על פנאומוטוריקס!
ראשית שבוע טוב לכולם. נזכרתי במהלך הקורס מנחיתים בקטע שקשור לרפואה תעופתית שקרה לי במהלך טיסה לקפריסין לפני מס שנים. וחשבתי לקראת עונת הנסיעות שבאה עלינו לטובה כדאי לעדכן אתכם ובכן . בוקר צח ובהיר החלטתי לטוס לאכול צהריים בקפריסין יחד עם חברים. לאחר המראה מבן גוריון עם סצנה 210 מתיישר בגובה השיוט שבחרתי 7500 רגל . לאחר כ30 דקות טיסה .אחד החברים הראה סימנים של "קשה לי לנשום". ביקשתי רשות להנמיך חשבתי אולי הבחור רגיש לאוויר דליל . קבלתי לגובה 5500 וכך המשכתי עד לרנקה. לאחר הנחיתה ניגשתי עם החבר שלי למרפאה בטרמינל . הוא נבדק במשך כחצי שעה על ידי רופא הרופא החליט שמדובר באירוע פסיכולוגי ! והמליץ בפני שבדרך חזרה להניח לבחור לישוןבמידה והוא רוצה בכך. נסענו לאכול במסעדה טובה . החבר שלי עדיין היה מסטול . והרגיש לא טוב. ולכן גם לא אכל מאומה. החזרה הייתה בלילה . ומראש החלטתי שאני טס נמוך . ואכן קבלתי אישור מיוחד גובה 4000 רגל הבחור מיד נרדם לאחר ההמראה . לאחר שעברתי את velox . בת זוגו של החבר שלי מודיעה לי שהיא שומעת חרחורים ושהוא החבר שלי מגלגל עיניים. ביקשתי שתוודא מעבר חופשי של אוויר . ושהראש לא יישמט כלפי מטה. הודעתי לבקרה על מצבי וקבלתי עדיפות לנחיתה. השיקול לא לחזור ללרנקה הוכיח את עצמו בהמשך. בקצה המסלול המתין אמבולנס . ומיד לאחר הפינוי של המסלול . הוצאנו את הבחור שהיה כבר מחוסר הכרה. הרופא החליט לפנותו מיידי לבית החולים. באסף הרופא. בבית החולים הוא הוכנס לחדר ניתוח. ונותח . הסתבר שהבחור קיבל פנאומוטורקיס. לפי מיטב הבנתי. הוסבר לי שזה מצב שבו חודרים נוזלים למעטפת שבין הריאות ולגוף ועל ידי כך מקטינים את נפח הריאות עד כדי חנק. וזה יכול להיות עקב נקב קטן בריאה או היווצרות של סדק.\ נקב תוך כדי טיסה. בניתוח למעשה ביצעו ניקוז של הנוזלים. הבחור שכב בבית החולים במשך 40 יום. ולפי הרופא הגענו ממש בדקה ה90. אז לכל אלו שמתכננים לטוס לחו"ל יש לקחת בחשבון את המצבים הללו. כמו כן עליכם לדעת שחברת הביטוח לא מכסות מקרים כאלו במיוחד בטיסות פרטיות.ולכן יש לחשוב היטב לפני יציאה . אני הגדרתי את הטיסה כטיסה מסחרית. שלכם רמי שדה
ראשית שבוע טוב לכולם. נזכרתי במהלך הקורס מנחיתים בקטע שקשור לרפואה תעופתית שקרה לי במהלך טיסה לקפריסין לפני מס שנים. וחשבתי לקראת עונת הנסיעות שבאה עלינו לטובה כדאי לעדכן אתכם ובכן . בוקר צח ובהיר החלטתי לטוס לאכול צהריים בקפריסין יחד עם חברים. לאחר המראה מבן גוריון עם סצנה 210 מתיישר בגובה השיוט שבחרתי 7500 רגל . לאחר כ30 דקות טיסה .אחד החברים הראה סימנים של "קשה לי לנשום". ביקשתי רשות להנמיך חשבתי אולי הבחור רגיש לאוויר דליל . קבלתי לגובה 5500 וכך המשכתי עד לרנקה. לאחר הנחיתה ניגשתי עם החבר שלי למרפאה בטרמינל . הוא נבדק במשך כחצי שעה על ידי רופא הרופא החליט שמדובר באירוע פסיכולוגי ! והמליץ בפני שבדרך חזרה להניח לבחור לישוןבמידה והוא רוצה בכך. נסענו לאכול במסעדה טובה . החבר שלי עדיין היה מסטול . והרגיש לא טוב. ולכן גם לא אכל מאומה. החזרה הייתה בלילה . ומראש החלטתי שאני טס נמוך . ואכן קבלתי אישור מיוחד גובה 4000 רגל הבחור מיד נרדם לאחר ההמראה . לאחר שעברתי את velox . בת זוגו של החבר שלי מודיעה לי שהיא שומעת חרחורים ושהוא החבר שלי מגלגל עיניים. ביקשתי שתוודא מעבר חופשי של אוויר . ושהראש לא יישמט כלפי מטה. הודעתי לבקרה על מצבי וקבלתי עדיפות לנחיתה. השיקול לא לחזור ללרנקה הוכיח את עצמו בהמשך. בקצה המסלול המתין אמבולנס . ומיד לאחר הפינוי של המסלול . הוצאנו את הבחור שהיה כבר מחוסר הכרה. הרופא החליט לפנותו מיידי לבית החולים. באסף הרופא. בבית החולים הוא הוכנס לחדר ניתוח. ונותח . הסתבר שהבחור קיבל פנאומוטורקיס. לפי מיטב הבנתי. הוסבר לי שזה מצב שבו חודרים נוזלים למעטפת שבין הריאות ולגוף ועל ידי כך מקטינים את נפח הריאות עד כדי חנק. וזה יכול להיות עקב נקב קטן בריאה או היווצרות של סדק.\ נקב תוך כדי טיסה. בניתוח למעשה ביצעו ניקוז של הנוזלים. הבחור שכב בבית החולים במשך 40 יום. ולפי הרופא הגענו ממש בדקה ה90. אז לכל אלו שמתכננים לטוס לחו"ל יש לקחת בחשבון את המצבים הללו. כמו כן עליכם לדעת שחברת הביטוח לא מכסות מקרים כאלו במיוחד בטיסות פרטיות.ולכן יש לחשוב היטב לפני יציאה . אני הגדרתי את הטיסה כטיסה מסחרית. שלכם רמי שדה