על נאמנות לידיד נפש וזוגיות

זכוכיות

New member
על נאמנות לידיד נפש וזוגיות

בעקבות דיון הידידות של דיאנה, וכמה שאלות ששאלתי את עצמי. יש לי ידיד נפש, במקרה הוא גם אקס. הייתי עם הבחור הזה שנתיים וחצי בעבר הרחוק, מסוג הדברים שכבר מזמן נשכחו ואולי גם הועילו בגזרת המתח המיני (שפשוט לא קיים). מאז אותה פרידה שנינו ניהלנו לא מעט קשרים, התאהבנו, וחווינו חוויות ושינויים בעולמינו הרומנטי. האקס שלי מאוד לא אהב את הקשר שלי איתו, ובעקבות אותה התנגדות הורדנו פרופיל. כלומר, שמרנו על קשר, שיחת טלפון פעם בשבוע, קצת במסנג'ר, מתראים אחת לחודשיים... לא משהו שאפשר לקרוא לו ידידות נפש (למרות שכשכבר דיברנו, אז באמת דיברנו), פשוט בהשוואה לתקופות שבהן שוחחנו יום יום וגם נפגשנו פחות או יותר באותה התדירות... לא הייתה השוואה. אותו ידיד נפש, הסתבר בדיעבד, כעס עלי נורא. נפגע, הרגיש מרומה ועוד ועוד דברים לא נעימים. רגע לאחר הפרידה מהאקס, הקשר ביננו חזר לעצמו... ובהתאמה גם חוויתי משבר גדול מאוד. אותו ידיד היה שם בכדי לתמוך (נפשית, וגם כלכלית... הוא פשוט העניק לי 3000 שקלים לטובת אותו מקרה חירום. הם יחזרו אליו כמובן, אבל הוא חייל עני ורציתי להמחיש את ההקרבה.) הוא היה שם בכל רגע, חיבק ועודד ונתן מה שהוא יכול. באותם ימים קלטתי כמה עקומה הייתה ההחלטה שלי להתרחק מהאדם הזה, שהוא בעצם החבר הכי טוב והיחיד שיש לי, וידעתי ביני לבין עצמי שלעולם, לטובת אף אחד ושום דבר, אני לא אתרחק ממנו שוב. למזלי בן זוגי החדש הכיר אותנו יחד, והם אוהבים אחד את השני מאוד... אבל אני יודעת שלא הרבה אנשים היו מסתדרים עם קשר שכזה... אולי אפילו, אני? אני תוהה מה היה קורה אם בן זוגי לא היה אוהב את הקשר הזה, ומה אתם חושבים... אני קוראת לא מעט דיונים כאלה, על הידידה או הידיד הטוב, והדעה הרווחת (כשלא מודעים לפרטים) היא שבן הזוג קודם לכל... האם זה באמת כך? האם הייתם נוטשים חבר נפש?
 

elena20

New member
נראה שאת כבר יודעת מה דעתי, אבל אענה

בכל זאת
אני חושבת שהעובדה שהידיד פעם היה בן זוג, זה רק עוד מוסיף סיבות ללמה לא להיות איתו בקשר קרוב. את יכולה להגיד שאין ביניכם מתח מיני וכו', אבל אולי כשקצת תריבי עם הבחר הנוכחי והידיד יהיה שם בשביל לנחם אותם, ותתקרבו ואולי כן יקרה משהו... תראי את המקרה של דיאנה, גם היא חשבה שבחיים לא יכול לקרות דבר כזה והיא פתאום מרגישה איזה טישטוש... אני לא אומרת לנתק אותו לגמרי מחייך, אך כן להציב גבולות.
 

זכוכיות

New member
הוא כבר היה שם בשביל לנחם אותי

הרבה מאוד פעמים שרבתי עם בני זוג שהיו לי, וגם לאחר פרידות. וגם להיפך. אבל בכל אופן, זו לא היתה השאלה... לדעתך נאמנות לחבר הכי טוב שלך היא לא ראויה. כלומר, חברה טובה שעשתה בשבילי כ"כ הרבה (באמת הרבה, פירטתי פסיק) אף אחד לא היה ממליץ לי "לזרוק", אז למה זה בסדר להציב גבולות לאדם שקרוב אלי כ"כ כבר שנים?
 

Tully Is Here

New member
לא הייתי נוטשת חבר נפש

כמו שלא הייתי נוטשת חברה קרובה, אני, כמו בעלי, הגענו בעסקת חבילה עם החברים שלנו. אני לא אמרתי לו עם מי להתחבר והוא לא אמר לי. אני לא רואה שום הבדל בין גבר לאישה, חברות זו חברות. בקשר לתאוריה ש"יכול לקרות משהו", אם את מסוג האנשים שהולכים למישהו אחר ברגעי חולשה אז לא משנה מי ניצב מולך, אם את לא אז גם אם הוא יקפץ מולך עירום לא יקרה כלום. יש לי ידידים, תמיד היו, חלקם אקסים והג'ינג'י מכיר את רובם ואף פעם לא התעוררה בעיה עם הנושא מהסיבה הפשוטה שאני יודעת איפה הגבולות ואיך להתייחס לשני הצדדים. עכשיו בואי נניח שהידיד נפש הוא חברה טובה והיא והנוכחי לא מסתדרים, והא ממש רוצה שתנתקי איתה קשר, גם אז זה בסדר ומקובל?
 

זכוכיות

New member
זה בדיוק מה שאני שואלת ../images/Emo13.gif

אני חושבת שאני בדעתך. אבל עדין מעניין אותי לדעת איך הייתי מגיבה לו אני הייתי שם, בצד השני... לבן זוגי יש חברה טובה וקרובה (ונשואה) שלא מפריעה לי בכלל, אבל למרות שהקשר בינהם קרוב מאוד נפשית- בפרקטיקה הם מתראים לעיתים רחוקות ולא שומרים על קשר טלפוני קבוע. קצת מזכיר את האופן שבו הקשר שלי ושל הידיד התנהל כשהייתי עם האקס... לבן זוגי הנוכחי הקשר עם הידיד לא מפריע, וזה בזכות העובדה שהכרנו אותו יחד (דרך חבר משותף שלישי) והוא למד להכיר ולאהוב את שנינו בו זמנית, הוא יודע איך הדברים נראים באמת "מבפנים" בקשר שלנו ומה סוג הרגשות שאנחנו חולקים. אבל אני יודעת שהוא היה מפריע כמעט לכל אחד אחר כמו שזה הפריע לאקס שלי, מעניין לדעת איך אחרים מתמודדים עם מצבים כאלה...
 

Tully Is Here

New member
לאקס שלי הייתה ידידה שעלתה לי על העצבים

ובדיעבד מאוד בצדק, אבל לא חשבתי לרגע להגיד לו לא לראות אותה יותר. אני לא הסכמתי להפגש איתה אבל לא חשבתי, ואני עדיין לא חושבת, שזה ממקומי להגיד להם מה לעשות. גם לג'ינג'י אני לא מכתיבה איך לחיות ועם מי לתקשר, הוא גם יוצא בלעדי ולא ממש מעניין אותי מה הוא עושה בחוץ אבל כנראה רק כי אני יודעת שהוא לא יעשה שום דבר.
 

זכוכיות

New member
גם לידיד שלי היתה חברה שלא אהבה

את הקשר ביננו, אבל הוא אדם שמאוד קנאי לעצמאות שלו (תמיד היה) והוא לא נתן לזה להפריע לו. בכל זאת אני בטוחה שהיא כן היתה נרגעת אם היא היתה מכירה אותי, כל חברה שלו שפגשה אותי (ויותר מזה, ראתה את ההתנהלות של שנינו יחד בחברה) מיד הבינה שאני רחוקה מלתפוס לה את המקום, שאני לא מעוניינת, הוא לא מעוניין והקשר ביננו הוא קשר בין שני אנשים שמכירים הרבה מאוד שנים (התבגרנו יחד, למעשה) ומאוד מאוד מאמינים ומעריכים אחד את השני, לא יותר. אגב, אני כן קינאתי בעבר לחברה טובה של בן זוג, אבל אני מסכימה איתך שזה מאוד תלוי בהרגשה בתוך הקשר, באותו בן זוג לא סמכתי, זה בכלל לא היה קשור אליה.
 

Deanna2688

New member
היי.

חבל שג'ולס לא פה. היה לה מה להגיד בעניין. לכל דבר יש מקום, לכל אדם בחייך יש את המקום הראוי לו. יש דברים שיוצאים מפרופורציה. כמו במקרה של ג'ולס. המקרה שלך שונה. שהתחלתי לצאת עם הדנדש אחד הדברים הראשונים שסיפרתי לו עליהם, זה החברים שלי. ואיך אני שם בשבילם כל הזמן, 24 שעות ביממה. קצת מוזר לו איך אני עם הטלפון כמו אינפיוזיה והוא אף פעם לא על שקט... אבל הוא מתרגל. כי הם חלק ממני. ואני לא מתכוונת לדחוק אף אחד החוצה מהחיים. לא את אדון ב' המדובר, האח היקיר לי, לא את החברות. לסיכום- יש לי חברה הכי טובה, קצת צעקנית, באופייה שלה, אבל בן אדם מדהים, וחזק שאני מעריכה מאוד. הלשעבר-איש ממש לא אהב אותה, ואני במשך כמעט שנה, הייתי עסוקה בלהפריד כוחות ביניהם. ולמרות שהיא לא אהבה את החבר שלי, והוא תיעב אותה בלשון המעטה, עדיין היינו חברות הכי טובות. ולפעמים גם יצאנו איתה ועם עוד חברים. והיו פעמים שפשוט אמרתי לו, תתמודד. והוא התמודד. עם הרבה פרצופים. לסיכום, חברים לא זורקים, הם אלו שאוספים את מה שהבני זוג, לשעבר, משאירים מאחור. ומרכיבים מחדש. כפרה עליהם :) אוהבת אותם. כל אחד ואחד...:)0
 

dify

New member
למה לדאוג רק מידיד נפש?

ומה עם הבוס בעבודה? או הקולגה? ומה עם גברים בחנות הירקות? ומה עם בני הזוג של חברותיך? הלא כל גבר שאת פוגשת יכול להתחיל איתך, או להתיידד איתך ואז להתחיל איתך... המסקנה, אם כך, זה שכדאי שלא תצאי מהבית ותהיי רק בחברת נשים... ואני אומרת- לא! אני לא מאמינה, לא מאמינה, שאם לאדם טוב בחייו והוא מסופק ומאושר ומרוצה הוא יזרוק הכל כי מישהו התחיל איתו. אם מישהו בוגד זה כי הוא מחפש מענה לאיזשהו צורך שלא נענה במה שכבר קיים. ואדם שמפחד שיבגדו בו, לדעתי, משקף מצב של חוסר אמון. כשאני חושבת על האופציה שמישהו/י יתחיל עם בת זוגי, אני רואה שתי תגובות אפשריות- האחת שהיא בעדינות תגיד שהיא תפוסה וזה לא לעניין, והשניה שאם הבן אדם ימשיך להתעקש היא תגיד באופן ברור וחד משמעי שהיא לא מעוניינת ואם זה ימשיך- תבחר לנהוג בהתאם (תכעס עליו/תנתק קשר וכד') מבחינתי ברור לי שזוגתי יכולה לצאת עם כל אחד/ת לכל מקום וכנ"ל אני. היה לי מעיין אח שכזה, שגדל איתי כל השנים והיה ממש אח לכל דבר, ואישתו שמה בדיוק את אותו אולטימטום והוא ניתק את הקשר איתי. ואני חשבתי כמה שזה מגוחך- הרי אם הייתי רוצה להיות איתו (והוא איתי) היו לנו שנים על גבי שנים לממש את הרצון הזה, עובדה שלא עשינו את זה! אני גם שומרת על קשרים עם אקסים- בדיוק מאותה מחשבה, שאם ניסיתי עם מישהו והגענו להבנה שזה לא עובד ונפרדנו אז כנראה שזה לא עבד... ולכן בינכה זה לא רלוונטי... אז לדעתי דרישה כזו משקפת רק חוסר ביטחון של הדורש- אולי הוא מרגיש לא נאהב, אולי הוא מרגיש שהקשר לא אמיתי ועמוק דיו, אולי יש לו סיבה טובה לחשוש... בכל מקרה, לא צריך דווקא את הידיד הטוב כדי לבגוד... אני לא הייתי נוטשת חבר נפש (ולא נטשתי מעולם אקסים שלי) ועם זאת אני חייבת להגיד משהו על המקרה של דיאנה- דיאנה עצמה מתארת גם בלבול וגם תיארה בהווה ובעבר שיש לה איזשהם רמזים לפנטזיות רומנטיות על הבחור, כך שבמקרה של דיאנה זה לא בדיוק ידיד... ולא ברור אם היא היתה פנויה והוא היה במפורש מציע לה שהיא היתה אומרת "לא", היא גם לא יידעה אותו על הדנדש, ובכוונה... זה מצב שלדנדש שלה יש סיבה טובה לדאוג... לא מפני הבחור שחוזר לארץ אלא בכלל לתהות כמה הקשר בינהם עמיד כרגע, כי הקשר עם ה"ידיד" הוא בשאיפה שלה לא רק ידידות.
 

maybesure

New member
כמו שאמרה דיפי

"מה שלא אעשה עם חברה לא אעשה גם חבר" וזה המוטו שלי, טוב..סליחה..בשפה שלי
מתח מיני יכול להיות עם כל גבר שעובר מולנו או עובד איתנו או מוכר לנו בחנות או נוהג בקו האוטובוס שלנו. אז מה? השאלה לאן לוקחים את זה. אם כמו שקבעה אחת הבנות בשרשור אחר, המצב של חברי נפש הוא נדיר - אז שברתי את כל הסטטיסטיקות כי יש לי כמה וכמה כאלו, והם יודעים שאינטימיות היא מחוץ לתחום. הם יהיו , כל אחד בדרכו, נכונים לעודד ולסייע ברגעי משבר ממש כמו שאני אהיה מוכנה. ההחלטה אם להתפתות או לא נתונה בידינו לא רק בידיהם. מי שלא מספיק חזקה תקרא לזה "אין חברות אפלטונית" ומי שיש לה גבולות ויודעת להבהיר אותם - פשוט תמנע מצבים כאלו מראש ותזכה בידידי אמת שלפעמים שוויים יותר מחברות. לא הייתי נוטשת חבר נפש, אבל כשחבר טוב ששכל את אשתו בגלל מחלת הסרטן והקשר בזמן מחלתה היה הדוק מאוד בינינו- הכיר אחרי מספר חודשים את נמבר 2 שלו, הייתה בי מספיק תבונה לפנות את השטח במיוחד כשהבחנתי בקנאותה המתפרצת
וגם זוהי אבן בוחן לידידות אמת - לדעת להעניק את הספייס כדי לאפשר להמשיך לחיות.
 

ק א סי

New member
לא נוטשת חברים

לי יש רק חברות. כל הגברים שיצא לי לפגוש רצו משהו אחר גם אם רשמית הצהירו שמספק אותם להיות "רק ידידים". והיו לי חברות שבן הזוג לא סבל. אז עשיתי הפרדת רשויות. בילוי עם בן הזוג לחוד ועם החברה לחוד. קטיעת הקשר לא היתה בכלל אופציה. ולו יש ידידה של שנים. הם הכירו כששניהם היו רווקים. ואז הוא התחתן ואח"כ היא. ואנחנו נפגשים כל המשפחה והיא עם השנים הפכה להיות ידידה שלי. ומעולם, מעולם לא חשתי צל של קינאה. הרי אם היה רוצה, היה יכול להיות בן זוגה עוד לפני שהכיר אותי. פעם היה לי בן זוג קנאי. קנאי בצורה קיצונית. אין דבר מבחיל מזה.
 
המחשבות שלי על חברות נפש עם בני המין השני -

נקודת המוצא שלי היא שבהחלט תיתכן חברות אפלטונית. בעיני זה לא מובן מאליו שהיחסים יהיו נטולי מתח מיני משני הצדדים, אבל - מתח מיני, גם אם היה מתישהו בעבר, הוא משהו שבנסיבות מסוימות ניתן להתגבר עליו. ( אם בגלל ויתור, מימוש בשלב כזה או אחר של הקשר או שפשוט, עם הזמן האדם שמולך נתפס פחות כאובייקט מיני ויותר כחבר/ אח) . לי באופן אישי תמיד היו חברים בנים. לחלק גדול מהבחורים שהכרתי היה קשה מאד להתמודד עם סוג כזה של יחסים והרבה פעמים מצאתי את עצמי מתרחקת כאשר קלטתי שבת זוג חדשה של אחד מחברי מאוימת מהקשר שלנו. כמו שכתבו כאן לפניי, חבר טוב צריך לפעמים לדעת להתרחק כדי לא לקלקל זוגיות של מי שאתה אוהב. בעלי דווקא מאד מפרגן לקשר שלי עם חברים שהולכים איתי לאורך שנים, ואני חושבת שכאשר מנהלים קשרים כאלה הכרחי לשתף את בן הזוג. האיש שלי מכיר היטב כל אחד מהחברים שלי, מכיר את מערכות היחסים ביננו ויודע בדיוק מהי איכות האינטראקציה ולכן מרגיש מספיק בטוח לשחרר. ברור שכולם היו שם לפניו ושהיו לנו מספיק הזדמנויות ליצור הזדמנויות מיניות אילו רצינו בכך קודם, אבל זו לא הנקודה. הוא יודע בלי שום ספק שהוא הבחור שאיתו בחרתי לחיות ויודע שכל קשר אחר שאני מנהלת מתקיים במישור שונה לגמרי. הרבה פעמים הוא אפילו מעודד אותי להתיעץ עם אחד מחברי הטובים כדי לקבל פרספקטיבה נוספת ולבדוק לעומק איך נראים הדברים מנקודת מבט גברית. היום החברים שלי הם חברים גם שלו, גם אם סוג הקשר שכל אחד מאיתנו מנהל מולם שונה בבסיסו. ועדיין- אני רואה לפעמים איך קשרים שכאלה - כאשר לא מנהלים אותם נכון- יכולים להיות הרסניים ליחסים הזוגיים. כאשר בן הזוג אינו שותף, כאשר הוא מתנגד או כאשר כל האנרגיה מושקעת בקשר עם ה"ידיד" על חשבון היחסים עם בן הזוג זה הזמן, בעיני, להסיק מסקנות ולשמור מרחק על מנת שלא לפגוע במי שחשוב לך באמת. יש לי חברה שמנהלת מערכות יחסים סודיות , בניגוד לרצונו של בעלה ומכסה עליהן בערימות של "שקרים לבנים" , וזה , לדעתי, קו אדום שאסור לחצות. כל קשר יכול להתקיים רק כל עוד הדברים נעשים בהסכמה, בשקיפות מלאה וברוח טובה . אם אצל בן הזוג מתעוררת אי נוחות חשוב לבדוק מהיכן היא מגיעה ואז אולי לשקול את מערכות היחסים שלנו מחדש...
 
למעלה