על הכיבוש הישראלי בהתחלויות

aviel931

New member
ועובדה שאנחנו שולטים שם

הקלפים בידים שלנו... לכן אנחנו הקובעים. אפשר לותר, לדעתי צריך תת להם שלטון עצמי
 

antreprize

New member
אז מה אם אנחנו שולטים שם?

זה הופך אותם לפחות עם? הקלפים הם גם שלנו, ו'גם' היא מילת המפתח פה. אנחנו ממש לא היחידים שקובעים.
 

aviel931

New member
לא נכון

כרגע אנחנו שולטים שם, ואין סיב שנחזיר את זה בחינם, אפילו אם זה לא היה שלנו, ולא היתה לנו זכות היטורית. לפי דעתי צריך לתת לערבים סוג של מדינה\אוטונומיה, בעיקר בעריהם. אגב הפיתרון של 2מדינות ל2 עמים זה לא ממש מדויק. זה מדינה לעם הפלסטיני, ומדינה נוספת חצי חצי(ערביי ישראל לא יזוזו). זה גם פיתרון גזעני:רק יהודים יפונו מבתיהם!
 

antreprize

New member
מי אמר בחינם?

אף אחד לא הציע בשום זמן להחזיר את השטחים תמורת כלום. אבל כבר יש להם סוג של מדינה/אוטונומיה. זה לא מה שהם רוצים וזה לא מה שיגרום להם להפסיק להלחם. זאת לא מדינה חצי חצי כי אף אחד לא מערער על הזהות היהודית של מדינת שיראל (וזה נושא לדיון אחר). זה גם לא פתרון גזעני, כי היהודים הם לא גזע וכי רק היהודים גרים בשטחים השנויים במחלוקת.
 

aviel931

New member
אם אף אחד לא מערער

למה הם לא מכירים בנו כמדינה יהודית? מה הבעיה??? למה לא מותרים על "זכות", או יותר נכון דרישת, השיבה של הפליטים???? אני יגיד לך למה: הפלסטנים רוצים להחזיר את הפליטים(לא ליו"ש, אלא ליפו, חיפה רמלה וכל הקיבוצים שהוקמו על ישובי ערבים), ובכך לחסל סופית את הרוב היהודי במדינה. לאחר שיהיו רוב יבוטל חוק השבות ליהודים, והמדינה היהודית תהיה היסטוריה אחרי אולי 70 שנות עצמאות. למה לא מכירים כמדינה יהודית? כי הם מבינים שהכרה כזאת=אי שיבת הפליטים=אי השמדת ישראל מבפנים.
 

antreprize

New member
איך הם קשורים?

אם אנחנו מדברים על הזהות היהודית של מדינת ישראל, אנחנו מדברים על עניין פנימי שגורמים חיצוניים אינם קשורים אליו. הם לא מוותרים על זכות השיבה מאותה סיבה שבגללה אנחנו לא מוותרים על זכות השיבה שלנו. איך הפלסטינים יכולים לחסל את הרוב היהודי במדינה, אם הם לא חלק ממנה? מה הקשר בין הכרה במדינת ישראל כיהודית לבין זכות השיבה?
 

aviel931

New member
לא קשורים אליה../images/Emo6.gif?

איפה אתה חי אחי? סע לגליל ותראה מלא פלסטינים!!! וזכות השיבה כמו שאמרתי, זה לגור ביפו, מלאבס, חיפה וכו'-כל הכפרים שגורשו בידי ישראל ב48. ישש מיליוני פליטים. אם תוסיף אותם לערביי ישראל(בתוך הקו הירוק), יש פה רוב ערבי בענק. וזהו סופה של המדינה היהודית והחזון הציוני. אפילו מרצ לא מסכימה על שיבת הפליטים. אולמרט בזמנו הסכים לתת 97%מיו"ש, כולל מזרח ירושלים, וכולל דרך מחברת בין עזה ליו"ש(יענו עוד שטח מעבר לקו ירוק), והם סירבו!!! למה?כי הוא לא הסכים לשיבת כל הפליטים, רק כמה עשרות אלפים. אז תגיד לי אתה מה מטרתם??? כמו שבני בגין אמר-זה לא שתי מדינות, זה 2 שלבים(באנגלית זה יותר יפה) להשמדת ישראל. זהו.
 

antreprize

New member
אין פלסתינים בגלל.

פלסטינים חיים בשטחים ברצועת עזה, בגליל יש בדואים, ערבים ישראלים ודרוזים. זכות השיבה היא לא לגור ביפו, בשום הסדר עם הפלסטינים לא הועלתה טענה כזאת. זכות השיבה מתייחסת רק לשטחים הכבושים. למה שנוסיף אותם לערבי ישראל? אוכלוסיית מצרים וסוריה גדולה הרבה יותר מאוכלוסיית ישראל וזה מעולם לא הפריע לנו, מה שונה בפלסטינים? מטרתם היא זכות שיבה לפליטים והקמת מדינה פלסטינית, זה לא שונה מהרצון להביא לפה עולים ולחיות במדינה יהודית.
 

aviel931

New member
אתה חי ביקום משלך אחי

שאל ערבים ורובם יענו לך שהם פלסטינים, ומזדהים עם אלה בעזה. הם קוראים לעצמם פלסטנים תושבי ישראל-למשל החכים שלהם ככה קוראים לעצמם. לזה ישראל הסכימה באנאפוליס, אבל הערבים לא, ומדינות ערב רוצות שיבה מלאה, כלומר לערים שנכבשו ב48.
 

antreprize

New member
זה לא נכון.

מדינות ערב לא רוצות שיבה מלאה, אם זה מה שהן רוצות, למה הן מציעות ביוזמה הערבית שבעיית הפליטים תיפטר במשא ומתן שלנו עם הפלסטינים? אין להן שום דרך להכניס את זה ב"דלת האחורית" או לנסות טריקים אחרים, אז אנחנו יכולים להיות בטוחים שהן לא מסתירות או משקרות. הן פשוט משאירות את זה לפלסטינים כי בעיית הפליטים לא מעניינת אף אחד.
 

aviel931

New member
תחפטר מו"מ=ישראל תתקפל

ורוב הפליטים יחזרו. עובדה שהם אמרו לא לאולמרט שהציע הצעה מאוד מאוד ותרנית מצד ישראל, יותר מכל ראש ממשלה אחר, כולל שיבה של עשרות אלפי פליטים. במו"מ הם לא ירדו ממיליון פליטים, ויש 5 מיליון בכל העולם
 

noamgk

New member
שמע משהו מצחיק, אופיר:

שמעת פעם על עם שלא יודע לבטא את שמו כמו שצריך? מצא לי "פלשתיני" אחד - ואני לא מדבר על יהודים - שאומר לכתחילה "פלשתין" ולא "בלסטין"...
 

aviel931

New member
אז

למה אתה פה סע לאמריקה, שם לא תצתרך למות למה נלחמנו ב48?
 
ההצדקה שאני רואה לקיום מדינה יהודית

בעיקרה נובעת מהשואה. האנטישמיות חיה וקיימת, והיא זו שמאלצת אותנו להתלכד ולהתבדל משאר העמים. יש שרואים בזה דבר טוב, אני רואה בזה הכרח של המציאות. אם לא תהיה מדינה מקרה כמו השואה עלול לקרות שוב, וזה לא מצב שצריך לאפשר. מעבר לכך, לא טענתי שיש לוותר על כל השטחים ולסגת מיד, אני רק טוען שכל זמן שויתור על שטחים לא מסכן חיים יותר משהוא מציל אותם, יש לאפשר אותו. ואם גם אפשר להשיג שלום על הדרך, אז בכלל. עכשיו הדיון צריך להתנהל על המישור של- עד איזו רמה ויתור על שטחים מציל חיים יותר משהוא מסכן. כי אם אתה באמת רואה בשטחים ערך עליון יותר מחיי אדם, אז אני באמת לא רואה עניין להיכנס לדיון, כי מבחינתי זו פשוט חשיבה מעוותת.
 

aviel931

New member
אם יחזירו את השטחיפ

הקסאמים יהיו על פ"ת ועל כפ"ס... וכל אזור המרכז יהיה נתון לאיום תמידי של טילים. טיסות בנתב"ג לא יוכלו להמריא מפחד הטילים שביו"ש.. ובזמנו היו ארגונים שניסו לעודד יהודים להתישב, בדרך למדינה בדרום אמריקה
 
למעלה