MysteriousGirl
New member
על דו-קיום
" ישנה דינמיקה של שלום וישנה דינמיקה של מלחמה . בדינמיקה של שלום נוצר אימון הדדי ושיתוף פעולה . בדינמיקה של מלחמה יש נטיית לאחדות לאומית נגד האויב המשותף , ונטייה לנקמה ולתגמול ולאכזריות בלתי אנושית . זו דינמיקה שבה מתאמתים החששות של שני הצדדים. אצלנו מתבוננים בההידברות בין החמאס לפת"ח ואומרים "אמרנו לכם!כל הפלשתינאים אותו דבר "ת והם מדי יום ראשון (להבדיל) בשמעון פרס ואפי איתם ואומרים-" אמרנו לכם ? כל הישראלים אותו דבר." מקור
מאת: יוסי ביילין "האופזיציה של השכן"- הארץ) http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=205150 באיזה דינמיקה כאן בוחרים? בדימיקה של מלחמה , הכללות ודמונזציה של האחר ? או בדינמיקה של שלום , שיתוף פעולה והבנה?
" ישנה דינמיקה של שלום וישנה דינמיקה של מלחמה . בדינמיקה של שלום נוצר אימון הדדי ושיתוף פעולה . בדינמיקה של מלחמה יש נטיית לאחדות לאומית נגד האויב המשותף , ונטייה לנקמה ולתגמול ולאכזריות בלתי אנושית . זו דינמיקה שבה מתאמתים החששות של שני הצדדים. אצלנו מתבוננים בההידברות בין החמאס לפת"ח ואומרים "אמרנו לכם!כל הפלשתינאים אותו דבר "ת והם מדי יום ראשון (להבדיל) בשמעון פרס ואפי איתם ואומרים-" אמרנו לכם ? כל הישראלים אותו דבר." מקור