עישון בבית חולים. מאמר

La Folia

New member
עישון בבית חולים. מאמר

האם הקצעת חדרים למאושפזים מעשנים הוא דבר חיובי? מדוע לא להכיר במציאות שישנם אנשים שמעשנים - כולל צוות רפואי? מה היתרונות בהקצעת חדרי אישפוז למעשנים והאם הדבר עולה בקנה אחד עם המסר אותו בית החולים מנסה להעביר? מדוע בית החולים מחייב מאושפזים להפסיק לעשן? אומנם
אבל מעניין Smoke free hospitals Martin McKee, professor of European public health. BMJ 2003;326:941-942
 
"לה פוליה" האם הכוונה היא ...

לה פוליה, האם כוונתך היא שיש "להכשיר" את העישון בבתי החולים ולא להגבילו כלל, או שמא אתה סבור שיש להגדיל את מידת ההגבלה על העישון בבית החולים. לא הבנתי למה כוונתך.
 

La Folia

New member
לא הייתה לי כוונה...

זו הייתה רק הצגה של המאמר אשר עוסק, לדעתי, בנושא חשוב. כמי שמעשן וכמי שבילה לא מאט בבתי חולים שונים (חלק מהזמן מרותק למיטה) אני חייב לציין שיש מקום להתחשב במעשנים ולהקצות עבורם חדרים מיוחדים עם מערכות איוורור הוגנות אשר יאפשרו אישפוז. המגמה היום היא לא לתת לאנשים כלל בשטח בית החולים. מגמה זו מוזגמת והיא יוצרת מצב בוא מאושפזים, אורחים ופרסונל מוצאים את עצמם בחוץ על-מנת לעשן. לאדם בריא אין שום בעייה לצאת על-מנת לעשן אך למי שמאושפז, מחובר לאינפוזיה, כיסא גלגלים או מרותק למיטה, היציאה היא בלתי אפשרית. לצערי לא כל בתי החולים מקצים מקומות לעישון (פינות) ואלה שכן עושים זאת נוהגים להקצות את המקומות תחת כיפת השמיים. היות ואוכלוסיית המאשנים מורכבת הן מחולים, הן מצוות רפואי והן ממבקרים הרי שיש מקום להגמיש את המגמה.
 
הבעיה היא כמובן כלכלית...

מסכימה כי לאדם יש זכות לעשן גם כאשר הוא מאושפז בבית החולים. הבעיה היא שעישון הוא מנהג שמפריע ל"לא מעשנים" ובבתי החולים יש מערכת מיזוג אחת בלבד. במידה והיו מספיק תקציבים על מנת לערוך מערכת מיזוג נפרדת הבעיה היתה נפתרת.
 
למעלה