עזרתכם בבקשה

פריגת

New member
עזרתכם בבקשה../images/Emo140.gif

שאלתי בפורום הורות טבעית שאלה לגבי העלאת רמת הברזל. (אני כרגע בהריון בשבוע 30 ) והומלץ לי מאוד לקחת תה סרפד,(בנוסף לכדורי ברזל שהרופאה נתנה לי- אך אינם תורמים לי הרבה). הבנתי שכאן בפורום מאד ממליצים עליו, אפשר לקבל עוד קצת מידע לגבי השימוש בו, והאם הוא אכן כ"כ אפקטיבי? תודה לכולן, ושנה טובה ומתוקה
 

doreut

New member
אני יכולה להמליץ לך על פלורדיקס

נוזל טבעי לי עזר מאד. תה סרפד נחשב כמעלה את ספיגת הברזל וכדאי לך לנסות לא כל כך טעים ע"פ שמועות
 

kohavb

New member
אני שותה מדי יום

תה מעורב של פטל וסרפד. הפטל מחזק את הרחם, ובהמשך ההריון מומלץ לשתות אותו כלקראת הלידה על מנת שיחזק ויעשה את הצירים אפקטיביים. הסרפד כאמור עוזר לספיגה אפקטיבית של הברזל לגוף. כאמור - אני מכינה חליטה בכד גדול (2 ליטר) וזה מספיק לי בדרך כלל לשלושה ימים. אני גם ממתיקה את זה, ושומרת במקרר ושותה קר (ממש לא מסוגלת לשתות תה חם עכשיו) אפקטיבי באותה מידה. אז שיהיה בהצלחה!
 

shlomitit

New member
ממליצה מאוד על התה

אני שתיתי בהיריון תה סרפד (נדמה לי שזה הסתכם בכף אחת של עלים ביום) ובסוף ההיריון ההמוגלובין היה 12.9. (לקחתי גם פוליפרין, אבל בלי התה הרמה היתה נמוכה יותר.) שתיתי אותו עם הסרפד. לדעתי הוא ממש לא מגעיל, ואני ממשיכה לשתות אותו עד היום, ארבעה וחצי חודשים לאחר הלידה, בלי הסרפד (עם הסרפד הוא יותר טעים, אגב). בפעם האחרונה שבדקתי עדיין היה לי המוגלובין גבוה.
 
אני שותה כל יום 2 כוסות תה סרפד.

קניתי סרפד אורגני בסופרפארם. שמים כפית מלאה של העלים בכוס מים רותחים ומשאירים 10-15 דק'. אני ממתיקה עם דבש/סילאן/סוכר חום. ממש לא דוחה, אפילו די טעים. המיילדת שלי המליצה לי על הסרפד וגם מחיפושים בפורומי הריון. אני שותה אותו גם בגלל הברזל וגם בגלל שהוא מפחית בצקות (משתן). בהצלחה!
 
תה סרפד הוא לא תכשיר שלוקחים

זה פשוט תה עשיר בברזל ולכן מומלץ לשתות אותו, אבל אין איזה מינון מומלץ או או הוראות שימוש. קונים עלים מיובשים בחנות טבע, מוזגים עליהם מים רותחים וזהו. לגבי האפקטיביות- לא כל כך משנה אם תשתי תה סרפד או תאכלי טחינה גולמית או בשר אדום או תקחי תכשירים, מה שחשוב זה לא לצרוך מוצרי חלב בסמוך למזונות עתירי ברזל (או תכשירי ברזל) וגם לצמצם למינימום את צריכת הקפאין כדי לא לפגוע בספיגה.
 
תמיד תהיתי כמה זה "בסמוך" לצריכת מוצרי חלב.

אז כמה זמן באמת אחרי שאוכלים משהו חלבי, אפשר לקחת ברזל בלי לחשוש לספיגה?
 
למעלה