עזרה,תוכון לא מרגיש טוב

yoseF16

New member
עזרה,תוכון לא מרגיש טוב

אמממ שלום,אני בדרך כלל קורא כאן ולא מגיב אבל עכשיו יש לי בעיה,לפני כמה ימים ראיתי שהתוכון שלי מתקפל כזה כמו כדור,חשבתי שזה בגלל הקור...אבל היום בבוקר כשבאתי לשים להם אוכל ראיתי שהצואה נישארה לו מתחת לזנב,הוא מנסה להוציא את זה אבל הוא לא מצליח,אז לאט לאט ניקתי את זה ועכשיו נישארה לו עוד צואה אבל יבשה,אני חושב שזה בגלל שהוא אכל ביצה,הוא פשוט טרף את הביצה כשהכנסתי אותה,עכשיו מה אני אמור לעשות? אני צריך להמשיך לנקות לו את הצואה? אם עשיתי משהו לא טוב בבקשה אל תנעלו את האשכול ותתקנו אותי.
 

yoseF16

New member
תודה על העזרה

תודה על העזרה =) הלכתי למוכר בחנות חיות(ביבנה לא מצאתי שום וטרינר שהטלפון שלו זמין) והוא אמר לי שיש לתוכי ביצים =) שמתי לו בית הטלה עם נסורת והכל,ושוב תודה על העזרה =)
 

אlרית

New member
לא הבנתי..

יש לך תוכי בודד.. או זוג? אם זוג.. ולמרות שלא נשמע לי שתוכיה דוגרת על צואה.. - מזל טוב. אם בודדת - הביצים לא מופרות, תוכל להכין חביתה בלבד. המוכר לא נשמע מהימן אם אלה דבריו סביר שרצה למכור תא הטלה ונסורת. אבסורד, אבל לצערי, זה הישראלי הממוצע ואם תחכה שמיכל תגיע.. היא מיבנה.. אני מאמינה שתוכל לעזור לך יותר מאותו מוכר או ממני כמובן. שבת שלום
 

yoseF16

New member
כן הם זוג...

בכלוב אחד יש זוג תוכונים,ובכלוב אחד יש זוג קוקטלים ותוכונית שלא הסתדרה עם התוכונים...
 

שלומי 747

New member
כולכם הגבתם להודעה הראשונה שלו

מבלי לשים לב מה הוא כתב בהודעה הזאת!... למה יש לך תוכונים אחת יחד עם זוג קוקוטיילים בכלוב?? כלומר אין בעיה שיהיו זוגות של קוקוטיילים ותוכונים שיחיו ביחד בכלוב גדול מספיק ומרווח, ידוע ש-2 הסוגים האלו יכולים להסתדר (למרות שעדיף שכל סוג יהיה בכלוב ניפרד) אבל בכלוב אחד זוג קוקטיילים עם תוכונית אחת? מה גודל הכלוב בכלל? צריך להוציא משם את התוכונית ולהעביר אותה לכלוב אחר..אתה יכול לקנות כלוב סטנדרטי לתוכונים (אם אתה יכול..מבחינה כספית/מבחינת מקום וכו') ולהביא לה תוכון זכר ולנסות לחבר ביניהם. אם אתה לא יכול לעשות את זה, הדבר הכי הגיוני (שניראה לי לפחות) לעשות זה למסור או למכור את התוכונית למישהו עם כלוב גדול (כלובי תעופה נגיד) או עם ווילר, או למגדל שיש לו תוכונים שחיים בלהקות.ואם יש לה ביצה כלואה (לפי מה שהבנתי מההודעה של מיכל..[?] ) אז המצב קריטי מאוד ומסוכן שעלול לגרום למוות! ואם זה המצב, אתה צריך להגיע לווט' כמה שיותר מהר...למרות שאם עד עכשיו הכל בסדר אז כניראה שלא מדובר בביצה כלואה.
 

Sweet Fantasy

New member
הקטע עם זה שיש תוכונית בודדה עם זוג

קוקטיילים זה החלק התפל בהודעה שלו ולכן אף אחד לא טרח להגיב בנושא זה. התוכונית החולה היא בזוג, וכרגע להוציא את התוכונית ההיא שנמצאת עם הקוקטיילים זה פחות חשוב. ראיתי תמונה של התוכונית בפורום אחר ואני ממש בספק אם היא תשרוד את הלילה, היא נראית רע מאוד. ואם היא לא תשרוד תלילה אני חושבת שהדבר הכי נכון לעשות זה לשים את הנקבה המבודדת יחד עם הזכר שנשאר.
 

שלומי 747

New member
ממש לא תפל

מסכנה התוכונית...אם זה תפל בשבילך, אז לא יודע מה להגיד לך.. אם התוכונית חולה (לפי מה שאת אומרת), הוא צריך להפריד אותה כבר עכשיו ולא לחכות ולראות אם היא 'תשרוד את הלילה' באותו כלוב יחד עם התוכון הזכר, אם הוא לא רוצה לראות גם את הזכר מת בבוקר. (או יום- יומיים אחרי) כרגע התוכונית שנמצאת יחד עם הקוקוטיילים מסכנה ואומללה שם. ולעומת זאת לגביי התוכונית השניה שחולה אין כל-כך מה לעשות כרגע מלבד לקוות שתשרוד את הלילה.
 

yoseF16

New member
תוכונית

אמממ אחרי שהזוג הרביצו לתוכונית העברתי אותה לכלוב אחר,אחר כך כל הזמן היא לא הייתה פעילה ותמיד הסתכלה על הכלוב של הקוקטלים וניצמדה לפינה שהכי קרובה לכלוב של הקוקטלים,הכלוב הוא מספיק גדול,התוכונית יכולה לעוף שם,והקוקטלים והתוכונית מסתדרים הם לפעמים מנקים אחד לשני את הצוואר,ודרך אגב התוכונית שרדה את הלילה והיא מרגישה יותר טוב,נתתי לה מים ואוכל כל הלילה,עוד כמה דקות אני אמור לנסוע לוטרינר...
 

שלומי 747

New member
כל עוד היא לבד שם היא לא תיהיה

שמחה כמו שהיא תיהיה עם עוד זכר בכלוב אחר. אתה אומר לי בעצם שלהיות לבד עם זוג קוקוטיילים יגרום לה להיות יותר מאושרת מאשר עם זכר בכלוב רק משלהם?....כי זה בעצם מה שיש כאן. או להמשיך להיות עם הזוג בכלוב, או להעבירה לכלוב אחר (שאמרת שיש לך מה שעוד יותר טוב. כי לא תצטרך נגיד לקנות כלוב חדש..) ולנסות לחבר לה זכר שיתחברו ויהיו מאושרים..אני חושב שגם אתה חושב שהיא תיהיה יותר מאושרת עם תוכון זכר..זה לפחות ההיגיון הבריא פה. ובכלל,אם אתה אומר שהכלוב מספיק גדול ושהתוכונית יכולה לעוף שם אז למה שלא תצרף לה זכר? לאותו כלוב? שמח לשמוע על התוכונית השניה לפחות
ולמיכל- קודם כל לא ידעתי שהיא מופרדת, לא זכור לי שראיתי את זה איפשהו באחת מההודעות שלו ודבר שני גם אני מדבר על התוכונית שעם הקוקוטיילים - היא מסכנה! לפחות אם היה לה שם תוכון או משהו...היא אולי בריאה אבל אומללה כך שזה ממש לא תפל!! ואם 'תפל' בשבילך ניקרא לתת לתוכונית לסבול אז שיהיה לך סבבה עם זה.
 

Sweet Fantasy

New member
שוב פעם -

לעומת זה שהתוכונית ההיא עמדה למות, הנושא ההוא היה תפל. מה יותר חשוב? למצוא לתוכונית הזו בן זוג עכשיו או לטפל בתוכונית השניה שהיא חולה? אתה ממש נסחף, התוכונית ההיא צריכה חברת תוכונים אחרים נכון, אבל כרגע יותר קריטי לטפל בתוכונית האחרת שחולה!
 

שלומי 747

New member
אבל אין לך מה לעשות אצל התוכונית החולה נכון??

"מה יותר חשוב? למצוא לתוכונית הזו בן זוג עכשיו או לטפל בתוכונית השניה שהיא חולה" - איך בדיוק הוא טיפל בה? היה אפשר בכלל לעשות משהו?? לא! חוץ מלקוות שהיא תשרוד את הלילה...הוא הלך לוט' רק בבוקר, ככה שבלילה הוא לא היה יכול לעשות כלום חוץ מלקוות. זה לא שהוא באמת 'טיפל' בה!!! הוא רק חיכה לבוקר כדי ללכת לווט'. אני לא אשנה את דעתי לא משנה מה תגידי, ככה שחבל על הוויכוח...
 

yoseF16

New member
אמממ

בנתיים אני מפריד כל כל התוכונים מחשש שאחד מהם ידבק,התוכון החולה מקבל אנטיביוטיקה וכל התוכים מקבלים איזה נוזל כזה שאני מטפטף להם על העורף וזה מרחיק את הטפילים,בנתיים אין לי כסף לעוד תוכונים,אני בקושי שילמתי לוטרינר...ועוד אני צריך לשלם לבדיקת כלומניה או איך שלא קוראים לזה S:
 

שלומי 747

New member
אתה עושה נכון, אבל סביר להניח

שהתוכון עם הטפילים הדביק את הקוקוטיילים (או שאולי דוקא אחד הקוקוטיילים היה דבוק בטפילים והדביק את התוכונית..) וגם שאולי התוכונית החולה הדביקה את התוכון שהיה איתה בכלוב. אבל זו רק השערה אז אל תלחץ..חוץ מזה שהטיפול הוא לא כזה נורא..זה לא שהם חלו במחלה סופנית שאין לרפא, ככה שאחרי טיפול (אם הם חולים) יהיו בסדר. והתכוונת כלמידיה
אולי תבקש מהווט' הנחה או משהו. תגיד לא שחסר לך כרגע כסף ולך תדע, אולי מפלת על ווט' חמוד שיסכים ויעזור..בכל אופן קבל ח"ח על האכפתיות והטיפול המסור
 

Sweet Fantasy

New member
כשהוא כתב לא היה לילה

והיה עוד אפשר ללכת לוט', באותו זמן הגבנו לו ואמרנו לו לפנות לוט' ולזה התייחסנו, אתה הגעת אחרי שהוא כבר אמר שהוא מחכה לבוקר והגתב בנושא השני, אחרי שאנחנו כבר טיפלו בנושא היותר! חשוב.. בקיצור מה שאני מנסה להגיד - לא הייתי צריך לשפוט פה אף אחד - "כולכם הגבתם להודעה הראשונה שלו מבלי לשים לב מה הוא כתב בהודעה הזאת!..." אנחנו התייחסנו בתגובתו הראשונה למה שהיה חשוב יותר באותו הרגע - החיים של התוכונית!
 

שלומי 747

New member
מי שפט אתכם?!! את שומעת מה את אומרת??

בסך הכל קראתי את ההודעה הזאת שלו ולא הבנתי איך לא הגבתם לו על זה..ואין לך בשביל מה לנסות לשכנע אותי, כבר אמרתי לך שאני לא אשנה את דעתי! וחוץ מזה, הגבת לו לשאלה הראשונה,בזמן שגם אותה הודעה שאני התייחסתי אליה הייתה פה אז אם כך, לפי מה שאמרת, למה לא ענית לו גם על זאתי?? גם אם תשלמי לי אני לא אשנה את דעתי מהסיבה הפשוטה שאני צודק ככה שחבל להמשיך עם הדיון!
 

Sweet Fantasy

New member
מה נסגר איתך?

התוכונית החולה מופרדת אני מדברת על זאת שעם הקוקטיילים, כל עוד היא בריאה שם בנתיים זה נושא פחות חשוב לטפל בו, אנחנו התעסקנו בתוכונית החולה ולא בסידורים מסביב!!!!
 

yoseF16

New member
הייתי אצל הוטרינר...

בסוף מתברר שלתוכונית שהייתה עם הקוקטלים יש לה טפילים,ולתוכי שחולה אני לא יודע מה יש...,הוא נתן לי כמה דברים לתת לו,עכשיו אני צריך לקנות דיסה לגוזלים,הוא לקח לו בדיקת דם ובערך עוד יומיים הוא ישלח אותה כי אין לי כסף...
 
למעלה