אור חבצלות
New member
עידוד קריאה.
חלק מפעילויות הספריות נכללות בנושא עידוד קריאה שמטרותיו לרבות את קהל המשתמשים ולגרות את כולם להשתמש באוצרות התרבות והידע שבה. אבל כמה אנחנו טורחים לפרסם פעילויות אלו? דוגמא: בכניסה לספריה שלנו, הממוקמת בתוך פארק נאה ורחב ידיים ובו גן שעשועים לפעוטות, משחקיה בה המון בעיקר בובות - בובות חיות, בובות ידלים בובות גדולות, בובות קטנות, מעט משחקים וגם ספרים הרבה ספרים. (בעבר הפינה היתה הרבה יותר עשירה במשחקים, בדפים וצבעים, ואז היתה הרבה יותר שוקקת חיים, אבל הקושי שבסידור הנובע מכח אדם מצומצם הביא להקטנת היצע המשחקים וכך למיעוט משתמשים, שכן אז השמועה עברה מפה לאוזן שכדאי לבוא לספריה, אם כי גם היום הפינה נחמדת נעימה ומגרה) כיום לפינה מגיעים בעיקר פעוטות עם הורים (שממילא מכירים את הספריה) ועם מטפלות שנכנסות פנימה כשמזג האויר בחוץ לא מאפשר פעילות בפארק. אין פרסום נרחב וקבוע בעיתונות המקומית,לדוגמא, על קיום המשחקיה. ועוד דוגמא:בכל חג או אירוע מיוחד אנו עורכים תערוכה הכוללת את סממני החג כמו תצוגת חנוכיות, וכמובן ספרים לכל הגילים בנושא התערוכה. קוראים ותיקים נעזרים בתערוכה, ואם לקחתי את חנוכה לדוגמא, לפני החג לא נשאר אף ספר קריאה על חנוכה במדף. ומחדר העיון שואלות הגננות ספרים ומתעדכנות בהיצע שתוכלנה לנצל. אמרתי גננות כי את המורים לא רואים בספריה. ועל זאת כבר שרשרנו פעם. אבל ייתכן שהמורים נעזרים במקורות אחרים. ושוב, על התערוכה ותצוגת הספרים אין פרסום. כשאני, הקטנה, מעלה את הנושא התשובה היא אין תקציב. אבל ה"גדולים" שבאזנם אני מעלה את הנושא היו צריכים לפעול לשינוי, להקציב מעט תקציב לפרסום, כי הרי זה מעגל סגור - ריבוי קוראים יגדיל את הכנסות הספריה! לפעמים, כשאני נקלעת לנתניה אני רואה מודעות חוצות גדולות על אירועי הספריה. ואני מקנאה! שבת שלום .
חלק מפעילויות הספריות נכללות בנושא עידוד קריאה שמטרותיו לרבות את קהל המשתמשים ולגרות את כולם להשתמש באוצרות התרבות והידע שבה. אבל כמה אנחנו טורחים לפרסם פעילויות אלו? דוגמא: בכניסה לספריה שלנו, הממוקמת בתוך פארק נאה ורחב ידיים ובו גן שעשועים לפעוטות, משחקיה בה המון בעיקר בובות - בובות חיות, בובות ידלים בובות גדולות, בובות קטנות, מעט משחקים וגם ספרים הרבה ספרים. (בעבר הפינה היתה הרבה יותר עשירה במשחקים, בדפים וצבעים, ואז היתה הרבה יותר שוקקת חיים, אבל הקושי שבסידור הנובע מכח אדם מצומצם הביא להקטנת היצע המשחקים וכך למיעוט משתמשים, שכן אז השמועה עברה מפה לאוזן שכדאי לבוא לספריה, אם כי גם היום הפינה נחמדת נעימה ומגרה) כיום לפינה מגיעים בעיקר פעוטות עם הורים (שממילא מכירים את הספריה) ועם מטפלות שנכנסות פנימה כשמזג האויר בחוץ לא מאפשר פעילות בפארק. אין פרסום נרחב וקבוע בעיתונות המקומית,לדוגמא, על קיום המשחקיה. ועוד דוגמא:בכל חג או אירוע מיוחד אנו עורכים תערוכה הכוללת את סממני החג כמו תצוגת חנוכיות, וכמובן ספרים לכל הגילים בנושא התערוכה. קוראים ותיקים נעזרים בתערוכה, ואם לקחתי את חנוכה לדוגמא, לפני החג לא נשאר אף ספר קריאה על חנוכה במדף. ומחדר העיון שואלות הגננות ספרים ומתעדכנות בהיצע שתוכלנה לנצל. אמרתי גננות כי את המורים לא רואים בספריה. ועל זאת כבר שרשרנו פעם. אבל ייתכן שהמורים נעזרים במקורות אחרים. ושוב, על התערוכה ותצוגת הספרים אין פרסום. כשאני, הקטנה, מעלה את הנושא התשובה היא אין תקציב. אבל ה"גדולים" שבאזנם אני מעלה את הנושא היו צריכים לפעול לשינוי, להקציב מעט תקציב לפרסום, כי הרי זה מעגל סגור - ריבוי קוראים יגדיל את הכנסות הספריה! לפעמים, כשאני נקלעת לנתניה אני רואה מודעות חוצות גדולות על אירועי הספריה. ואני מקנאה! שבת שלום .