על חזרה בתשובה

נייטמן

New member
על חזרה בתשובה

BH (לחברי הפורום, אתם מכירים אותי היטב, אולם לא רציתי לחשוף את עצמי ולכן החלטתי לבחור בניק אחר). התפכחות, שלום. ראיתי את הדיון שהעלת בפורום, ואת התגובות, וחשתי שאני מוכרח לומר את דעתי, והחלטתי לעשות זאת בהודעה נפרדת, וזאת כדי שמישהו יקרא אותה. (לצערי, טרם קראתי את כולם. וכי מי בכלל יכול לקרוא תגובות כה רבות?! אני אקבל תעודת גמלאי עד שאסיים.... אבל אל דאגה, אני בע``ה עוד אעבור על כולם). אכן, נושא זה מעסיק רבים, וכמו שיעיד על כך כעד נאמן הפורום, שדלה הודעות רבות ממוחם של האנשים. ברצוני לספר לך על עצמי. אני גדלתי בבית חילוני.10 שנים למדתי בבי``ס חילוני, עד שעברתי לישיבה תיכונית. כך, כמו שיכולה את להבחין, הייתי בצד השני ואניבהחלט יודע מה ניתן למצוא בצד השני: ריקנות. כן, ר-י-ק-נ-ו-ת. אינני טוען כי אחינו החילונים כולם נבובים ריקי שכל הם, אולם בהחלט הנני טוען שהם ריקניים. ריקנות פירושה העדר ערך אמיתי. אמרי נא לי, לשם מה את חיה? וכי כמה עשרות שנים של ``הנאה`` מדומה, המלווים ברדיפה אחרי הכסף והכבוד הם הם החיים האמיתיים? יכולתי לכתוב כאן קונטרס שלם, אולם ידוע לי כי יכולת העמידה של העין ושל המוח במשימות קריאה של טקסט המרצד על המוניטור היא די נמוכה (לפחות אצלי!). אשר על כן, אנסה לקצר. אחינו החילונים חיים חיים נטולי ערכים. המוסריים שביניהם לא יגנבו מאנשים. אולם האחרים-וכי מדוע שלא יגנבו?! (מדוע שאשאר רעב ולא ``ארים`` מעט צרכי נשנוש מהסופר?!) תחושת הריקנות ממלאה את כולם כאשר הם נשארים לבד. המצאות לבד מעוררת מחשבות, תהיות והרהורים אודות העבר, העתיד ומשמעות החיים. משמעות החיים...המוות...אויי, כמה זה מרתיע..... זו הסיבה לכך שאנשים פוחדים בחושך.זו הסיבה שבעטייה אנשים מדליקים רדיו, טלויזיה וכל אמצעי עזר אחר שיש ביכולתו לעזור לאקסקפיזם. אולם מן האמת לא ניתן לברוח: אדם יודע מה תכליתו בעולם, ומרגיש הוא שאין ייעודו מסתכם בלאכול פופ-קורן, לצפות בטלויזיה ולרדוף אחר הממון. אדם יודע וחושב...אבל מתפתה. או מרגיש ריחוק מה`. אבל האמת היא שמי שיחפש את ה` ימצא אותו. (טוב, זהו לבינתיים)
 

נייטמן

New member
לגבי הרדיו...

BH התכוונתי שהם מדליקים אותו כשהם לבד. זה עוזר ל-ב-ר-ו-ח. לא לחשוב. רק להמשיך הלאה כאילו יש לחיים ערך אחר מאשר האמיתי.... אגב, אם יש לך שאלות באמונה, אין את צריכה להתבייש. העלי אותם פה וננסה בע``ה לעזור
 

...Oo

New member
איש ה`לא`...

בס``ד אני מפנה אותך להודעה של מני* תחת הכותרת: ``דתיים - חילונים?? לא נמאס לכם????``
 
ערכים ומוסר

זה שאדם הוא אדם דתי או חילוני לא עושה אותו אדם בעל מוסר וערכים או להפך. כי גם אצל הדתיים וגם אצל החילונים יש אנשים משני הסוגים בעלי מוסר וחסרי מוסר. המוסר וערכים זה מה שאדם לוקח על עצמו הרי לא חסרים פושעים דתיים ובטח שלא חילונים ולהפך לא חסרים אנשים צדקים מבחנה מוסרית וערכית (לא דתית) משני המגזרים אז תפסיקו בבקשה לומר שהחילונים הם חסרי מוסר
 

reuvenp

New member
mi ata. mi ani

ani lo yode`a mi ata, ma ata aval hamichtac shelcha, lo hayiti omer shehu mutzlach asbir lecha adam hoe michlol shel alfe chalakim fisi`im, ruchni`im olam hapenimi shel kol adam ashir ad ein ketz bederech klal, hashita hazot shel hatzdakat hadat we hashpalat ha derech ha chilonit hi lo mefsheret leharot ma hi ha`adam im ha`adam yode`a ma hu im hu makir et atsmo az hu yeda ma haderech bishvilo ata lo yachol lehagid tehiye dati biglal shedati-im chayim chayim mevussasim al arachim ulay ani lo zakuk la-arachim ele mi ani adam shu legamre yode`a shehu venishmato mekoram milemala hu yihiye dati ki ze hu avraham avinu gam, hagemara omeret sheme`atsmo lamad tora hu vetorah: echad hu hitzli-ach laredet ad sof penimioto legalot mi hu reuven
 
למעלה