עידכונים מקו ההגנה - ראשל"צ מערב

מצב
הנושא נעול.
עידכונים מקו ההגנה - ראשל"צ מערב
תחנת וולפסון: התחילו לעבוד על ציפוי המתכת של התחנה. במקביל משלימים את היציקה של יציאות החירום לצד הצפוני של הגשר, וכן החלו לעבוד על ריצוף הרציפים. תחנת שער חולון: מתחילים לראות את בניין התחנה מעל נתיבי איילון. ההתרחשות המעניינת יותר מתרחשת מחוץ לתחנה, וזאת משום שהיא נוגעת לכל סוגי התח"ץ: התחילו ליישר את השטח לקראת הקמת מסוף התח"ץ. לדעתי, השטח הקיים כיום ב"משולש" שבין הכבישים בקושי מספיק לחניה של אוטובוסים ספורים. לכן, ההערכה שלי היא שהיציאה מאיילון צפון ומסלול שד' אשכול לכיוון דרום יוזזו כדי לפנות מקום למסוף. כמו כן, עדיין לא נסללה מדרכה במקביל למסלול שד' אשכול לדרום בקטע שמתחת לגשרים. הדבר נותן תקווה שמסלול זה יוזז ובמקומו תהיה רצועת הרק"ל (הקו הירוק) - מה שימנע מהעוברים מרכבת ישראל ומהמסוף החדש לרק"ל את הצורך בחציית הכביש הסואן.
 

amit1270

New member
עידכונים מקו ההגנה - ראשל"צ מערב
תחנת וולפסון: התחילו לעבוד על ציפוי המתכת של התחנה. במקביל משלימים את היציקה של יציאות החירום לצד הצפוני של הגשר, וכן החלו לעבוד על ריצוף הרציפים. תחנת שער חולון: מתחילים לראות את בניין התחנה מעל נתיבי איילון. ההתרחשות המעניינת יותר מתרחשת מחוץ לתחנה, וזאת משום שהיא נוגעת לכל סוגי התח"ץ: התחילו ליישר את השטח לקראת הקמת מסוף התח"ץ. לדעתי, השטח הקיים כיום ב"משולש" שבין הכבישים בקושי מספיק לחניה של אוטובוסים ספורים. לכן, ההערכה שלי היא שהיציאה מאיילון צפון ומסלול שד' אשכול לכיוון דרום יוזזו כדי לפנות מקום למסוף. כמו כן, עדיין לא נסללה מדרכה במקביל למסלול שד' אשכול לדרום בקטע שמתחת לגשרים. הדבר נותן תקווה שמסלול זה יוזז ובמקומו תהיה רצועת הרק"ל (הקו הירוק) - מה שימנע מהעוברים מרכבת ישראל ומהמסוף החדש לרק"ל את הצורך בחציית הכביש הסואן.
תודה רבה על העדכונים המעודדים
יש תמונות?
 

אוהד11

New member
עידכונים מקו ההגנה - ראשל"צ מערב
תחנת וולפסון: התחילו לעבוד על ציפוי המתכת של התחנה. במקביל משלימים את היציקה של יציאות החירום לצד הצפוני של הגשר, וכן החלו לעבוד על ריצוף הרציפים. תחנת שער חולון: מתחילים לראות את בניין התחנה מעל נתיבי איילון. ההתרחשות המעניינת יותר מתרחשת מחוץ לתחנה, וזאת משום שהיא נוגעת לכל סוגי התח"ץ: התחילו ליישר את השטח לקראת הקמת מסוף התח"ץ. לדעתי, השטח הקיים כיום ב"משולש" שבין הכבישים בקושי מספיק לחניה של אוטובוסים ספורים. לכן, ההערכה שלי היא שהיציאה מאיילון צפון ומסלול שד' אשכול לכיוון דרום יוזזו כדי לפנות מקום למסוף. כמו כן, עדיין לא נסללה מדרכה במקביל למסלול שד' אשכול לדרום בקטע שמתחת לגשרים. הדבר נותן תקווה שמסלול זה יוזז ובמקומו תהיה רצועת הרק"ל (הקו הירוק) - מה שימנע מהעוברים מרכבת ישראל ומהמסוף החדש לרק"ל את הצורך בחציית הכביש הסואן.
על העדכון
 
עידכונים מקו ההגנה - ראשל"צ מערב
תחנת וולפסון: התחילו לעבוד על ציפוי המתכת של התחנה. במקביל משלימים את היציקה של יציאות החירום לצד הצפוני של הגשר, וכן החלו לעבוד על ריצוף הרציפים. תחנת שער חולון: מתחילים לראות את בניין התחנה מעל נתיבי איילון. ההתרחשות המעניינת יותר מתרחשת מחוץ לתחנה, וזאת משום שהיא נוגעת לכל סוגי התח"ץ: התחילו ליישר את השטח לקראת הקמת מסוף התח"ץ. לדעתי, השטח הקיים כיום ב"משולש" שבין הכבישים בקושי מספיק לחניה של אוטובוסים ספורים. לכן, ההערכה שלי היא שהיציאה מאיילון צפון ומסלול שד' אשכול לכיוון דרום יוזזו כדי לפנות מקום למסוף. כמו כן, עדיין לא נסללה מדרכה במקביל למסלול שד' אשכול לדרום בקטע שמתחת לגשרים. הדבר נותן תקווה שמסלול זה יוזז ובמקומו תהיה רצועת הרק"ל (הקו הירוק) - מה שימנע מהעוברים מרכבת ישראל ומהמסוף החדש לרק"ל את הצורך בחציית הכביש הסואן.
בכמה מהתחנות של הקו החדש בבנייה
הבנתי שלא תהיה אפילו חניית רכבים בגלל שאין מקום? זה נכון? באילו תחנות?
 

urilei

New member
בכמה מהתחנות של הקו החדש בבנייה
הבנתי שלא תהיה אפילו חניית רכבים בגלל שאין מקום? זה נכון? באילו תחנות?
הגיוני
חלק מהתחנות בקו דומות מאוד מבחינת המבנה ההנדסי והסביבה לתל אביב השלום או ההגנה, תחנות על מחלף ללא חניונים משלהן (יש חניונים קרובים, אבל לא של הרכבת)
 

down under

New member
בכמה מהתחנות של הקו החדש בבנייה
הבנתי שלא תהיה אפילו חניית רכבים בגלל שאין מקום? זה נכון? באילו תחנות?
התחנות הללו הן במרחק הליכה סביר
מלפחות 25% מתושבי חולון ומלפחות 30% מתושבי בת ים. בנוסף, אפשר להגיע אליהן הן בקווי אגד והן בקווי דן. כמו כן תמיד בן משפחה/שכן יכול להקפיץ לתחנה (בבחינת טרמפ "הקפצה") או אפשר גם לרכוב לשם באופניים. באופניים הן כבר במרחק דיווש סביר מלפחות מחצית מתושבי חולון ומכמעט 80% מתושבי בת ים.
 

easylivin

New member
התחנות הללו הן במרחק הליכה סביר
מלפחות 25% מתושבי חולון ומלפחות 30% מתושבי בת ים. בנוסף, אפשר להגיע אליהן הן בקווי אגד והן בקווי דן. כמו כן תמיד בן משפחה/שכן יכול להקפיץ לתחנה (בבחינת טרמפ "הקפצה") או אפשר גם לרכוב לשם באופניים. באופניים הן כבר במרחק דיווש סביר מלפחות מחצית מתושבי חולון ומכמעט 80% מתושבי בת ים.
ואפשר לשפר עוד את שירותי התח"צ לתחנות,
כאשר הן תיפתחנה לנוסעים. וזה כבר לא בתחום האחריות של הרכבת...
 

846

Active member
התחנות הללו הן במרחק הליכה סביר
מלפחות 25% מתושבי חולון ומלפחות 30% מתושבי בת ים. בנוסף, אפשר להגיע אליהן הן בקווי אגד והן בקווי דן. כמו כן תמיד בן משפחה/שכן יכול להקפיץ לתחנה (בבחינת טרמפ "הקפצה") או אפשר גם לרכוב לשם באופניים. באופניים הן כבר במרחק דיווש סביר מלפחות מחצית מתושבי חולון ומכמעט 80% מתושבי בת ים.
אתה מכיר את בת-ים?
לא ניראה לי שמישהו ירצה לדווש את כל העליה של רח' יוספטל ע"מ להגיע לתחנת הרכבת...... התחנה נימצאת בקצה העיר וטכנית היא קרובה יותר לחולון, וגם אז לקצה בלבד של חולון. מעט מאד תושבים משתי הערים יגיעו בהליכה לרכבת. ומי שכבר יעלה על אוטובוס ימשיך איתו לת"א ולא יטרח לסוע לתחנה, לרדת, להמתין, לסוע ברכבת 10 דקות, לרדת לעלות לרח' בת"א ולקחת אוטובוס נוסף למקום העבודה. בדיוק כמו שלתושבי רמת-אביב לא כדי לסוע ברכבת מתחנת האוניברסיטה ליעדים קרובים (בתוך ת"א).
 
אתה מכיר את בת-ים?
לא ניראה לי שמישהו ירצה לדווש את כל העליה של רח' יוספטל ע"מ להגיע לתחנת הרכבת...... התחנה נימצאת בקצה העיר וטכנית היא קרובה יותר לחולון, וגם אז לקצה בלבד של חולון. מעט מאד תושבים משתי הערים יגיעו בהליכה לרכבת. ומי שכבר יעלה על אוטובוס ימשיך איתו לת"א ולא יטרח לסוע לתחנה, לרדת, להמתין, לסוע ברכבת 10 דקות, לרדת לעלות לרח' בת"א ולקחת אוטובוס נוסף למקום העבודה. בדיוק כמו שלתושבי רמת-אביב לא כדי לסוע ברכבת מתחנת האוניברסיטה ליעדים קרובים (בתוך ת"א).
לדעתי אתה תופתע מכמות האנשים שישתמשו ברכבת..
אם ניקח את את כל האזור שמסביב לתחנת יוספטל ברדיוס של קילומטר וחצי (טווח של מרחק הליכה סביר), נקבל מספר גדול למדי של משתמשים פוטנציאלים משתי הערים (כל האזור מייושב בצפיפות גבוהה). נכון שתושבי שכונות שמרוחקות יחסית מהרכבת, לא ימהרו להגיע לתחנה כדי לסוע לת"א (למרות שגם כאן יש יוצאים מן הכלל.. אני מכיר מישהו שגר ליד בלפור בבת ים, והוא מתכוון להתחיל להשתמש ברכבת כשתפתח, כדי להגיע לאונ' ת"א, כי כיום בבקרים זה לוקח המון זמן הן ברכב ובטח שבאוטובוס).
 

down under

New member
אתה מכיר את בת-ים?
לא ניראה לי שמישהו ירצה לדווש את כל העליה של רח' יוספטל ע"מ להגיע לתחנת הרכבת...... התחנה נימצאת בקצה העיר וטכנית היא קרובה יותר לחולון, וגם אז לקצה בלבד של חולון. מעט מאד תושבים משתי הערים יגיעו בהליכה לרכבת. ומי שכבר יעלה על אוטובוס ימשיך איתו לת"א ולא יטרח לסוע לתחנה, לרדת, להמתין, לסוע ברכבת 10 דקות, לרדת לעלות לרח' בת"א ולקחת אוטובוס נוסף למקום העבודה. בדיוק כמו שלתושבי רמת-אביב לא כדי לסוע ברכבת מתחנת האוניברסיטה ליעדים קרובים (בתוך ת"א).
אמשיך את תגובתו של דניאל בוכמן
מי שצריך למתחם הבורסה בר"ג, כל הקווים מבת ים (18,40,42) לוקח להם ים של זמן בבוקר. מעל 45 דקות בקווים הללו (ובקו 18 אפילו יותר, בשל הסיבובים שלו בתוך ת"א ועוד ברחובות צרים יחסית). מי שגר במרחק הליכה של עד 12 דקות (או מרחק רכיבה באופניים של עד 10 דקות), וכאמור זה יוצא כמעט 30% מתושבי בת ים, שלא לדבר על טרמפ הקפצה לתחנה, יעדיף לנסוע ברכבת למתחם הבורסה או לאזור קניון איילון ומערב רח' ראול ולנברג. 15 דקות מהבית לרכבת, 3 דקות המתנה (כי יוצאים מהבית מתואמים לפי הלו"ז הרכבתי), 20 דקות נסיעה עד לסבידור + 5 דקות הליכה מסבידור למתחם הבורסה (כשגם באוטובוסים יש את ההליכה הזו, שכן מבת ים לבורסה אין תחנה ממש בבורסה. חייבים לרדת או ברכבת או במפעל עלית). כמה יצא דלת לדלת? 33 דקות בלבד. כיום באוטובוסים זה בין 40 ל-50 דקות. כלומר, חסכון ממוצע של 12 או 13 דקות. וכאמור זמן איז מני (או time is kesef). כמו כן, יש הרבה יותר מקרים של פקקים קשים בכל גוש דן מאשר תקלות רציניות של הרכבת. במקרים כאלו, נסיעה באוטובוס מדרום בת ים ועד לקריה או עד לבורסה תקח מעל שעה באוטובוס וברכבת, כאמור, במקרה הרע, 33 דקות (הכל כולל הכל). ושלא לדבר על מי שיסע ברכבת להרצליה או חיפה או כשיהיה הקו המהיר A1 לירושלים. כל אלו מחולון ובעיקר בת ים יהיה להם עוד יותר משתלם לנסוע מלכתחילה ברכבת.
 

846

Active member
אמשיך את תגובתו של דניאל בוכמן
מי שצריך למתחם הבורסה בר"ג, כל הקווים מבת ים (18,40,42) לוקח להם ים של זמן בבוקר. מעל 45 דקות בקווים הללו (ובקו 18 אפילו יותר, בשל הסיבובים שלו בתוך ת"א ועוד ברחובות צרים יחסית). מי שגר במרחק הליכה של עד 12 דקות (או מרחק רכיבה באופניים של עד 10 דקות), וכאמור זה יוצא כמעט 30% מתושבי בת ים, שלא לדבר על טרמפ הקפצה לתחנה, יעדיף לנסוע ברכבת למתחם הבורסה או לאזור קניון איילון ומערב רח' ראול ולנברג. 15 דקות מהבית לרכבת, 3 דקות המתנה (כי יוצאים מהבית מתואמים לפי הלו"ז הרכבתי), 20 דקות נסיעה עד לסבידור + 5 דקות הליכה מסבידור למתחם הבורסה (כשגם באוטובוסים יש את ההליכה הזו, שכן מבת ים לבורסה אין תחנה ממש בבורסה. חייבים לרדת או ברכבת או במפעל עלית). כמה יצא דלת לדלת? 33 דקות בלבד. כיום באוטובוסים זה בין 40 ל-50 דקות. כלומר, חסכון ממוצע של 12 או 13 דקות. וכאמור זמן איז מני (או time is kesef). כמו כן, יש הרבה יותר מקרים של פקקים קשים בכל גוש דן מאשר תקלות רציניות של הרכבת. במקרים כאלו, נסיעה באוטובוס מדרום בת ים ועד לקריה או עד לבורסה תקח מעל שעה באוטובוס וברכבת, כאמור, במקרה הרע, 33 דקות (הכל כולל הכל). ושלא לדבר על מי שיסע ברכבת להרצליה או חיפה או כשיהיה הקו המהיר A1 לירושלים. כל אלו מחולון ובעיקר בת ים יהיה להם עוד יותר משתלם לנסוע מלכתחילה ברכבת.
15+3+20+5=43
 

846

Active member
או קיי, אכן טעות שלי
אבל מאנדי (מסוף כרמלית) הבנתי שבאוטובוס מדרום בת ים לשם זה מעל לשעה בבוקר... ככה שברכבת זה יהיה חסכון של לפחות רבע שעה לכל כוון.
בין 30 דקות לשעה תלוי מאיפה ולאן
כמו שכתבתי, דווקא לתושבי תל אביב והסביבה הקרובה, רכבת "כבדה" היא מסורבלת ולא תמיד מהירה יותר. בוא ניקח אותי לדוגמא: אחרי ביקור במוזיאון אגד בחולון אני רוצה לסוע הביתה לרמת אביב: אפשרות א': קו 86 מהחניון לרמת אביב (עד הבית) זמן נסיעה ממוצע של שעה (נגיד...) מחיר: 5.80 ש"ח. אפשרות ב': במידה ויש לי חופשי חודשי או יומי: נסיעה למרכז חולון עם כל קו אחר מסביבת החניון והחלפה ל 74 או כל קומבינציה של 73 או 173 לכיוון המסגר והחלפה ל 74,274, 86 (את זה שפיספסתי...) או 501. זמן נסיעה ממוצע: שעה. אפשרות ג': 1. הליכה של 10 + דקות לתחנת הרכבת קוממיות (מרחק סביר) 2. המתנה 10 דקות (בממוצע). 3. נסיעה 20 דקות (בערך) עד תחנת האוניברסיטה מחיר: לא ידוע עדין. גם לא תמיד תהיה רכבת שממשיכה צפונה תיתכן החלפה (גוזלת זמן) באחת מהתחנות בת"א. 4. המתנה 5 דקות (בממוצע) 5. נסיעה בקו 27 מתחנת הרכבת הביתה 15 + דקות.... מחיר 5.80 ש"ח. לא כדאי לנוסע מזדמן. לנוסע קבוע, רק במידה ויש לו כרטיסים חודשיים משולבים אולי זה ישתלם לו מבחינת מחיר אבל לא מבחינת הזמן. "הפרברים" שלנו בגוש דן אינם מספיק רחוקים ע"מ להצדיק שימוש "עירוני" ברכבת "כבדה".
 

אורי404

New member
בין 30 דקות לשעה תלוי מאיפה ולאן
כמו שכתבתי, דווקא לתושבי תל אביב והסביבה הקרובה, רכבת "כבדה" היא מסורבלת ולא תמיד מהירה יותר. בוא ניקח אותי לדוגמא: אחרי ביקור במוזיאון אגד בחולון אני רוצה לסוע הביתה לרמת אביב: אפשרות א': קו 86 מהחניון לרמת אביב (עד הבית) זמן נסיעה ממוצע של שעה (נגיד...) מחיר: 5.80 ש"ח. אפשרות ב': במידה ויש לי חופשי חודשי או יומי: נסיעה למרכז חולון עם כל קו אחר מסביבת החניון והחלפה ל 74 או כל קומבינציה של 73 או 173 לכיוון המסגר והחלפה ל 74,274, 86 (את זה שפיספסתי...) או 501. זמן נסיעה ממוצע: שעה. אפשרות ג': 1. הליכה של 10 + דקות לתחנת הרכבת קוממיות (מרחק סביר) 2. המתנה 10 דקות (בממוצע). 3. נסיעה 20 דקות (בערך) עד תחנת האוניברסיטה מחיר: לא ידוע עדין. גם לא תמיד תהיה רכבת שממשיכה צפונה תיתכן החלפה (גוזלת זמן) באחת מהתחנות בת"א. 4. המתנה 5 דקות (בממוצע) 5. נסיעה בקו 27 מתחנת הרכבת הביתה 15 + דקות.... מחיר 5.80 ש"ח. לא כדאי לנוסע מזדמן. לנוסע קבוע, רק במידה ויש לו כרטיסים חודשיים משולבים אולי זה ישתלם לו מבחינת מחיר אבל לא מבחינת הזמן. "הפרברים" שלנו בגוש דן אינם מספיק רחוקים ע"מ להצדיק שימוש "עירוני" ברכבת "כבדה".
עדיין יש ליקויים ברכבת
זה יהיה שיפור רב קו הרכבת לראשון לציון, אבל עדיין יהיו ליקויים. קודם כל זמן הנסיעה ברכבות הפרבריות (למשל קו כפר סבא-תל אביב או בית שמש-תל אביב או ראשון לציון-תל אביב) הם זמנים טובים, בהשוואה לנסיעה בפקקים, אבל עדיין לא זמנים טובים בפני עצמם. בעבר ראובן (RUbimm88) העלה השוואה בין זמני נסיעה בישראל לאירופה ונמצא שהשירות טוב יותר, מבחינת תדירות רכבות וגם בזמני הנסיעה. הסיבה היא, ששם לרב השימוש הוא ברכבות חשמליות ומכאן היתרון המובהק. זה דבר אחד משמעותי. לצדו תחנות רכבת במרכז העיר. אולי זה פחות רלוונטי לקו הרכבת הזה, אבל רלוונטי לקווי רכבת אחרים (למשל נתניה או אשדוד). סיבה אחרונה היא גישה לאופניים. זה אמנם לא רלוונטי לכל האוכלוסיות, אבל זה גן טוב ולא רק לבני נוער או צעירים או סטודנטים, אלא גם למבוגרים, כולל אזור גיל ששים. אם היה אפשר לעלות אופניים לרכבת היתרון היה עולה וזמן הנסיעה היה מתקצר. במקרה של הגעה מחולון לרמת אביב - רכיבה להערכתי פחות מעשר דקות. נסיעה כל כעשרים דקות ואחרי זה עוד כעשר דקות רכיבה הביתה. להערכתי כארבעים-ארבעים וחמש דקות. כך, שזה יהיה טוב מאוד גם עבור סטודנטים בתל אביב או עובדים באזור רמת החי"ל/עתידים או עובדים באזור התעשיה הרצליה או אזור התעשיה נתניה.
 

down under

New member
בין 30 דקות לשעה תלוי מאיפה ולאן
כמו שכתבתי, דווקא לתושבי תל אביב והסביבה הקרובה, רכבת "כבדה" היא מסורבלת ולא תמיד מהירה יותר. בוא ניקח אותי לדוגמא: אחרי ביקור במוזיאון אגד בחולון אני רוצה לסוע הביתה לרמת אביב: אפשרות א': קו 86 מהחניון לרמת אביב (עד הבית) זמן נסיעה ממוצע של שעה (נגיד...) מחיר: 5.80 ש"ח. אפשרות ב': במידה ויש לי חופשי חודשי או יומי: נסיעה למרכז חולון עם כל קו אחר מסביבת החניון והחלפה ל 74 או כל קומבינציה של 73 או 173 לכיוון המסגר והחלפה ל 74,274, 86 (את זה שפיספסתי...) או 501. זמן נסיעה ממוצע: שעה. אפשרות ג': 1. הליכה של 10 + דקות לתחנת הרכבת קוממיות (מרחק סביר) 2. המתנה 10 דקות (בממוצע). 3. נסיעה 20 דקות (בערך) עד תחנת האוניברסיטה מחיר: לא ידוע עדין. גם לא תמיד תהיה רכבת שממשיכה צפונה תיתכן החלפה (גוזלת זמן) באחת מהתחנות בת"א. 4. המתנה 5 דקות (בממוצע) 5. נסיעה בקו 27 מתחנת הרכבת הביתה 15 + דקות.... מחיר 5.80 ש"ח. לא כדאי לנוסע מזדמן. לנוסע קבוע, רק במידה ויש לו כרטיסים חודשיים משולבים אולי זה ישתלם לו מבחינת מחיר אבל לא מבחינת הזמן. "הפרברים" שלנו בגוש דן אינם מספיק רחוקים ע"מ להצדיק שימוש "עירוני" ברכבת "כבדה".
מי שלא צריך עוד אוטובוס פנים מהרכבת בת"א
ועד ליעד שלו, הרי שהרכבת מבת ים וחולון חד משמעי וחד וחלק שתחסוך לו זמן ולעתים אפילו זמן רב. כל מי שמשרת בקריה, עובד מתחם עזריאלי, במגדל החדש (מגדל אמפא שנקרא גם בשם מגדל אלקו) שבצפון רח' יגאל אלון, מי שעובד במתחם הבורסה בר"ג, מי שעובד או בא לתערוכה בגני התערוכה ומי שצריך למערב שכונת התקווה או למתחם התחנה המרכזית החדשה (5 דקות הליכה מרכבת ההגנה). רשימה ארוכה זו של מקומות עבודה ומחנות צבא, יש בהם כמה אלפי יוממים מבת ים ומחולון. נסיעה ברכבת של בין 17 ל-20 דקות והם כבר ביעד שלהם. תוסיף 10 דקות עד לרכבת בחולון/בת ים והמתנה של כ-5 דקות (ולא 10 דקות, כי יוממים יצאו עפ"י הלו"ז ועפ"י הזמן שלוקח להם ללכת ברגל לתחנה או הזמן שלוקח להם לרכוב באופניים לתחנה או הזמן שלוקח להוריהם להקפיצם בפרייבט לתחנה). כלומר 10 דקות + 5 + 20, סה"כ 35 דקות והם ביעד שלהם. אוטובוס בשעות הבוקר של ימי החול יקח לו הרבה יותר מ-35 דקות מדרום חולון או מדרום בת ים ועד לעזריאלי או מתחם הבורסה. נא לא לשכוח גם שסוף סוף יהיה קישור הגון והגיוני וראוי לשמו בין חולון ובת ים ובעיקר מערב ראשון עם אשדוד (ואשקלון).
 

אורי404

New member
מי שלא צריך עוד אוטובוס פנים מהרכבת בת"א
ועד ליעד שלו, הרי שהרכבת מבת ים וחולון חד משמעי וחד וחלק שתחסוך לו זמן ולעתים אפילו זמן רב. כל מי שמשרת בקריה, עובד מתחם עזריאלי, במגדל החדש (מגדל אמפא שנקרא גם בשם מגדל אלקו) שבצפון רח' יגאל אלון, מי שעובד במתחם הבורסה בר"ג, מי שעובד או בא לתערוכה בגני התערוכה ומי שצריך למערב שכונת התקווה או למתחם התחנה המרכזית החדשה (5 דקות הליכה מרכבת ההגנה). רשימה ארוכה זו של מקומות עבודה ומחנות צבא, יש בהם כמה אלפי יוממים מבת ים ומחולון. נסיעה ברכבת של בין 17 ל-20 דקות והם כבר ביעד שלהם. תוסיף 10 דקות עד לרכבת בחולון/בת ים והמתנה של כ-5 דקות (ולא 10 דקות, כי יוממים יצאו עפ"י הלו"ז ועפ"י הזמן שלוקח להם ללכת ברגל לתחנה או הזמן שלוקח להם לרכוב באופניים לתחנה או הזמן שלוקח להוריהם להקפיצם בפרייבט לתחנה). כלומר 10 דקות + 5 + 20, סה"כ 35 דקות והם ביעד שלהם. אוטובוס בשעות הבוקר של ימי החול יקח לו הרבה יותר מ-35 דקות מדרום חולון או מדרום בת ים ועד לעזריאלי או מתחם הבורסה. נא לא לשכוח גם שסוף סוף יהיה קישור הגון והגיוני וראוי לשמו בין חולון ובת ים ובעיקר מערב ראשון עם אשדוד (ואשקלון).
ובקשר לשורה האחרונה:
לאור ההתקדמויות בקו גם מראשון לציון-מערב לכיוון יבנה מערב, לא ממש מובן מדוע לא לפתוח לכל הפחות את תחנת יבנה-מערב ביחד עם תחנות גוש דן. "אפריז" ואף אומר, שנראה שאפשר היה לזרז את החיבור לאשדוד. יש כבוד למחלף פלשת, אבל כבר נעשו מחלפים מורכבים, כולל מחלף מסילתי.
 

846

Active member
מי שלא צריך עוד אוטובוס פנים מהרכבת בת"א
ועד ליעד שלו, הרי שהרכבת מבת ים וחולון חד משמעי וחד וחלק שתחסוך לו זמן ולעתים אפילו זמן רב. כל מי שמשרת בקריה, עובד מתחם עזריאלי, במגדל החדש (מגדל אמפא שנקרא גם בשם מגדל אלקו) שבצפון רח' יגאל אלון, מי שעובד במתחם הבורסה בר"ג, מי שעובד או בא לתערוכה בגני התערוכה ומי שצריך למערב שכונת התקווה או למתחם התחנה המרכזית החדשה (5 דקות הליכה מרכבת ההגנה). רשימה ארוכה זו של מקומות עבודה ומחנות צבא, יש בהם כמה אלפי יוממים מבת ים ומחולון. נסיעה ברכבת של בין 17 ל-20 דקות והם כבר ביעד שלהם. תוסיף 10 דקות עד לרכבת בחולון/בת ים והמתנה של כ-5 דקות (ולא 10 דקות, כי יוממים יצאו עפ"י הלו"ז ועפ"י הזמן שלוקח להם ללכת ברגל לתחנה או הזמן שלוקח להם לרכוב באופניים לתחנה או הזמן שלוקח להוריהם להקפיצם בפרייבט לתחנה). כלומר 10 דקות + 5 + 20, סה"כ 35 דקות והם ביעד שלהם. אוטובוס בשעות הבוקר של ימי החול יקח לו הרבה יותר מ-35 דקות מדרום חולון או מדרום בת ים ועד לעזריאלי או מתחם הבורסה. נא לא לשכוח גם שסוף סוף יהיה קישור הגון והגיוני וראוי לשמו בין חולון ובת ים ובעיקר מערב ראשון עם אשדוד (ואשקלון).
אז עאן אתה מכניס הסתייגות
ובעצם אומר שהרכבת טובה למי שצריך אמצעי תח"צ אחד ולא למי שזקוק לשניים או יותר.....
 

Rubim88

New member
בין 30 דקות לשעה תלוי מאיפה ולאן
כמו שכתבתי, דווקא לתושבי תל אביב והסביבה הקרובה, רכבת "כבדה" היא מסורבלת ולא תמיד מהירה יותר. בוא ניקח אותי לדוגמא: אחרי ביקור במוזיאון אגד בחולון אני רוצה לסוע הביתה לרמת אביב: אפשרות א': קו 86 מהחניון לרמת אביב (עד הבית) זמן נסיעה ממוצע של שעה (נגיד...) מחיר: 5.80 ש"ח. אפשרות ב': במידה ויש לי חופשי חודשי או יומי: נסיעה למרכז חולון עם כל קו אחר מסביבת החניון והחלפה ל 74 או כל קומבינציה של 73 או 173 לכיוון המסגר והחלפה ל 74,274, 86 (את זה שפיספסתי...) או 501. זמן נסיעה ממוצע: שעה. אפשרות ג': 1. הליכה של 10 + דקות לתחנת הרכבת קוממיות (מרחק סביר) 2. המתנה 10 דקות (בממוצע). 3. נסיעה 20 דקות (בערך) עד תחנת האוניברסיטה מחיר: לא ידוע עדין. גם לא תמיד תהיה רכבת שממשיכה צפונה תיתכן החלפה (גוזלת זמן) באחת מהתחנות בת"א. 4. המתנה 5 דקות (בממוצע) 5. נסיעה בקו 27 מתחנת הרכבת הביתה 15 + דקות.... מחיר 5.80 ש"ח. לא כדאי לנוסע מזדמן. לנוסע קבוע, רק במידה ויש לו כרטיסים חודשיים משולבים אולי זה ישתלם לו מבחינת מחיר אבל לא מבחינת הזמן. "הפרברים" שלנו בגוש דן אינם מספיק רחוקים ע"מ להצדיק שימוש "עירוני" ברכבת "כבדה".
גם מבחינת זמן
פשוט צריך להבין איך נראית באמת מערכת פרברית או תח"צ נורמלית..
 

down under

New member
אתה מכיר את בת-ים?
לא ניראה לי שמישהו ירצה לדווש את כל העליה של רח' יוספטל ע"מ להגיע לתחנת הרכבת...... התחנה נימצאת בקצה העיר וטכנית היא קרובה יותר לחולון, וגם אז לקצה בלבד של חולון. מעט מאד תושבים משתי הערים יגיעו בהליכה לרכבת. ומי שכבר יעלה על אוטובוס ימשיך איתו לת"א ולא יטרח לסוע לתחנה, לרדת, להמתין, לסוע ברכבת 10 דקות, לרדת לעלות לרח' בת"א ולקחת אוטובוס נוסף למקום העבודה. בדיוק כמו שלתושבי רמת-אביב לא כדי לסוע ברכבת מתחנת האוניברסיטה ליעדים קרובים (בתוך ת"א).
ועוד משהו לגבי אופניים
כיום, בכל יום ממוצע, יש כמה עשרות רוכבי אופניים מתקפלים הנוסעים ברכבת יזגרוּאל. במו עיני אני רואה אותם. מי שגר בדרום בת ים, בעיקר דרום מזרח בת ים, ועובד בעזריאלי או משרת בקריה או עובד במתחם הבורסה בר"ג, יוכל ב-5 עד 10 דקות של רכיבה להגיע לאחת מ-3 תחנות בת ים (קוממיות, יוספטל, וולפסון) ולהכנס עם האופניים לרכבת. בעצם, הרכבת תהיה עבורו קלאסית אם הוא צריך לקרית עתידים. מרכבת בני ברק, דרך ההמשך המזרחי החדש של פארק הירקון, הוא יהיה תוך פחות מ-10 דקות בעבודה. כיום, בקווים 40,42 הנסיעה לשם אורכת שעה עד שעה ורבע. באופניים כמעט ואין מישהו שעושה זאת כיום את כל הדרך. ככה שהרכבת תתן פתרון לעוד כמה מאות אנשים מחולון ובת ים שיוכלו להגיע לעבודתם/לימודם/בסיסם_הצבאי באופניים מתקפלים.
 
עידכונים מקו ההגנה - ראשל"צ מערב
תחנת וולפסון: התחילו לעבוד על ציפוי המתכת של התחנה. במקביל משלימים את היציקה של יציאות החירום לצד הצפוני של הגשר, וכן החלו לעבוד על ריצוף הרציפים. תחנת שער חולון: מתחילים לראות את בניין התחנה מעל נתיבי איילון. ההתרחשות המעניינת יותר מתרחשת מחוץ לתחנה, וזאת משום שהיא נוגעת לכל סוגי התח"ץ: התחילו ליישר את השטח לקראת הקמת מסוף התח"ץ. לדעתי, השטח הקיים כיום ב"משולש" שבין הכבישים בקושי מספיק לחניה של אוטובוסים ספורים. לכן, ההערכה שלי היא שהיציאה מאיילון צפון ומסלול שד' אשכול לכיוון דרום יוזזו כדי לפנות מקום למסוף. כמו כן, עדיין לא נסללה מדרכה במקביל למסלול שד' אשכול לדרום בקטע שמתחת לגשרים. הדבר נותן תקווה שמסלול זה יוזז ובמקומו תהיה רצועת הרק"ל (הקו הירוק) - מה שימנע מהעוברים מרכבת ישראל ומהמסוף החדש לרק"ל את הצורך בחציית הכביש הסואן.
מתי הקו אמור להיפתח?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה