיה ויותר אפקטים גם במוסיקה וגם בהופעות - כל הרעיון היה ליצור חוויה רב-מימדית, לא רק חוש השמיעה אלה גם הראייה... היו אין ספור דוגמאות לכך גם בתחילת הדרך (בשליפה מהשרוול אני זוכר את התמנון המתנפח בהופעה בקריסטאל פאלס ב71) אבל היו עוד הרבה...
 

Coon Jew

New member
תקשיב

אתה צודק, אבל אני מדבר על סוף שנות ה60 ואתה מדבר על תחילת שנות ה-70 ואני רשמתי בפירוש שאין לי מושג איך היה בין השנים 70-72 בין השנים 68-69 הפלויד הופיעו במקומות צנועים עם מספר אפקטים אבל לא גדול כמו שהיה בשנות ה-70, אחת מהדוגמאות היא ההופעה מאומהגומה שזה מועדון קטן שהיו בו 300 איש בלחץ...אולי ווטרס דחף לשלב יותר טכנולוגיה אבל לרוץ אחרי מכונית צעצוע עם מיקרופון זה לא אפקט המאה...
 

Shakty

New member
יחסית לסוף שנות ה60 - זה כן

אתה חושב במושגים של היום - האזימות קואורדינטור היה שוס גדול מאוד - סאונד קוואדרופוני ? סטריאו התחיל רק כמה שנים לפני...
 
והלהקה?

כיום כשווטרס יוצא להופעות הוא קרא לזה...רוג'ר ווטרס בהופעה ורוג'ר ווטרס בהופעה זה לא משהו קבוע רוג'ר ווטרס על הבמה יכול להיות הוא לבד ויכול להיות מאה איש ובאמת זה מאה איש כדי להגיע לסאונד הזה האם אז הם הצליחו להסתדר רק עם גיטרה אחת קלידים באס ותופים או שעדיין היו מצטרפים להופעות מאה נגנים שסתם היו מביאים להופעה כהתווספות לפינק פלויד כי זה סתם נשמע מוזר להביא ככה אל להקה כל כך הרבה נגנים באיזשהו מובן
 
עד 1977 לא היו להם נגני ליווי

בהופעות. כמדומני שרק בסיבוב ההופעות של Animals הם צירפו נגני-ליווי. כמובן, בהופעות "החומה" היו נגני ליווי לא מעטים, בין היתר בגלל שההופעות היו תאטרון יותר מאשר קונצרט מוסיקלי גרידא. בסיבובי ההופעות הבאים, ללא רוג'ר ווטרס, היו שלושת הפלוידים מגובים בנגני ליווי רבים. הרציונל לכך היה הרצון לשחזר ככל האפשר את הצליל של ההפקה העשירה באלבומים, מתוך הנחה שזה מה שהקהל מחפש. אפשר להתווכח עם התזה הזו, במיוחד לאור הצלחתם ב-live 8 - אם כי גם שם הם היו מגובים בגיטריסט ובקלידן נוספים.
 

רמי M

New member
ד"א אם מדובר על החומה

ההופעה של החומה נחשבת (לפי ספר השיאים של גינס) להופעה (שם הם קוראים לזה "קונצרט רוק") עם הכי הרבה אנשי הפקה מסביב. הם מדברים שם על אלפים של אנשים שהיו אחראים על ההפקה - מה שנישמע לי תמוהה
 
אולי הכוונה להפקה של "החומה" בברלין

ולא סיבוב ההופעות המקורי? זה יהיה יותר סביר. בהפקת ההופעה בברלין אכן היו מעורבים אנשים רבים, החל מעשרות המשתתפים, התפאורה, ההסרטה והשידורים בטלוויזיה, הקמת הבמה עצמה באמצע העיר.... אם כי הייתי מצפה שגם כאן, השיא הזה יישבר ע"י Live Aid או Live 8. מן הסתם ב-Live 8 היו מעורבים בהפקה יותר אנשים - כך לדברי גלדוף עצמו - שכן מדובר בכמה במות במקומות שונים בעולם.
 

The Walrus

New member
מלאות אפקטים אבל בצורה שונה

בעוד שבהופעות המפוארות יותר (THE WALL, PULSE) הכל היה מוקלט מראש (כל הדיבורים והקולות המוזרים), בהתחלה פינק פלויד נאלצו לבצע הכל על במה. דוגמה: ווטרס מספר שבחלק מההופעות הוא לקח מכונית צעצוע, שחרר לה את הקפיץ ורדף אחריה עם מיקרופון, כדי להשיג את הצליל הזה. בנוסף הוא גם אהב לשים מיקרופון ליד רדיו עולמי ולהשמיע תוכניות רדיו מכל העולם על רקע השירים, מבלי לתכנן מראש איזה תוכנית תשמע.
 
למעלה