על עניין הטוב והמיטיב

על עניין הטוב והמיטיב

עם כל הרשע שמתגבר בעולם כמו איזו מגיפה מפלצתית ומכלה ללא מעצורים, קל וחומר הסבל היומיומי שאנשים כמוני עוברים - איך אפשר בכלל להעלות על הדעת שמי שמתיר / מתעלם / מכוון זאת הוא כולו טוב? כל שכן להאמין? לאהוב? לחלוטין בלתי אפשרי.
לפעמים יש מצבים כל-כך קשים, משפילים, סיטואציות כל-כך כואבות, כל-כך חשוכות ומטריפות שאני חושבת שיש כאן כוונה ברורה לעשות לי רע. "הוא בצד של האויב" אני אומרת לעצמי. "כל המצב הזה - זו קללה".
אני לא רוצה את הגורל הזה בכלל. ולא ממש עוזר שהוא יודע יותר טוב ממני מה טוב בשבילי - עוד לא איבדתי את השפיות בשביל לקבל את הסבל הזה באהבה. יירקו עליי ואגיד שזה גשם? ייטלטלו כמו סחבה ויכו כמו בשק אגרוף.
אילו רק היה ניתן, הייתי עושה סוויץ' ענקי ומתחילה מאפס.
אני לא רוצה את המקום הזה. לקבל כל-כך מעט מהחיים האלה... סבל וצמצום ומצוקה. מה עוזרת לי האמונה כשאין לי את השמחה והכוח והמשאבים להביא אותה לידי ביטוי?
 

אופירA

New member
מנהל
השואה לא היתה גשם אלא גיא מוות נורא

ניצולי שואה לא הלכו בגשם אלא בגיא צלמוות.
תינוק עם תלתלים שחורים שנמצא בכלא הרומאי, נמצא בצרה צרורה ולא בקן אהבים רוגע.
גלות היא קללה נוראה.
שואה היא קללה נוראה.
חרי האף והסתר הפנים של הטוב והמיטיב הם נוראים ואיומים.
ובכלל, מן היסוד - נוח לו לאדם שלא נברא!

אז שום תורה לא ביקשה ממך שתתני את הלחי השנייה למכים, ושתגידי שהשואה היא גשם.
התורה מלמדת את תכלית הבריאה, וכיצד חרי אף והסתר פנים הם תוצאה של מעשי הנבראים ונועדו לתכלית הבריאה, ואינם בשום סתירה למהות הבורא שהוא הטוב והמיטיב.

אי אפשר ללמוד את התורה כשחולים בייסורי הנפש. צריך רפואה לנפש קודם כל, והדברים ידועים כבר מזמן.
 

קליט

New member
בורא עולם

ברא את העולם כדי להיטיב, ולהתענג לנצח, טבע הנשמה שפחות נעים לה לחם חסד בקבלת תענוג ללא גבול בגן עדן, אי לכך נוצר העולם הזה, כדי שהאדם יתאמץ וישפר את האישיות שלו, בן אדם שהוא סובל - האישיות שלו משתפרת משהו, לרוב הגדול - הבן אדם מתנער ומוצא את הדרך לעשות עם עצמו משהו, לשפר את האישיות, למצוא אהבה = השקעה בזוגיות, להיות בשמחה, לתת לשני - שזה מה שבאמת גורם להרגשה טובה וסיפוק, כל העולם מכוון שהאדם ישפר את האישיות שלו, לטוב לך לנצח נצחים. נאחל לך שתמצאי את הדרך להגשמה עצמית ושיפור האישיות, לשמחה ונחת, אמן
 
למעלה