עידוד קריאה.

עידוד קריאה.

חלק מפעילויות הספריות נכללות בנושא עידוד קריאה שמטרותיו לרבות את קהל המשתמשים ולגרות את כולם להשתמש באוצרות התרבות והידע שבה. אבל כמה אנחנו טורחים לפרסם פעילויות אלו? דוגמא: בכניסה לספריה שלנו, הממוקמת בתוך פארק נאה ורחב ידיים ובו גן שעשועים לפעוטות, משחקיה בה המון בעיקר בובות - בובות חיות, בובות ידלים בובות גדולות, בובות קטנות, מעט משחקים וגם ספרים הרבה ספרים. (בעבר הפינה היתה הרבה יותר עשירה במשחקים, בדפים וצבעים, ואז היתה הרבה יותר שוקקת חיים, אבל הקושי שבסידור הנובע מכח אדם מצומצם הביא להקטנת היצע המשחקים וכך למיעוט משתמשים, שכן אז השמועה עברה מפה לאוזן שכדאי לבוא לספריה, אם כי גם היום הפינה נחמדת נעימה ומגרה) כיום לפינה מגיעים בעיקר פעוטות עם הורים (שממילא מכירים את הספריה) ועם מטפלות שנכנסות פנימה כשמזג האויר בחוץ לא מאפשר פעילות בפארק. אין פרסום נרחב וקבוע בעיתונות המקומית,לדוגמא, על קיום המשחקיה. ועוד דוגמא:בכל חג או אירוע מיוחד אנו עורכים תערוכה הכוללת את סממני החג כמו תצוגת חנוכיות, וכמובן ספרים לכל הגילים בנושא התערוכה. קוראים ותיקים נעזרים בתערוכה, ואם לקחתי את חנוכה לדוגמא, לפני החג לא נשאר אף ספר קריאה על חנוכה במדף. ומחדר העיון שואלות הגננות ספרים ומתעדכנות בהיצע שתוכלנה לנצל. אמרתי גננות כי את המורים לא רואים בספריה. ועל זאת כבר שרשרנו פעם. אבל ייתכן שהמורים נעזרים במקורות אחרים. ושוב, על התערוכה ותצוגת הספרים אין פרסום. כשאני, הקטנה, מעלה את הנושא התשובה היא אין תקציב. אבל ה"גדולים" שבאזנם אני מעלה את הנושא היו צריכים לפעול לשינוי, להקציב מעט תקציב לפרסום, כי הרי זה מעגל סגור - ריבוי קוראים יגדיל את הכנסות הספריה! לפעמים, כשאני נקלעת לנתניה אני רואה מודעות חוצות גדולות על אירועי הספריה. ואני מקנאה! שבת שלום .
 

perhay

New member
פרסום - זה שם המשחק

אין ספק, שבעידן שלנו חשוב מאד לשווק את עצמנו. כמובן שמאחורי השיווק צריך להיות כיסוי, כי אחרת, אנחנו הופכים ללא אמינים. השיווק צריך להעשות בהרבה ערוצים: בשלטי חוצות (כפי שאת אומרת), או לפחות בבית-העירייה או המועצה, בחדרי מורים בבתי-הספר, ובאתר הספרייה אם יש כזה. פרסום זה גם משהו שהולך מפה לאוזן. אם אנשים מרוצים בשרות וביחס שהם מקבלים, בדרך כלל הם מעבירים הלאה. כדאי לבקש כתובות אי-מייל של קוראים (היום ברוב בתי-אב יש מחשבים אישיים, או לפחות לרוב האנשים יש כתובות אי-מייל) ושלוח לתא הדואר מידע על ארועים עתידיים בספרייה. לפעולה זאת יש עלות מינימלית. בעצם העלות זה הזמן לנסח את ההודעה ולשלוח אותה.
 

חוטהשני

New member
אולי לפעול בשיטה של 'שרשרת'.. הפרסום העצמי באמת יקר ולעתים קשה.. - אבל אולי כדאי שתמצאי איזה כמות של אנשים שלהם תדוורי/תספרי או אפילו תמסרי להם פרוספקט (שתכינו במחשב ותצלמו בכמות עותקים סבירה..) ותבקשי מהם שהם יעבירו הלאה את המידע.. אם זה מורים למשל שיתלו בחדר המורים את הפרסום וכדו'.. אפשר כמו שהוצע לך להשתמש במייל לשם הדיוור. ואגב נתניה, לא כל הארועים מגיעים לפרסום ענק - יש המון אירועים שרק מי שמגיע לספריה יודע עליהם (כנראה שוב מהסיבה שאין תקציב לפרסום כל האירועים..) אבל המידע מגיע (אלי למשל) רק כשאני מגיעה לספריה או שאני שומעת ממשהו שהיה בספריה המרכזית. (אנחנו לרוב הולכות לספריה שיותר קרובה אלינו לבית ולא לספריה המרכזית..) המון ../images/Emo50.gif
 
למעלה