שירות הלקוחות אצל IB
ידוע כעל הפנים אבל הפלטפורמה שלהם מעולה לכמעט כל סוגי המסחר שאני יכול להעלות בדעתי. אנקדוטה קטנה מהשבוע. היה לי טרייד כשלהו (תוך יומי) עם פקודת סטופ מרקט בשוק כמובן. עזבתי את המחשב לכמה דקות (סטנדרטי אצלי, טריידים לוקחים שעות לפעמים) כשחזרתי אני רואה את הפוזיציה נסחרת לה מתחת לסטופ הלוך חזור חופשי. מה קרה לסטופ? כלום, יושב שם ולא הופעל. ביטלתי ויצאתי ידנית. הההפסד על הפוזיציה היה פי 1.5 ממה שהוא אמור היה להיות, לא ביג דיל אבל גם לא נחמד, לא בא לי להפסיד ממה שאני חייב. התחלתי נוהל רגיל, פתחתי טיקט אונליין פלוס התקשרתי. לקח שני אנשים עד שהגעתי למישהו שיודע מה שהוא עושה ומוצא את ידיו ורגליו. בחור חביב שדיברתי איתו כמה פעמים. אמר יבדוק. אחרי שעתיים הוא חוזר אלי עם תשובה - היה crossed market ב-NSX. אה? WTF is NSX? מתברר שזה איזה בורסה קטנה. המניה שהייתי בה דרך אגב היא מנית נסדק שעשתה יותר מעשר מיליון ווליום באותו יום. מעבר לזה, לא היה שום crossed market אני ראיתי את הציטוטי bid-ask מטיילים להם יופי בצורה מסודרת מתחת למחיר. המושג הזה זה תירוץ רגיל של IB. לא מוותרים, מרימים טלפון ל-NSX לוודא, הם אומרים: לא היה שום crossed market במניה הזאת אצלהם אבל ב-ARCA היה cross במחיר שקרה עשרים דקות אחרי שהסטופ שלי היה אמור להיות מופעל. חוזרים ל-IB, טוב תביאו הוכחה שהיה קרוס ומתי בדיוק זה היה - וזהו לא שומעים מהם יותר. ה-0.5 הפסד מיותר זה חלק ההעלות של לעשות עסקים דרך IB. יש לי בעיות כאלה איתם בערך כל שישה חודשים בערך. לצערי, עדיין לא מצאתי תחליף מספק אז אני עדיין איתם (משנת 2004). אבל צריך להיות זהירים ביותר.