עזרה

אודי04

New member
עזרה

מעוניין להחליף את הריטאלין הוא כבר לא עוזר כמו בעבר. ושמעתי על כדור "אדראל" מישהו מכיר או יכול להגיד את ההבדלים בינהם? , הדבר מאוד חשוב לי, אני מתחיל לעבוד עוד שבוע ומאוד מאוכזב מהריטאלין ומחפש תחליפים כאשר הקונצרטה לא בא בחשבון מבחינתי מכיוון שהוא יקר מאוד .לא מקנא בעצמי אם אתחיל לעבוד ללא "עזרה" יש לי פגישה מחר עם הפסיכיאטרית ואני מעדיף לכוון אותה , כי ביננו היא לא נראית לי הכי מבינה וכמה פעמים נתנה לי מרשם לא נכון והחזירו אותי מבית מרקחת ואפילו נזפו בה על זה (מה שהכניס לי יסורי מצפון) אז אני מצפה לעזרתכם לגבי פרוט על האדראל או ממריצים פרט לריטאלין. אודי.
 

zivadina

New member
תחליפים לריטלין

שלום אודי04 וברוך הבא אלינו. כל התחליפים לריטלין הם יקרים יותר. הקונצרטה הוא הזול ביניהם. האדראל הוא יקר ממנה ומצריך טופסולוגיה מסובכת. הסטרטרה יקרה יותר (600+) ושאר הכדורים הם מתחום הכדורים נוגדי דכאון, שמצריכים (כמו הסטרטרה) שמוש יומיומי רצוף. אני מציעה להפנות את שאלתך לד"ר מנור בסוף השבוע. כדאי שתוסיף את גילך, משקלך ואת משך הזמן שאתה משתמש בריטלין, כדי שחוות הדעת של ד"ר מנור תהיה מדויקת יותר.
 

dafnalevi12

New member
נסיון עם אדרל

הבן שלנו מקבל אדרל כבר מספר חודשים. זאת לאחר שהריטלין והקונצרטה שניסינו, השפיעו עליו מאוד לא טוב. האדרל הרבה יותר טוב עבורו. יש מעט מאוד תופעות לוואי והן באות לידי ביטוי בעיקר במין "עצב" תמידי. לעיתים יש מצבי רוח קיצוניים, עצבנות ובכי - אבל זה יחסית נדיר (פעם במספר שבועות). האדרל משפיע על כ- 6 שעות- כך שזה מכסה את ביה"ס ושעורי בית (אם מקפידים לעשות אותם מהר) רציתי לנסות גם את הסטרטרה (בגלל שעדיין קיימות תופעות לוואי) אבל אני מפחדת - כי היא חדשה יחסית אם יש לך שאלות נוספות אשמח לענות
 

zivadina

New member
אדרל

וכמה עולה האדרל? בנוסף, אינני חושבת שצריך להרתע מן הסטרטרה, כי היא נוסתה כבר בארץ. הבעיה אתה שצריך לתת אותה יום יום, ללא הפסקה. תודה על המידע. אין בינינו הרבה משתמשי אדרל, ואת תוכלי לתרום הרבה מנסיונך.
 

dafnalevi12

New member
המחיר של האדרל ירד במקצת

בפעם הראשונה שקניתי, המחיר היה די גבוה (מאות שקלים). התרופה היתה של היצרן המקורי עם אריזה מקורית. א"כ היה מחסור של כחודש וחצי (היתה תקופה מזוויעה בבית..) וכשהיבוא התחדש, העלות היתה נמוכה יותר אבל היצרן השתנה - בבית המרקחת (שור טבצ'ניק בת"א) אמרו שמדובר באותו דבר - שזו תרופה גנרית. אני לא זוכרת בדיוק כמה היא עולה אבל לדעתי בסביבות 400 ש"ח. אם זה עקרוני, אני יכולה לבדוק בקבלות אצלי בבית . לגבי הסרטטרה אני בכל זאת חוששת מפני שלא ידועות תופעות לוואי לטווח ארוך (בניגוד לריטלין למשל). אז כל עוד האדרל עובד, אני מעדיפה להשאר איתו. עוד נקודה היא שעם הסטרטרה (ממה שהבנתי) לוקח הרבה זמן להתאים את המינון. אני לא בטוחה שעכשיו (סוף שנה) זה זמן טוב לנסיונות. יכול להיות שבחופש הגדול ננסה. אני אשמח מאוד לשמוע נסיון של הורים עם סטרטרה. תוך כתיבת ההודעה, אני חושבת לגבי האדרל- כמה זמן ילדים מטופלים באדרל (בעולם לאו דוקא בארץ) - האם המידע לגבי ההשפעות לטווח ארוך נחקר בצורה דומה כמו ריטלין (הרי זה לא בדיוק ריטלין) - אשמח מאוד אם תוכלו לצרף את השאלה לשרשור לד"ר מנור בסוף השבוע. בתודה דפנה
 

dafnalevi12

New member
העצב אין לו סוף...

איך פתרתם את נושא העצב (אם בכלל)? החלפתם תרופה/מינון ? הפסקתם את התרופה? משהו אחר? ממש קשה לי עם העצב. אחת התכונות היפות ביותר שלו היא שמחת החיים והחייכנות שלו שפשוט נעלמת עם התרופה (ואני לא מדברת על השתוללות שניתן להחליפה עם שמחת חיים. הוא ילד שברגיל צוחק ונהנה מכל דבר.)
 

zivadina

New member
לאודי, עוד פרטים:

איזה ריטלין קיבלת ומה היה גודל המנה?
 

אודי04

New member
קיבלתי 10 מ"ג רגיל וחציתי אותו ל5

מ"ג. וזה הכי אפקטיבי בשבילי 10 מ"ג רגיל כבר גורם לי לתופעות לוואי רעד קל וסחרחורת עם 5 מ"ג הריכוז משתפר באופן משביע רצון ללא התופעות שיש ב10 מ"ג ,העניין שלאחר 3-4 כשההשפעה יורדת אני מתחיל להרגיש עייפות ואני בד"כ צריך לעבוד 8 שעות.
 

זהבה נ

New member
אודי04 ברוך הבא לקהילה ובקשר לאדראל

הבן שלי השתמש באדראל לפי שניתן היה להשיגו בארץ, זאת לאחר שהריטלין אכן הפסיק להשפיע בשלב מסוים. הפסיכאיטר שנתן לו את האדראל, קבע זאת לאחר אבחון מקיף מאוד בארה"ב. לומר לך שזה עושה הוקוס פוקוס אני לא יכולה, אבל לתקופה זה היה פשוט נפלא עד שגם זה לא סייע לאחר כשנתיים. היום ניתן להשיג בארץ אדראל הגם שזה מעט יותר מורכב ויקר, אני שילמתי בזמנו בארה"ב עבור כדור אחד בסביבות דולר ומעט יותר ליחידה של 20 מ"ג. במידה והרופאה שלך תמליץ לך אולי תנסה טיפולים תרופתיים שפחות מסובך לקבל אותם ובמידה והם לא יועילו תעבור לאדראל. בקשר למרשמים אני מכירה את הסיפור הסבוך וגם לנו היו כאלו מקרים לא מעט, התארח אצלנו מנהל פורום רוקחות ויש על כך מאמר מה צריך להיות כתוב במרשם חוקי, הכנס למאמרים, תבדוק ותדפיס לך. להשתמע.
 

razurgansoni

New member
אני לא מבין למה לא מתייחסים בכלל ל

לפומלין (nitan) אף אחד לא משתמש בזה?
 

zivadina

New member
מידע על ניטן.

טוב לראות אותך כאן, razurgansoni. הנה התייחסותה של ד"ר מנור לתרופה: "לגבי ניטן, הוא סטימולנט מהדור הישן, שמשך פעולתו ארוך יותר מהריטלין (שמונה שעות), אבל יש לו בפירוש יותר תופעות לוואי, כולל פגיעה אפשרית בתפקודי הכבד, שאינה קיימת בריטלין ובדור החדש המבוסס עליו. זו גם הסיבה שהיום לא מקובל להשתמש בו. בברכה, ד"ר איריס מנור". במידה שיש לך שאלה מסוימת על התרופה, אתה מוזמן לשים אותה בשרשור הנוכחי לד"ר מנור.
 
למעלה