על סדר היום
|מטר

גנימדס

New member
דבר תורה- שבת חול המועד פסח, שיר השירים

בשבת חול המועד יקראו את שיר השירים, קובץ של שירי אהבה שכמעט ולא הוכנסו לתנך.
על מה לא הוכנסו? קל לראות בהם שירי חול או שירים אירוטיים. ואני כבר מדמיין איך הרבנים של אז שנסערו כל אימת שנשמע קול באשה- קראו את הספר הזה ועמדו לגנוז אותו לנצח נצחים.
עד שבא ר' עקיבא ואמר "שיר השירים קודש קדשים".
אהבה אמיתית ,טהורה ודו צדדית היא קודש קדשים, אין בה דבר טמא או אסור, והיא אף מושווית לאהבה בין הקב"ה לעם ישראל.

אבל לפעמים אהבה אמיתית דופקת בדלת- ואנחנו לא פותחים לה.
מכל מיני סבות...
פרק ה' מתאר אהבה כזו:

בָּאתִי לְגַנִּי, אֲחֹתִי כַלָּה--אָרִיתִי מוֹרִי עִם-בְּשָׂמִי, אָכַלְתִּי יַעְרִי עִם-דִּבְשִׁי שָׁתִיתִי יֵינִי עִם-חֲלָבִי; אִכְלוּ רֵעִים, שְׁתוּ וְשִׁכְרוּ דּוֹדִים. {ס} ב אֲנִי יְשֵׁנָה, וְלִבִּי עֵר; קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק, פִּתְחִי-לִי אֲחֹתִי רַעְיָתִי יוֹנָתִי תַמָּתִי--שֶׁרֹּאשִׁי נִמְלָא-טָל, קְוֻצּוֹתַי רְסִיסֵי לָיְלָה. ג פָּשַׁטְתִּי, אֶת-כֻּתָּנְתִּי--אֵיכָכָה, אֶלְבָּשֶׁנָּה; רָחַצְתִּי אֶת-רַגְלַי, אֵיכָכָה אֲטַנְּפֵם. ד דּוֹדִי, שָׁלַח יָדוֹ מִן-הַחֹר, וּמֵעַי, הָמוּ עָלָיו. ה קַמְתִּי אֲנִי, לִפְתֹּחַ לְדוֹדִי; וְיָדַי נָטְפוּ-מוֹר, וְאֶצְבְּעֹתַי מוֹר עֹבֵר, עַל, כַּפּוֹת הַמַּנְעוּל. ו פָּתַחְתִּי אֲנִי לְדוֹדִי, וְדוֹדִי חָמַק עָבָר; נַפְשִׁי, יָצְאָה בְדַבְּרוֹ--בִּקַּשְׁתִּיהוּ וְלֹא מְצָאתִיהוּ, קְרָאתִיו וְלֹא עָנָנִי. ז מְצָאֻנִי הַשֹּׁמְרִים הַסֹּבְבִים בָּעִיר, הִכּוּנִי פְצָעוּנִי; נָשְׂאוּ אֶת-רְדִידִי מֵעָלַי, שֹׁמְרֵי הַחֹמוֹת. ח הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם, בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם: אִם-תִּמְצְאוּ, אֶת-דּוֹדִי--מַה-תַּגִּידוּ לוֹ, שֶׁחוֹלַת אַהֲבָה אָנִי. ט מַה-דּוֹדֵךְ מִדּוֹד, הַיָּפָה בַּנָּשִׁים: מַה-דּוֹדֵךְ מִדּוֹד, שֶׁכָּכָה הִשְׁבַּעְתָּנוּ. י דּוֹדִי צַח וְאָדוֹם, דָּגוּל מֵרְבָבָה. יא רֹאשׁוֹ, כֶּתֶם פָּז; קְוֻצּוֹתָיו, תַּלְתַּלִּים, שְׁחֹרוֹת, כָּעוֹרֵב. יב עֵינָיו, כְּיוֹנִים עַל-אֲפִיקֵי מָיִם; רֹחֲצוֹת, בֶּחָלָב--יֹשְׁבוֹת, עַל-מִלֵּאת. יג לְחָיָו כַּעֲרוּגַת הַבֹּשֶׂם, מִגְדְּלוֹת מֶרְקָחִים; שִׂפְתוֹתָיו, שׁוֹשַׁנִּים--נֹטְפוֹת, מוֹר עֹבֵר. יד יָדָיו גְּלִילֵי זָהָב, מְמֻלָּאִים בַּתַּרְשִׁישׁ; מֵעָיו עֶשֶׁת שֵׁן, מְעֻלֶּפֶת סַפִּירִים. טו שׁוֹקָיו עַמּוּדֵי שֵׁשׁ, מְיֻסָּדִים עַל-אַדְנֵי-פָז; מַרְאֵהוּ, כַּלְּבָנוֹן--בָּחוּר, כָּאֲרָזִים. טז חִכּוֹ, מַמְתַקִּים, וְכֻלּוֹ, מַחֲמַדִּים; זֶה דוֹדִי וְזֶה רֵעִי, בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם.


מה קורה שם, בעצם? הגבר מגיע לבית אהובתו ומבקש להיכנס, היא מתעצלת לפתוח את הדלת ,ומתחבטת בינה לבין עצמה בתירוצים קלושים. עד שהיא כבר נזכרת- זה מאוחר מידי.... הגבר חומק ממנה והיא מחפשת אחריו ,ולא מוצאת.
שומרי העיר מוצאים אותה, ומכים אותה, והיא חבולה ומצולקת ,נפשית וגופנית ממלמלת אל בנות ירושלים, חברותיה " הגידו לו שחולת אהבה אני".


הפלרטוט שלה וההתפנקות מול הגבר נגמרים במפח נפש, הספור העצוב הזה מזכרי לי ספורי אהבה חד צדדים מהעבר ,כאלה שחמקו ולא ישובו. פלרטוטים קטנים שמעולם לא התפתחו .....ומסקנה לעתיד- כשהאהבה דופקת בדלת, צריך לפתוח לה. לתת לזה לקרות. ולא להכנע לקולות פנימים ,פן נתחרט אחר כך...
 

גנימדס

New member
יום השואה -ואנחנו


השואה היהודית מלווה את עמינו זמן רב. הם היו המעוט שנרצח בצורה אכזרית ביותר במספרים רבים מידי בצורה אכזרית שלא תאומן.
אך הם לא היו המעוט היחיד. כל מי ש"איים על הגזע הארי" נידון לכליה. אם בשל דיעות פוליטיות, פיגור נפשי, מחלת נפש, מוצא או נטיה מינית.

המיעוט השני בגודלו שנרצח בתנאים איומים היה ההומוסקסואלים ,גם מהגזע הארי עצמו. מספרם מוערך ב 10,000-15,000 . רדיפתם של הומסוקוסאלים ולסביות פת הספרים הגדולה, בסגירת מועדנים ו"מכון לחקר המיניות". וברדיפה שהיתה שניה לרדיפת היהודים.
הומוסקסואלים לא ענדו טלאי צהוב אלא משולש ורוד הפוך - לסמל את נשיותם והלעג אליהם.
אם היינו שם- היינו "נאשמים" פעמיים, וזוכים לטלאי צהוב ורוד.


אני מביא כמה מקורות מהאנטרנט שכדאי לקרא ולהכיר:
 

פורטי40

New member
איך חוגגים את העצמאות?

אמש במרכז תל אביב ישבנו 12 גברים הומואים (ששה זוגות, כולם בזוגיות של עשרות שנים) ואישה אחת (בתו הבוגרת של אחד הגברים), סביב שולחן יפה, מפה לבנה ומגיני דוד כחולים נוצים מפוזרים עליה, שתינו לחיי המדינה והחג, ואכלנו ארוחה מפוארת. השיחה נסבה על הכל, מאומנות ועד "תג מחיר" (ואז הטונים עלו קצת ...) . הפעם לא עלינו על הגג לראות את הזיקוקים. אחרי חצות התפזרנו, ואז טיילתי עם בן זוגי ברח' דיזנגוף שם אלפי צעירים חגגו בשמחה רבה עם משקאות , שירה ודגלים רבים וגדולים: החל מחסידי ברסלב ומתנחלים שבאו לעיר, ועד שיכורים הדוניסטים חילונים , וכל מה שביניהם.

בתוכנית להיום: צפיה במטס מול חוף תל אביב, ואז התכנסות ברמת גן, עם כ 15 גברים אחרים וארבע נשים חובבות הומואים (אחת נשואה לאחד ההומואים), לזלילה רבתי. פעם היינו יוצאים לפיקניק, אבל בשנים האחרונות מעדיפים בית של מארח/ת.

מה אתם עושים? תעשו היום?

חקשמח!
 

גנימדס

New member
דבר תורה- פרשת בהר

וְלֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת-עֲמִיתוֹ, וְיָרֵאתָ מֵאֱלֹהֶיךָ: כִּי אֲנִי יְהוָה, אֱלֹהֵיכֶם.(ויקרא כה,יז)

אחד הציווים היפים בתורה הוא איסור הונאת דברים.
מהי הונאת דברים?


הא כיצד? אם היה בעל תשובה, אל יאמר לו: זכור מעשיך הראשונים. אם היה בן גרים, אל יאמר לו: זכור מעשה אבותיך. אם היה גר ובא ללמוד תורה, אל יאמר לו: פה שאכל נבילות וטריפות שקצים ורמשים בא ללמוד תורה שנאמרה מפי הגבורה?! אם היו יסורין באין עליו, אם היו חלאים באין עליו, או שהיה מקבר את בניו, אל יאמר לו כדרך שאמרו לו חביריו לאיוב: 'הלא יראתך כסלתך תקותך ותום דרכיך, זכר נא מי הוא נקי אבד'. אם היו חַמָּרים מבקשין תבואה ממנו, לא יאמר להם: לכו אצל פלוני שהוא מוכר תבואה, ויודע בו שלא מכר מעולם.
רבי יהודה אומר: אף לא יתלה עיניו על המקח בשעה שאין לו דמים, שהרי הדבר מסור ללב, וכל דבר המסור ללב נאמר בו 'ויראת מאלהיך' (בבא מציעא נח,ב)



אז מהי באמת הונאת דברים?

1.לצער את האחר בדברים. לפגוע בו כמו באותו בן גרים, ,כאשר אורי אריאל ,שלמה בניזרי, הרב אבינר וניסים זאב אומרים דברים איומים על הומוסקסואלים ולסביות- הם עוברים במפורש על הונאת דברים, ללא ספק. כאשר פונים לטרנסג'נדרים באפן מעליב בכוונה- מבצעים הונאת דברים.

בנסיונות לייצג את תורת ישראל הם פוגעים בכוונה באוכלוסיה שלמהועוברים על לאו מפורש!!!!!



2. לשקר לאחר. הדוגמאות של הגמרא הן כאין וכאפס לעומת דוגמאות רבות שראינו במציאות של שקרים ורמאויות ,האשמות חסרות שחר ודברי מדון.

הפסוק הקצרצר הזה נבלע בין הלכות השמיטה הבות המובאות בפרשתינו, אך מין הראוי לזכור אותו , כי הוא משפיע על חיי אחרים ועל חיינו יותר מכל דבר אחר.



ספר החינוך מונה אותה במצווה של"ח :

מדיני המצוה, כמה אזהרות וכמה זירוזין שהזהירונו זכרונם לברכה בעניין זה שלא להכאיב הבריות בשום דבר ולא לביישם, והפליגו בדבר עד שאמרו שלא יתלה עיניו על המקח בשעה שאין לו דמים.
וראוי להזהר שאפילו ברמז דבריו לא יהי נשמע חירוף לבני אדם, כי התורה הקפידה הרבה באונאת הדברים, לפי שהוא דבר קשה מאוד ללב הבריות, והרבה מבני אדם יקפידו עליהן יותר מן הממון, וכמו שאמרו זכרונם לברכה 'גדולה אונאת דברים מאונאת ממון, שבאונאת דברים הוא אומר ויראת מאלהיך וגו' '.
ולא יהיה באפשר לכתוב פרט כל הדברים שיש בהן צער לבריות, אבל כל אחד צריך להזהר כפי מה שיראה, כי השם ברוך הוא הוא יודע כל פסיעותיו וכל רמיזותיו, כי האדם יראה לעינים והוא יראה ללבב. וכמה מעשים כתבו לנו זכרונם לברכה במדרשים ללמד על זה מוסר.





(ולמען הסק ספק , דבר תורה ב"כמוך" נכתב על השמיטה ועל ספירת העומר, נכון ליום ששי 9.5.14 שעה 9:20 )
 

פורטי40

New member
רדיפת מיעוטים

אכן אסור לשכוח את שנעשה לעמנו
ובאופן כולל יותר, אסור לשכוח מה שנעשה גם למיעוטים אחרים רק בגלל היותם מיעוטים שלא היוו איום כלשהו, ובכל זאת נרדפו עד מוות.
 

גנימדס

New member
אתמול היתה מסבה של ״גברא״

גברא כבר נהייתה ללהיט ולשם דבר. אני בטוח שמי שהיה ישמח לספר. לכשעצמי אינני חובב מסבות ומעדיף את השקט הביתי. לצערי בליל העצמאות מותר להרעיש ללא הגבלה ושכניי עורכים מסבה פרועה בווליום בלתי נסבל . כך שהיה לי לילה לבן, מסוייט ורועש. דבר זה גרם לי לשנא את יום העצמאות כל שנה מחדש ולהרהר האם זה הישראלי המכער לא יכול להתעדן ביום עצמאותו. היום עצמו מוקדש להשלמת שינה ועוד מעט אראה עם הבן זוג אם יש תכנון או משהו.
 
יפה!

די מדהים להיווכח בפער בין הדברים הנעלים הנמצאים במקורותינו לבין ההתנהגות בפועל של הפוליטיקאים הדתיים ובפרט החרדים. יכול להיות שהם אנשים טובים בקהילתם, אבל נראה שהם מקימים מחיצה שמצד אחד שלה נמצאים אלו שהם "שלנו", שאליהם צריך להתייחס יפה לפי כל ההוראות ההלכתיות, ומהצד השני כל האחרים, ובטח שההומואים כלולים שם, שאותם אפשר לרמוס בגסות.
 
למעלה