עם תזה או בלי תזה?

אם כך, זה אפילו מעניין יותר

תנסי לבדוק מה הדברים שאת יכולה לקשור אותם לתחומים מקבילים שלך תבדקי עם עצמך מה משאלות המחקר שלך היה יכול להיות הדבר שהכי משמח אותך לבדוק ולהוכיח.איזה ממצא היה הכי "עושה לך את היום". אם תכתבי באיזה תחום את כותבת, אולי אפשר יהיה לעזור לך לראות את הכיוונים למחשבה.
 

C H 4

New member
אם אני יכולה להוסיף חפירה מנסיוני הדל

אני חושבת שהדבר הזה של להוסיף סופרלטיבים לעבודה שלך הוא סוג של soul searching די רציני והוא במידה רבה אחת המסות הכי קריטיות בעבודה. אם יש משהו שלמדתי על בשרי (כחסרת ביטחון עם נטיות לביקורת עצמית מוגזמת) זה שאף אחד לא יגן עלייך או על העבודה שלך. אחד החלקים הכי קריטיים בעבודת מחקר, ואומרים לי שבכלל בחיים, זה לדעת לקום ולעמוד ולהגיד למה את הכי מתאימה ולמה מה שאת עושה זה כל כך חשוב ואולי הכי חשוב שיכולת לעשות. ואת זה אף אחד אחר לא יגיד עבורך. ואם את טוענת שלעבודה שלך יש משמעות ושיש סיבה שאת עושה את העבודה הזו, אז את חייבת לדעת להסביר גם למה. ולהסביר את זה בדרכים שמוציאות אותך הכי טוב שאפשר. כי אם לא תעשי את זה אז אחרים לא ימהרו למצוא את הקסם שבך או בעבודה שלך בעצמם. חיזוקים חיוביים פשוט לא עובדים באקדמיה ואחרי 5 שנים שחיפשתי כאלה הצלחתי להשתחרר מהצורך הזה. האקדמיה היא לא מקום לאנשים צנועים שרק רוצים לחיות בשלום, שלווה ואהבה זה עם זה. האקדמיה היא מקום של המון אגו וככה שופטים אנשים ואת העבודות שלהם. אז בכלל לא משנה כמה זה קשה לך את חייבת לגדל אגו עכשיו ולהבין למה את כזאת טובה ולדעת להסביר את זה. ובאותו אופן לדעת למה המחקר שלך כזה מדהים ולדעת להסביר גם את זה. אחת העצות המועילות ביותר שקיבלתי לאחרונה היתה פשוט לבנות לי בראש משפטי מפתח שאני יכולה לשלוף ברגע- למה אני טובה במחקר, למה המחקר שלי היה טוב, למה אני הדבר הכי מתאים למחקר שאני רוצה לעשות... וכשישבתי וניסחתי לעצמי משפטים כאלו בראש בעצם מצאתי הרבה תשובות (מאוד כנות) לשאלות האלו. ופתאום היה לי הרבה יותר קל להלל ולשבח את עצמי ואת העבודה שעשיתי ושאני מתכננת לעשות. מה שיותר מעניין זה שהפידבק היה די מיידי (פתאום כמות ה'לא'אים שאני שומעת היא ממש הרבה יותר נמוכה). אז לא ממש נתתי לך תשובה למה ששאלת אבל נראה לי שזה החלק הכי חשוב ושיהיה בהצלחה.
 

colibri

New member
תודה על התובנות

את צודקת כמובן. העניין הוא שההצעה כבר אושרה, כל חברי הוועדה חתמו עליה בלי היסוס, ועל התיקונים האלה אני צריכה רק אישור של המנחה... אז כאילו חלק מהצורך ב"שיווק" נעלם בינתיים, לפחות קצת ניטל ממנו העוקץ. אבל זה באמת שייך לא רק לאופי הבסיסי שלי אלא גם לחיברות המקצועי (טוב, כנראה לא סתם בחרתי במקצוע שלי) - הקושי לשווק את עצמי... ובכל זאת,לאט לאט גם אני לומדת להסביר למה אני טובה במה שאני עושה ולמה מה שאני עושה הוא טוב. לאט לאט.
 
חיפשתי קצת באינטרנט

ונראה שאין כזה דבר תואר שני בלי תזה במתמטיקה בתל אביב - אבל אני לא יודעת אם המידע הזה מעודכן. יש גם מסלולים ישירים לדוקטורט, אם זו המטרה שלך.
 

c0g

New member
מסלול בלי תיזה לא נשמע הגיוני

במקרה של מתמטיקה, ובטח בתל-אביב (בית ספר שיצא לי להכיר קצת), היחס לתואר שני הוא כאל תואר מחקרי לכל דבר, ולכן סביר שידרשו תיזה. לגבי דוקטורט, אני מניח שיהיה לכך שאין תיזה משמעות. עד כמה שאני מכיר מצבים כאלה (בחוגים אחרים), ידרשו ממך להשלים תיזה כסטודנט/ית על-תנאי, ורק אז ידונו בקבלה "מין המנין". בכלל, עד כמה שיצא לי לראות, כשיש מסלול בלי תיזה, אומרים זאת בפירוש. כשאין כזה, לא מתייחסים בכלל לעצם אי-קיומו.
 
למעלה