על פי מה ש"השכלתי בנושא" בהקשר לבדיקת יתכנות.
בסירה ( קודמת) שלי ועל פי מאמרים בנושא,אכן זו נקודה מאוד חשובה. בהכללה ניתן לומר שהעיקרון הוא שבאותה נקודה בסיפון מה מעגנים את הואנטה הפנימית הזו לחלוץ סערה, צריך שתהיה לה מתחת לסיפון תמיכה אנכית חזקה וקשיחה. דבר זה מושג לרוב באחת משתי דרכים מקובלות , שהן בעצם גם מקובלות לכלל הואנטות בסירה : דרך אחת היא הימצאות מחיצה אנכית חזקה וקשיחה', מה שקרוי- bulkhead - שמחוברת אינטגרלית חזק והקפיתת- או כמעט הקפית -בלמינציה של בד פיברגלאס ושרף לגוף הסירה. מחיצה זו , אליה תחובר בברגים ואומים יחדת המתכת התחתונה של אותה עין בסיפון, תפזר את העומס להיקף גוף הסירה למניעת "משיכה" למעלה של הסיפון. שיטה שניה, בהעדר מחיצה קיימת כזו , או שאיננה מחוברת בצורה שתעמוד בעומס אנכי ( אלא כמחיצת להפרדה בין חללים ואטימה למים ) היא חיבור מתכתי קבוע וחזק - לרוב מוט עגול , רצוי עם יכולת כיוונון לאורך, עם יחדות קצה מתואמות לפי הצורך,המחבר בין אותה נקודה בסיפון לבין גוף הסירה למטה בצורה קשיחה וחזקה. כמה שהסיפון נראה חזק- והעובדה שיש עליו מתקונים שונים נוספים-חיבור ואנטה- אפילו למפרש סערה קטן, מחייב- אם רוצים לעשות זאת נכון- תמיכה אנכית המעבירה את העומסים לגוף הסירה, ולא לסיפון. לעניין זה, פלטת חיזוק אופקית מתכתית מתחת לסיפון , כזו שיש לדוגמא לווינצים או לברווזי קשירה, כמה שהיא תהיה חזקה ועבה, היא לא מספיקה בעצם, שהרי גם היא.."צפה" אופקית ,לא מעוגנת אנכית ולא יכולה "לתת קונטרה" שמעותי במימד האנכי הקובע. וסיפון ש.."מתחיל לעבוד" זו צרה צרורה, גם שלא תמיד רואים מייד בעין את התזוזה , או את הנזק.. אלה לפחות ההמלצות שאני קיבלתי, כמובן שבכול סירה ניתן לאלתר פתרון זה או אחר בהתאם למבנה וחיזוקים קיימים, העיקר להשיג תמיכה אנכית קשיחה כלפי מטה כנגד משיכת הואנטה למעלה..קשיחות זו גם מאפשרת מתיחה כמו שצריך לואנטה , להשגת מבנה מפרש שטוח ונשלט, חשוב כל כך בסערה. לגבי חישוב מספרי של עומסים וכו'..זה כבר עניין של טבלאות ובעלי מקצוע בנושא ו/או אנשים שעשו זאת בפועל.