עכשיו חזרה הבת שלי מתוצאות

מצב
הנושא נעול.
האם כאבה לה הבטן לפני

לא. היא ציירה את ליב טיילור מתוך
רפרנס. לא מטרת האבחון היתה לגלות מדוע יש לה כאבי בטן, לפני מבחנים למשל, או לפני נסיעות רחוקות. בשיחה הראשונה עם הפסיכולוגית עלו כל מיני טיעונים שלנו, הוריה, והפסיכולוגית רצתה להבין מהיכן נובעת הבעיה שלה, אם לא היתה עולה הבעיה הזאת לא הייתי עושה אבחון, לשם מה? כהורה ידעתי שיש לה שטחים בהם היא חזקה מאוד למשל בגיל 1 וחצי או משהו כזה היא כבר ידעה להבחין בין משולש מעויין פירמידה וכל מיני צורות גאומטריות, אבל בהחלט לא הראתה לפני כיתה א' למשל יכולת לימוד קריאה עצמית, אף פעם לא דחפתי אותה יותר מידי, ואמנם בכיתה ג' אף לא עברה את המיון הראשון, למרות שידעתי שבשטחים מסויימים היא חריגה, אני מניחה שפשוט המבחן אינו בוחן את השטחים האחרים האלה. בהנדסה היא אף פעם לא היתה צריכה ללמוד למבחנים, זה כאילו שהיא ידעה דברים בלי ללמוד. אני מאמינה שמדובר במחוננות בתחום ספציפי ולא בהכל. לגבי בית ספר לאומנויות בירושלים, אז אם בית הספר הזה בודק ראשית יכולות כמו מתמטיקה שבו היא הוציאה 90 - (הפסיכולוגית אמרה שזה מלחץ נפשי) אז אני מניחה שלמרות הכישורים שלה לא נראה לי שאם היא היתה עושה את אותו מבחן היתה מתקבלת, כי הסינון הראשוני לא בודק את הכשרון אלא את היכולות הקוגנטיביות, שבחלקן יש לה גבוה מאוד ובמתמטיקה... לפי מה שהיא סיפרה אתמול פחות מהממוצע...
האם כאבה לה הבטן לפני
הבחינה הזאת ? אם כן - זה יכול להסביר את התוצאה במתמטיקה. ראיתי רישומים נוספים של הבת שלך באתר "במה חדשה". מה שאני הייתי עושה, זה באמת פחות דואגת לגבי הציון במתמטיקה, אלא לוקחת מורה פרטי טוב לרישום. היא צריכה מישהו שיקח אותה קדימה, מעבר ליכולת הטכנית. גם התיכון למדעים ואומנויות יכול להיות מסגרת טובה, (שמעתי שיש בו אווירה יצירתית ומיוחדת), רק שלא לכל אחד מתאים ללמוד בתנאיי פנימיה. אם נראה לך שזה כן מתאים לה - הייתי מנסה להתקבל, לפחות לברר מה תנאי הסף, האם יש יוצאים מן הכלל וכו'. לנסות זה אף פעם לא מזיק, ולי נראה על פניו שהסיכויים של הבת שלך טובים. האם היא טובה גם בכתיבה יוצרת ? כותבת שירים, למשל ?
 

nomi12

New member
היי נטשה, היא לומדת בחטיבת ביניים

האם כאבה לה הבטן לפני
הבחינה הזאת ? אם כן - זה יכול להסביר את התוצאה במתמטיקה. ראיתי רישומים נוספים של הבת שלך באתר "במה חדשה". מה שאני הייתי עושה, זה באמת פחות דואגת לגבי הציון במתמטיקה, אלא לוקחת מורה פרטי טוב לרישום. היא צריכה מישהו שיקח אותה קדימה, מעבר ליכולת הטכנית. גם התיכון למדעים ואומנויות יכול להיות מסגרת טובה, (שמעתי שיש בו אווירה יצירתית ומיוחדת), רק שלא לכל אחד מתאים ללמוד בתנאיי פנימיה. אם נראה לך שזה כן מתאים לה - הייתי מנסה להתקבל, לפחות לברר מה תנאי הסף, האם יש יוצאים מן הכלל וכו'. לנסות זה אף פעם לא מזיק, ולי נראה על פניו שהסיכויים של הבת שלך טובים. האם היא טובה גם בכתיבה יוצרת ? כותבת שירים, למשל ?
היי נטשה, היא לומדת בחטיבת ביניים
מאוד טובה בחיפה, נחשבת לחטיבה ברמה הכי גבוהה בחיפה, בית ספר לאומנויות "רעות", יש לה עוד שטח חריג וזה "מחשב". הפסיכולוגית ביקשה שלא נגיד לה שעושים לה אבחון, אבל היא הבינה לבד. אם היו לה לפני הבחינה הזאת כאבי בטן, אולי כן, אבל עובדה שבזמן הנתון הזה היא הגיעה לציון של 180 ב-צד שווה, 150 בצורות ו-130 ביוצא דופן, אז יתכן וכל נושא המתמטיקה אצלה מעורער מאוד. היא בהקבצה א' במתמטיקה, בשנה שעברה התחילה עם ציון של 95, ובמחצית השניה היתה נסיגה, איבוד בטחון מוחלט בתחום, למרות שהפסיכולוגית אמרה לי שאין לה שום ליקויי למידה, אני מזהה אצלה לפעמים טעויות סתמיות רבות בחיבור, חיסור וכו', תמיד זה טעויות שטותיות, וכן פתרון של בעיות מסובכות וחוסר יכולת להתמודד עם שטויות... לגבי כתיבת שירים, לא. אבל יכולת התבטאות בכתב ברמה מאוד גבוהה.
 

nomi12

New member
לגבי פיתוח היצירתיות.

היי נטשה, היא לומדת בחטיבת ביניים
מאוד טובה בחיפה, נחשבת לחטיבה ברמה הכי גבוהה בחיפה, בית ספר לאומנויות "רעות", יש לה עוד שטח חריג וזה "מחשב". הפסיכולוגית ביקשה שלא נגיד לה שעושים לה אבחון, אבל היא הבינה לבד. אם היו לה לפני הבחינה הזאת כאבי בטן, אולי כן, אבל עובדה שבזמן הנתון הזה היא הגיעה לציון של 180 ב-צד שווה, 150 בצורות ו-130 ביוצא דופן, אז יתכן וכל נושא המתמטיקה אצלה מעורער מאוד. היא בהקבצה א' במתמטיקה, בשנה שעברה התחילה עם ציון של 95, ובמחצית השניה היתה נסיגה, איבוד בטחון מוחלט בתחום, למרות שהפסיכולוגית אמרה לי שאין לה שום ליקויי למידה, אני מזהה אצלה לפעמים טעויות סתמיות רבות בחיבור, חיסור וכו', תמיד זה טעויות שטותיות, וכן פתרון של בעיות מסובכות וחוסר יכולת להתמודד עם שטויות... לגבי כתיבת שירים, לא. אבל יכולת התבטאות בכתב ברמה מאוד גבוהה.
לגבי פיתוח היצירתיות.
נכון שהיו הערות בבימה שהיא טכנית מידי, אבל גם מיכאל אנג'לו, (בלי להשוות כמובן) התחיל בגיל צעיר בהעתקה של ציורים של ציירים מפורסמים. יש עוד ילדה בבמה בגילה שמציירת מדהים, הן הכירו דרך האינטרנט בפורום של ציור והפכו לחברות מאוד טובות, השניה מציירת מדהים...מדהים.... וגם עליה ירדו מאוד.... זה חלק מהעניין, חוסר היכולת לקבל.
 
יש לי שאלה:

לגבי פיתוח היצירתיות.
נכון שהיו הערות בבימה שהיא טכנית מידי, אבל גם מיכאל אנג'לו, (בלי להשוות כמובן) התחיל בגיל צעיר בהעתקה של ציורים של ציירים מפורסמים. יש עוד ילדה בבמה בגילה שמציירת מדהים, הן הכירו דרך האינטרנט בפורום של ציור והפכו לחברות מאוד טובות, השניה מציירת מדהים...מדהים.... וגם עליה ירדו מאוד.... זה חלק מהעניין, חוסר היכולת לקבל.
יש לי שאלה:
האם היא גם מציירת דברים שהיא רואה במציאות, בטבע, או שרק מעתיקה מציורים אחרים ? האם היא מציירת גם דברים סתם "מהראש שלה" ? למשל, האשה שמצוירת ב"בימה" "אבודה בתוך עצמה" - האם היא העתיקה אותה, או ציירה אותה ממודל או "מהראש שלה" ? האם יש מישהו שמדריך אותה ספציפית בנושא הציור ?
 

nomi12

New member
אני לא מכירה ציור כזה נטשה,

יש לי שאלה:
האם היא גם מציירת דברים שהיא רואה במציאות, בטבע, או שרק מעתיקה מציורים אחרים ? האם היא מציירת גם דברים סתם "מהראש שלה" ? למשל, האשה שמצוירת ב"בימה" "אבודה בתוך עצמה" - האם היא העתיקה אותה, או ציירה אותה ממודל או "מהראש שלה" ? האם יש מישהו שמדריך אותה ספציפית בנושא הציור ?
אני לא מכירה ציור כזה נטשה,
אולי את מתבלבלת בין שתי הבנות???? חה....חה.... LOST INSIDE זאת החברה שלה. הן שתיהן בנות 14. יש לה ציור - שהיא עשתה לתחרות ב-FRESH - THE POWER OF NATURE וזה ציור מהראש שלה.... מאוד נחמד.... לדעתי קודם צריך טכניקה, לא יעזור... כל הציירים הגדולים כולל פיקאסו וכו' התחילו עם טכניקה לאחר מכן עברו לדברים אחרים.
 
../images/Emo2.gifאההה...../images/Emo6.gif

אני לא מכירה ציור כזה נטשה,
אולי את מתבלבלת בין שתי הבנות???? חה....חה.... LOST INSIDE זאת החברה שלה. הן שתיהן בנות 14. יש לה ציור - שהיא עשתה לתחרות ב-FRESH - THE POWER OF NATURE וזה ציור מהראש שלה.... מאוד נחמד.... לדעתי קודם צריך טכניקה, לא יעזור... כל הציירים הגדולים כולל פיקאסו וכו' התחילו עם טכניקה לאחר מכן עברו לדברים אחרים.
אההה...

אז באמת התבלבלתי ! כי אני לא יודעת איך קוראים לבת שלך, אז הייתי בטוחה שזאת היא, כי אלה רישומים באותו סגנון, וגם היא בת 14 והכל...
מה שרציתי להגיד זה שכמובן זה נכון שקודם כל צריך טכניקה, ושכולם התחילו עם טכניקה, ושגם בשיעורי הרישום כמובן עובדים על זה הרבה, אבל... הבת שלך נמצאת ביכולת טכנית כזאת שנראה שזה פשוט כבר לא מספיק. אגב, לא חייבת להיות סתירה. אפשר להמשיך לעבוד על הטכניקה ובמקביל לפתח דברים אחרים. מה שהכי חשוב זה לא להתקבע בהעתקות.
 

nomi12

New member
זה ללא הדרכה וללא לימוד. זה מה יש.

יש לי שאלה:
האם היא גם מציירת דברים שהיא רואה במציאות, בטבע, או שרק מעתיקה מציורים אחרים ? האם היא מציירת גם דברים סתם "מהראש שלה" ? למשל, האשה שמצוירת ב"בימה" "אבודה בתוך עצמה" - האם היא העתיקה אותה, או ציירה אותה ממודל או "מהראש שלה" ? האם יש מישהו שמדריך אותה ספציפית בנושא הציור ?
זה ללא הדרכה וללא לימוד. זה מה יש.
 
מעניין...

היי נטשה, היא לומדת בחטיבת ביניים
מאוד טובה בחיפה, נחשבת לחטיבה ברמה הכי גבוהה בחיפה, בית ספר לאומנויות "רעות", יש לה עוד שטח חריג וזה "מחשב". הפסיכולוגית ביקשה שלא נגיד לה שעושים לה אבחון, אבל היא הבינה לבד. אם היו לה לפני הבחינה הזאת כאבי בטן, אולי כן, אבל עובדה שבזמן הנתון הזה היא הגיעה לציון של 180 ב-צד שווה, 150 בצורות ו-130 ביוצא דופן, אז יתכן וכל נושא המתמטיקה אצלה מעורער מאוד. היא בהקבצה א' במתמטיקה, בשנה שעברה התחילה עם ציון של 95, ובמחצית השניה היתה נסיגה, איבוד בטחון מוחלט בתחום, למרות שהפסיכולוגית אמרה לי שאין לה שום ליקויי למידה, אני מזהה אצלה לפעמים טעויות סתמיות רבות בחיבור, חיסור וכו', תמיד זה טעויות שטותיות, וכן פתרון של בעיות מסובכות וחוסר יכולת להתמודד עם שטויות... לגבי כתיבת שירים, לא. אבל יכולת התבטאות בכתב ברמה מאוד גבוהה.
מעניין...
יכול להיות שיום אחד עוד יצליחו להגדיר את ה"ליקוי" הזה ולהתמודד אתו. לי יש בדיוק את אותה הבעיה: תפיסה מתמטית טובה מאוד, יכולת להבין את ההגיון שמאחורי הנוסחאות, למצוא פתרון מקורי, אבל... טעויות הכי דביליות של חוסר תשומת לב, שפוגעות בתוצאה. אני, אגב, במבחנים "אמריקאים" (כמו פסיכומטרי, למשל, או המבדקים שעשיתי בצבא) - תמיד הצלחתי מאוד בחלק של המתמטיקה, כי בדרך כלל נדרש שם לפתור הרבה בעיות "קטנות", וגם אם טעיתי באחת מהן - זה לא גרר את הטעות להמשך. לעומת זאת במבחנים "רגילים" במתמטיקה הרביתי להכשל, בגלל טעויות סתמיות. כנ"ל בפיסיקה, תכנות וכו'. כל דבר שדורש ריכוז ודיוק מתמשך: שחמט, אפילו סודוקו.
 

nomi12

New member
וואללה מעניין, טוב לדבר על הדברים

מעניין...
יכול להיות שיום אחד עוד יצליחו להגדיר את ה"ליקוי" הזה ולהתמודד אתו. לי יש בדיוק את אותה הבעיה: תפיסה מתמטית טובה מאוד, יכולת להבין את ההגיון שמאחורי הנוסחאות, למצוא פתרון מקורי, אבל... טעויות הכי דביליות של חוסר תשומת לב, שפוגעות בתוצאה. אני, אגב, במבחנים "אמריקאים" (כמו פסיכומטרי, למשל, או המבדקים שעשיתי בצבא) - תמיד הצלחתי מאוד בחלק של המתמטיקה, כי בדרך כלל נדרש שם לפתור הרבה בעיות "קטנות", וגם אם טעיתי באחת מהן - זה לא גרר את הטעות להמשך. לעומת זאת במבחנים "רגילים" במתמטיקה הרביתי להכשל, בגלל טעויות סתמיות. כנ"ל בפיסיקה, תכנות וכו'. כל דבר שדורש ריכוז ודיוק מתמשך: שחמט, אפילו סודוקו.
וואללה מעניין, טוב לדבר על הדברים
האלה עם אחרים. לפעמים הייתי משתגעת ממנה משום שדברים מסובכים היתה יכולה לפתור בקלות אבל כשזה הגיע ל- 6 ועוד 12, אז היא כאילו צריכה להשקיע בזה הרבה מחשבה....
 
גם אני כזו וגם אחת מבנותי

וואללה מעניין, טוב לדבר על הדברים
האלה עם אחרים. לפעמים הייתי משתגעת ממנה משום שדברים מסובכים היתה יכולה לפתור בקלות אבל כשזה הגיע ל- 6 ועוד 12, אז היא כאילו צריכה להשקיע בזה הרבה מחשבה....
גם אני כזו וגם אחת מבנותי
ולנו אמרו לאחר האבחון שזו לקות למידה מינימלית. ואין מה לעשות (כמה טוב שאין מושלם).
 

nomi12

New member
מה זאת אומרת לקות למידה מינימלית,

גם אני כזו וגם אחת מבנותי
ולנו אמרו לאחר האבחון שזו לקות למידה מינימלית. ואין מה לעשות (כמה טוב שאין מושלם).
מה זאת אומרת לקות למידה מינימלית,
למשל שמתי לב שלקח לה המון זמן ללמוד את השעון. עד היום למשל קורה לפעמים שהיא מתבלבלת. וואללה מעניין. טוב לגלוש כאן.
 

nomi12

New member
נטשה אני שולחת לך את הדפיוצר שלה

מעניין...
יכול להיות שיום אחד עוד יצליחו להגדיר את ה"ליקוי" הזה ולהתמודד אתו. לי יש בדיוק את אותה הבעיה: תפיסה מתמטית טובה מאוד, יכולת להבין את ההגיון שמאחורי הנוסחאות, למצוא פתרון מקורי, אבל... טעויות הכי דביליות של חוסר תשומת לב, שפוגעות בתוצאה. אני, אגב, במבחנים "אמריקאים" (כמו פסיכומטרי, למשל, או המבדקים שעשיתי בצבא) - תמיד הצלחתי מאוד בחלק של המתמטיקה, כי בדרך כלל נדרש שם לפתור הרבה בעיות "קטנות", וגם אם טעיתי באחת מהן - זה לא גרר את הטעות להמשך. לעומת זאת במבחנים "רגילים" במתמטיקה הרביתי להכשל, בגלל טעויות סתמיות. כנ"ל בפיסיקה, תכנות וכו'. כל דבר שדורש ריכוז ודיוק מתמשך: שחמט, אפילו סודוקו.
נטשה אני שולחת לך את הדפיוצר שלה
בדה.
 

nomi12

New member
אם את שואלת אותי... חה...חה...

נטשה אני שולחת לך את הדפיוצר שלה
בדה.
אם את שואלת אותי... חה...חה...
עדיף להשקיע 40 שעות במתמטיקה ולקבל ציונים גבוהים מאשר להשקיע 40 שעות בציור פורטרט..... בחופש הגדול היא שגעה את כל הבית עם זה. כל לילה היתה מציירת ומציגה את זה בפורומים כדי לקבל תגובות, בקיצור, חבל"ז, הלילה הפך לבוקר והבוקר הפך ללילה. אני אישית חושבת שיש לה צורך חזק להצטיין, אז עדיף שתעשה את זה במתמטיקה... אוף איזה אמא רעה........
 
למה ?

אם את שואלת אותי... חה...חה...
עדיף להשקיע 40 שעות במתמטיקה ולקבל ציונים גבוהים מאשר להשקיע 40 שעות בציור פורטרט..... בחופש הגדול היא שגעה את כל הבית עם זה. כל לילה היתה מציירת ומציגה את זה בפורומים כדי לקבל תגובות, בקיצור, חבל"ז, הלילה הפך לבוקר והבוקר הפך ללילה. אני אישית חושבת שיש לה צורך חזק להצטיין, אז עדיף שתעשה את זה במתמטיקה... אוף איזה אמא רעה........
למה ?
 

nomi12

New member
כי אני חושבת שמאוד חשוב שהיא

כי אני חושבת שמאוד חשוב שהיא
לא תלך לאיבוד בתחום כי כדי להתקבל למשל לארכיטקטורה או תחומי מחשב היא צריכה להיות טובה גם במתמטיקה. להגיע לטבלה למקום הראשון, זה עניין של תהילה של שניה וזה עובר, אבל הזנחה של לימודים זה יכול להיות עניין מתמשך, ובמתמטיקה תחום גורר תחום ועוד תחום ופשוט חבל. זאת דעתי אולי אני טועה, אני אישית לא מאמינה כל כך במה שקורה היום.
 

nomi12

New member
המסגרת שהיא לומדת מאוד מלחיצה,

תודה ! זה מקסים.
אני שוב אומרת, לדעתי - קחי אותה למורה פרטי. מישהו טוב, בעל שיעור קומה. חבל לא למצות את מלוא הפוטנציאל שלה.
המסגרת שהיא לומדת מאוד מלחיצה,
זה בית ספר לאומנויות שכל יום לומדים עד שעה שביעית וגם שעה שמינית - זה כמו תלמה ילין, והמון שעורים, היא במגמת אומנות פלסטית, מצידי שתגדל שתלך לבצלאל, או משהו אחר. גם ככה זה בית ספר שמתקבלים אליו רק 25% מהמבקשים להתקבל. נראה לי הרבה יותר דחוף לקחת אותה למורה פרטי למתמטיקה.....
 
למה?

המסגרת שהיא לומדת מאוד מלחיצה,
זה בית ספר לאומנויות שכל יום לומדים עד שעה שביעית וגם שעה שמינית - זה כמו תלמה ילין, והמון שעורים, היא במגמת אומנות פלסטית, מצידי שתגדל שתלך לבצלאל, או משהו אחר. גם ככה זה בית ספר שמתקבלים אליו רק 25% מהמבקשים להתקבל. נראה לי הרבה יותר דחוף לקחת אותה למורה פרטי למתמטיקה.....
למה?
 

nomi12

New member
למה? בגלל שהיא איבדה בטחון בתחום

למה? בגלל שהיא איבדה בטחון בתחום
וה-90 הזה יכול יותר להוריד לה את הבטחון, חבל משום שהיא הלכה כן לחוג שנקרא "מתמטיקה בכיף" דרך אגב זה חוג מצויין, בגיל 8-9, והיתה בין הטובים שם, זה חוג שמתנהל גם בהרצליה וגם בחיפה ומיועד לילדים שחזקים במתמטיקה, אני מניחה שזה יותר חשיבה מתמטית מאשר פתרונות של אחד ועוד אחד.
 
השאלה למה זה חשוב

למה? בגלל שהיא איבדה בטחון בתחום
וה-90 הזה יכול יותר להוריד לה את הבטחון, חבל משום שהיא הלכה כן לחוג שנקרא "מתמטיקה בכיף" דרך אגב זה חוג מצויין, בגיל 8-9, והיתה בין הטובים שם, זה חוג שמתנהל גם בהרצליה וגם בחיפה ומיועד לילדים שחזקים במתמטיקה, אני מניחה שזה יותר חשיבה מתמטית מאשר פתרונות של אחד ועוד אחד.
השאלה למה זה חשוב
איך הציונים שלה? אני שואלת כי אחד החששות הגדולים שלי הוא ליצור לחץ מיותר ומוקדם מידי, שעלול להביא לתת השגיות ולתוצאה הפוכה מהחשובה לנו. אם אין לה בעיה בכתה - לא הייתי נוגעת בזה. אם יש לקות למידה כלשהי - שיעורים פרטיים לא יעזרו וצריך פתרון אחר - הכל לפי המלצת המאבחנת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה