עיריית חיפה רוצה עוד רכבל - מצומת מת"ם לרכס הכרמל

toto9

Active member
יש תכנון לשני רכבלים ממרכזית חוף הכרמל לרכס הכרמל,
אחד למרכז הכרמל ואחד לחורב, נראה שבכתבה מתייחסים למרכז הכרמל,
לדעתי דווקא עדיף קודם את הרכבל לחורב.
1764775762288.png
 

מיקלוש77

Well-known member
יש תכנון לשני רכבלים ממרכזית חוף הכרמל לרכס הכרמל,
אחד למרכז הכרמל ואחד לחורב, נראה שבכתבה מתייחסים למרכז הכרמל,
לדעתי דווקא עדיף קודם את הרכבל לחורב.
צפה בקובץ המצורף 139638
נראה שהם טעו במפה, הרכבל ממרכזית חוף הכרמל לחורב צבוע במקרא בירוק בהיר מקווקוו, אבל במפה באדום מקווקוו.

ועוד טעות, לרכבת בת גלים הם קוראים מרכזית בת גלים... טעות די קריטית ואני מקווה בלי ציניות שמי שהכין את המפה יודע שאין שם תחנה מרכזית כבר שנים אלא רק תחנת רכבת.

היה אפשר לצפות שמישהו יעבור על המפה הזאת שמרכזת כל כך הרבה תוכניות וידאג שאין שם אף טעות.
 
נערך לאחרונה ב:

toto9

Active member
ועוד טעות, לרכבת בת גלים הם קוראים מרכזית בת גלים... טעות די קריטית ואני מקווה בלי ציניות שמי שהכין את המפה יודע שאין שם תחנה מרכזית כבר שנים אלא רק תחנת רכבת.
עדיין יש התייחסות אליה כסוג של מרכז תחבורתי ומתכוונים לפתח אותה בעתיד.
היה אפשר לצפות שמישהו יעבור על המפה הזאת שמרכזת כל כך הרבה תוכניות וידאג שאין שם אף טעות.
זה עוד עתיד להשתנות הרבה פעמים
 
נראה שהם טעו במפה, הרכבל ממרכזית חוף הכרמל לחורב צבוע במקרא בירוק בהיר מקווקוו, אבל במפה באדום מקווקוו.

ועוד טעות, לרכבת בת גלים הם קוראים מרכזית בת גלים... טעות די קריטית ואני מקווה בלי ציניות שמי שהכין את המפה יודע שאין שם תחנה מרכזית כבר שנים אלא רק תחנת רכבת.

היה אפשר לצפות שמישהו יעבור על המפה הזאת שמרכזת כל כך הרבה תוכניות וידאג שאין שם אף טעות.
מרכזית זו לא תחנה מרכזית קלאסית אלא מסוף תחבורה ציבורית שאמורה לאפשר בעתיד מסוף ומעבר בין אמצעים.
עיין ערך "מרכזית הקריות" שבקושי אפילו עומדת בהגדרה הזו.

בבת גלים יש תחנת רכבת (פרוורית/ ביעירונית), מסוף מטרונית ומסוף קווים פנימים + מספר קווים אזורים/ פרוורים שיוארכו לשם (כמו הקווים שמסיימים היום במרכז-השמונה, קו 37א לדאליית וכדו')
 
יש תכנון לשני רכבלים ממרכזית חוף הכרמל לרכס הכרמל,
אחד למרכז הכרמל ואחד לחורב, נראה שבכתבה מתייחסים למרכז הכרמל,
לדעתי דווקא עדיף קודם את הרכבל לחורב.
צפה בקובץ המצורף 139638
ממרכז הכרמל צריך לרדת לבת גלים.

מחשבה שלי הוא להפעיל את הרכבל לאורך הרכס.
הקו של מרכז הכרמל יוארך עד חורב (ותתאפשר החלפה לרכבל השני).
הקו של חורב יוארך עד אונברסיטת חיפה (וחיבור לרכבל הקיים).

חבל שירידה מהצד השני מחורב למפרץ בעייתי מאוד מבחינת בינוי.
אפילו עיקוף דרך נחל גיבורים וגשר פז במקום לחתוך את נווה שאנן בעייתי תכנונית.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
בניגוד לרכבלית בין המפרץ לאוניברסיטה, שני הפרויקטים המוצעים לדעתי מחייבים בדיקת כדאיות קצת יותר מעמיקה.
הרכבלית הקיימת היום מחברת 2 נקודות ביקוש מוגדרות מאוד (טכניון ואוניברסיטה) למרכזית המפרץ. מרכז חורב ומרכז הכרמל הם אזורי ביקוש קצת יותר גדולים שאנשי םיצתרכו תחבורה משלימה מהם אחרי שעלו ברכבל. בהתחשב בכך שזמן הנסיעה יהיה בסביות ה 20 דק' אם לא יותר ממרכזית חוף הכרמל, לא בטוח שזה יהיה טוב יותר מאוטובוס.
 
בניגוד לרכבלית בין המפרץ לאוניברסיטה, שני הפרויקטים המוצעים לדעתי מחייבים בדיקת כדאיות קצת יותר מעמיקה.
הרכבלית הקיימת היום מחברת 2 נקודות ביקוש מוגדרות מאוד (טכניון ואוניברסיטה) למרכזית המפרץ. מרכז חורב ומרכז הכרמל הם אזורי ביקוש קצת יותר גדולים שאנשי םיצתרכו תחבורה משלימה מהם אחרי שעלו ברכבל. בהתחשב בכך שזמן הנסיעה יהיה בסביות ה 20 דק' אם לא יותר ממרכזית חוף הכרמל, לא בטוח שזה יהיה טוב יותר מאוטובוס.
זה בעיקר עניין של מעברים טובים - תדירים, מהירים, קלים, בטוחים ונוחים בשני קצוות הרכבל. אילורק כדי להכנס לתחנה צריך לעשות סיבובים וחציות כבישים (כי אין ממש מעבר ישיר) ולעבור בידוק ביטחוני מקיף -אז אתה צודק. אם ממשקי המעבר יבנו בצורה כמה שיותר יעילה ונוחה אז יש כאן הזדמנות.

יתכן ובשעות השפל אוטובוס יעשה את הדרך בזמן מקביל ואפילו קצר יותר בדקה-שתיים. ברוב שעות היום בשילוב של זמן המתנה לאוטובוס (אפילו 5 דק' מינימום ממוצע מול דקה לרכבל), מבנה הכבישים הסיבובי שמאריך את הדרך (לדוגמא: ביציאה מהמרכזית דרך המת"ם, בעליות לכרמל), רמזורים, הפקקים של חיפה והמחסור בדרכים ונתיבים, ותחנות, הרכבל בהחלט יכול להיות תחרות טובה ואמצעי נסיעה נוח ויעיל מתחנות הרכבת והעיר התחתית לנקודות מרכזיות בעיר העילית (ועוד כמה נקודות מעבר באמצע).
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
זה בעיקר עניין של מעברים טובים - תדירים, מהירים, קלים, בטוחים ונוחים בשני קצוות הרכבל. אילורק כדי להכנס לתחנה צריך לעשות סיבובים וחציות כבישים (כי אין ממש מעבר ישיר) ולעבור בידוק ביטחוני מקיף -אז אתה צודק. אם ממשקי המעבר יבנו בצורה כמה שיותר יעילה ונוחה אז יש כאן הזדמנות.

יתכן ובשעות השפל אוטובוס יעשה את הדרך בזמן מקביל ואפילו קצר יותר בדקה-שתיים. ברוב שעות היום בשילוב של זמן המתנה לאוטובוס (אפילו 5 דק' מינימום ממוצע מול דקה לרכבל), מבנה הכבישים הסיבובי שמאריך את הדרך (לדוגמא: ביציאה מהמרכזית דרך המת"ם, בעליות לכרמל), רמזורים, הפקקים של חיפה והמחסור בדרכים ונתיבים, ותחנות, הרכבל בהחלט יכול להיות תחרות טובה ואמצעי נסיעה נוח ויעיל מתחנות הרכבת והעיר התחתית לנקודות מרכזיות בעיר העילית (ועוד כמה נקודות מעבר באמצע).
מעברים טובים סופר חשובים. כיום לרכבלית יש יתרון על האוטובוס ברב שעות היום אבל המעבר במרכזית המפרץ מסורבל. צריך להחליף מפלס 3 פעמים כדי להיכנס לתחנה, נוסעים שצריכים להגיע לרכבת העמק צריכים להחליף 4 פעמים מפלס ואז שוב לחזור את כל אורך התחנה כי הכניסה השנייה לרכבת סגורה מאז תחילת המלחמה.

הבעיה שמרכז חורב או מרכז הכרמל הם לא אזור מוגדר אחד כמו האוניברסיטה ורב האנשים עדיין יצטרכו תחבורה משלימה להגיע עד הבית וזה יכול לצמצם את הזמן במידה ויש אוטובוס שמגיע לאותה תחנה ללא צורך במעבר.
 
למעלה