עיר חדשה ברמת מנשה

עיר חדשה ברמת מנשה

קיימת במדינת ישראל כנראה מדיניות מטומטמת בכל מה שקשור לקרקעות המדינה.כמו תנועת "הקשת המזרחית" הדמגוגית והפופוליסטית שמונעת במשך שנים אפשרות של פיתוח והצלת קיבוצים שהגיעו לסף התהום,בגלל חוסר אפשרות להתפרנס מחקלאות,בעזרתם האדיבה של פקידי האוצר,ועי"כ כך מפסידה המדינה מאות מליוני ש"ח באופן ישיר,כך גם לגבי החלטות אחרות בנושא הקרקעות. כידוע,היתה בשנות ה-80 תכנית לבנות עיר חדשה גדולה בשם "עירון",בדרום רמת מנשה.התכנית נפלה בגלל התנגדויות רבות,ובינתיים נבנה באזור הישוב הקהילתי "קציר" ומאוחר יותר הישוב "חריש" על השטח של הקיבוץ שננטש. למרות שעד היום גרים בחריש רק כמה עשרות משפחות,נבנתה שם מראש תשתית קרקעית ל-20,000 איש! צריך לבקר שם כדי לראות את זה.והנה מסתבר שישנה החלטת ממשלה משנת 2002 לחדש את הקמת העיר "עירון",בניגוד לכל התכנונים האזורים ולכל התבא"ות המאושרות.מסתבר שהמאבק על סלילתו של כביש 6 הוא כסף קטן לעומת המאבק שצריך להיות לגבי ההחלטה הזאת.באזור הזה גם מוקם מחנה חדש וגם לחברת החשמל תכניות לאזור ועוד ועוד. כל תושבי האזור הקרוב והרחוק מתנגדים לזה,ובראשם ראש המועצה האזורית מגידו-חנן ארז. (עמית,כדאי להעביר את זה גם לפורום שלך)
 

סאקרה

New member
איפה בדיוק מתכננים לשים את העיר?

"קציר" נכשלה כישוב,לדעתי בגלל הקרבה לגבול הירוק ורבוי השכנים הערבים מכל כוון. כמעט כל מי שהכרתי,עזב את המקום בגלל תחושת אי נוחות.
 
עיר חדשה ברמת מנשה

מתוך כתבה בעיתון "הדף הירוק" מתאריך 13.5.04 מצורף קובץ jpg :
 
יש להרוג את התוכנית הזאת סופית

כפי שראו אוהבי הטבע בשנים האחרונות, שיקולי שמירת השטחים הפתוחים אינם ניצבים בראש מעייניה של הממשלה הזו (וקודמותיה). כדי לקבור סופית את יוזמות הבנייה באזור, יש להפקיע מידי הממשלה את הסמכות להחליט על הקמת יישובים חדשים בשטח הזה, ואת זה אפשר יהיה לעשות רק בתיקון עוול שנעשה לאזור עד היום - והכרזת שטח משמעותי (עשרות אלפי דונמים) ברמות מנשה כגן לאומי או שמורת טבע רשמית (להבדיל מהרצועות הצרות לאורך הנחלים השופט, דליה ויובליהם, שאינן מונעות תוכניות בנייה מטורפות כל עוד לא נוגעים בנחלים עצמם). עד היום, לא נעשו צעדים בכיוון הזה, וגם יוזמות הפארק של קק"ל (שהן חיוביות מאד בפני עצמן) אינן חסינות בפני החלטות ממשלה, שכן לפארקי ויערות קק"ל אין אותו מעמד תכנוני עליון של שמורות טבע וגנים לאומיים מוכרזים.
 
צריך יותר נתונים

חריש אינה זהה לעיר עירון של ראשית שנות ה-90', שהיתה אמורה להשתרע בשטח עצום בין כפר קרע וקיבוץ רמות מנשה. תוכנית המתאר למחוז חיפה, הנמצאת בשלב מתקדם לקראת אישורה הסופי, גם לא כוללת את החייאת תוכנית עירון. עם זאת צפויים עוד כמה יישובים עירוניים חדשים בארץ (למשל רמת ארבל בגליל התחתון, כרמית, יתיר וחירן בשולי הר חברון, ויישוב עירוני בחולות חלוצה), שנכפו בידי הממשלה על מוסדות התכנון. (והערה - אם ברצונך לקיים את הדיון אצלי, עדיף היה להתחיל אותו שם. מסורבל להעביר דיונים בין פורומים).
 
למעלה