עכשיו כבר לא יזניקו את חה"א לשווא

עכשיו כבר לא יזניקו את חה"א לשווא

האם עכשיו יהיה קל יותר לחזור מחו"ל? פורסם בגלובס ימים ספורים לאחר ה-11 בספטמבר הוחלט להקים מרכז שיבטיח עליונות ביטחונית מוחלטת בשטח האווירי של ישראל הבוקר נחשף בגלי צה"ל כי בנייתו הושלמה לפני כחודש והוא מופעל על ידי אנשי "אלביט" ובכירי אגף הביטחון במשרד התחבורה גלי צה"ל 14:23 5/6/07 הצצה ראשונה למרכז הסודי: ימים ספורים לאחר מתקפת הטרור האווירית על ניו-יורק, ב-11 בספטמבר, החלו להתקיים דיונים סודיים בחסות אגף הביטחון במשרד התחבורה, במטרה להקים מרכז משוכלל שיבטיח עליונות ביטחונית מוחלטת באוויר. לפני שנתיים אישרה הממשלה את הקמתו את הממל"ט, מרכז מבצעי לאבטחת התעופה. הבוקר נחשף בגלי צה"ל כי בנייתו הושלמה לפני כחודש והוא מופעל על ידי אנשי "אלביט" ובכירי אגף הביטחון במשרד התחבורה. צה"ל ניתנה הזדמנות נדירה להיכנס פנימה ולראות איך המערכת הזאת עובדת בזמן אמת. "נניח מגיעה טיסה מאסטרדם ונוחתת ב'בן-גוריון'", תיאר אחד מעובדי ממל"ט, "יש לנו איש מסוים בתוך הטיסה שאיתו אנחנו צריכים לברר לצורך מה הטיסה באה. יש שם את כל הפרטים על הטייסים, הדיילים ועל הנוסעים עצמם". במגבלות הצנזורה, מובאים בזאת פרטים על המערכת הביטחונית: 18 אנשים אחראיים על תפעול המרכז, 6 מהם מוצבים במרכזי הבקרה בצפון ובדרום. תפקידם לבדוק כל מטוס שנכנס לשטח האווירי של מדינת ישראל, להצליב נתונים ולספק מודיעין בזמן אמת עבור חיל האוויר. זה המקום שמזהים בו מטוסים חשודים שעשויים להוות איום, ומהמרכז יוצאות ההמלצות לדרגים הגבוהים. "ישראל אטומה היום הרבה יותר מבעבר" ראש אגף הביטחון במשרד התחבורה, דני שנער, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי המרכז מחזק מאוד את היכולת של ישראל לסכל כל ניסיון לבצע פיגוע אווירי בשטחה: "האטימות של ישראל הרבה יותר גדולה עכשיו, והסבירות לתקלות בנושא ירדה משמעותית". לדברי שנער, מדובר בתקדים ביטחוני משמעותי ברמה בינלאומית: "זו מערכת יחודית שלא מוכרת בעולם. מדובר בפיתוח ישראלי שלהערכתי יצא באיזשהו שלב גם לחו"ל. אני לא מכיר מערכות ללא כשלים", הוסיף שנער, "אבל אנחנו פעלנו כדי לצמצם לגמרי את הכשלים. בחודש האחרון, כשהמערכת פועלת, ירדו מספר המקרים שבהם עלתה הכוננות האווירית".
 
חארטה בארטה.......

מבלי לגלות יותר מדי סודות... הוסיפו 50 תקנים,לאגף שומרי השמיים של" שנערסון.".. מה שעשו עד היום 12 אנשים ברש"ת,יעשו עכשיו 50 עובדים במשרד התחבורה. לגבי השיטות הטכנומודרניות שהם עומדים להפעיל,עוד רחוקה הדרך חברות התעופה הזרות,הודיעו שאין להם עניין בשדרוג הבטחוני טכני של ישראל... והחברות הישראליות בצר להן,הודיעו שהדבר מורכב וייקח הרבה זמן(מי יודע כמה?) לממש את החזון של אלביט ודני שנער....
 
אני במקומך, לא הייתי מזלזל כל וכלל!

פשוט לא חארטה ולא ברטה! העובדות, נכון לעכשיו, שמערכת הבדיקות, למשל בשער הרצליה, מגלות כל יום מחבל פוטנציאלי. כבר ראתי כמה מטוסים שעשו דרכם מהרצליה לשדה דב והנוסעים שלהם עשו את הדרך באופן מקביל אבל ברכב. אם אלו לא היו מחבלים, בודאי לא היו מונעים מהם את הכניסה לשדה התעופה חרצליה.
 
אבא של החארטות

אלביט זכו בעוד מכרז, שאני מקווה שיהיה יותר מוצלח מצבא היבשה הדיגיטלי שעבד כל כך טוב בקיץ שעבר, והדפוק הזה, שנער, יש לו עוד 50 תקנים. והכי חשוב, המציאו עוד ראשי תיבות. ממל"ת, בבל"ת, חרת"ת. ארץ דפוקה, פקיד שהושעה בעבר בגלל חשד לשחיתות, בשם הביטחון מבזבז כל כך הרבה כסף בלי להביא שום תועלת. בינינו, בלי שמות, הרי גם בכירים ברש"ת אומרים שזה זבל, הבבל"ת של אלביט ושנער. אבל יו נואו, ביטחון, האויב בשער.
 

רן בג

New member
"ישראל אטומה היום הרבה יותר מבעבר"

אני דווקא מסכים להגדרה הזו, עם כ"כ הרבה אטומים בצמרת בטח שהמדינה הזו אטומה מבעבר...
 
אח אח אח אח

איך יש כ"כ הרבה כסף לשטויות אה... לתקנים. איך ההוא הראש, לא המנהל , הרשות, בטח לא מאמין שזה קורה לו. הוא הרי מבקש עשרות תקנים. רואה ולא מאמין. עוד צבא של בירוקרטורים שיעסיק את עצמו לדעת, עוד מקורבים, מלככי פינכה. איפה פורסם המכרז לאיוש המשרות? מהם הדרישות? הכישורים? הקריטריונים? מי התקבל? ע"ס מה? הכסף הציבורי שלנו שנישפך שם "בביטחון" - הכסף הכי כבד והכי זול. בור בלי תחתית. שום פיקוח, שום בקרה, חור שחור. 24% אחוז מהתל"ג - הכי גבוה במדינות המערב. אח אח אח אח כואב הלב. ואז אני באמת מתחיל להיות מודאג - שוב - הכי טוב בעולם, ברמה בינלאומית, ללא כשלים, ועוד סופרלטיבים לא מהעולם הזה - שכואב הלב - אבל - ברגע האמת לא משהו. הסירו דאגה מלבכם - אף מדינה לא תאמץ את המערכת לחיקה. האטימות היחידה היא של מערכת אטומה.
 
../images/Emo70.gif../images/Emo70.gifזה נראה לא מציאותי, לא הגיוני../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

אח אח אח אח, לא נעים לי כמה אני צודק........ (לא להתנפל עליי). אז תראו כאן.
 
למעלה