עזרה נפשית לחייל

  • פותח הנושא cv
  • פורסם בתאריך

cv

New member
עזרה נפשית לחייל

מחפשת גורם /גוף שיכול לתת מענה למצוקה נפשית אליה נקלע חייל (בהווה) בעל שירותו בשטחים. המצוקה נובעת משאלות מוסריות העולות כתוצאה מסוג השרות והפעולות. העזרה המבוקשת היא לא לש קב"ן בצבא, אלא של עמותה / פסיכולוג (שאינם ברי השפעה על מהלך שירותו הצבאי) וכמובן, כמובן, ד-י-ס-ק-ר-ט-י-ו-ת- מירבית!!! לעזרתכם אודה סיון
 

שי100

New member
סיוון היקרה,

בתור בן אדם המעורה במערכת בריאות הנפש של הצבא מתפקידי להגיד לך שהקב"ן(קצין בריאות הנפש)הוא עובד סוציאלי מוכשר או פסיכולוג קליני מומחה(או מתמחה),המחוייבים לסודיות רפואית ודיסקרטיות.אם החייל יפנה אליהם ויבקש להישאר במקום בו הוא משרת ,אין שום סיבה שהקב"ן ישפיע על תנאי השירות או השיבוץ של החייל(דרך אגב, מרביתם של הקב"נים שונאים לעסוק בזה ומעדיפים להתמקד בסיוע ועזרה נפשית נטו !!!!).כמובן שאם הקבן ימצא שהמטופל הוא מקרה קיצוני (למשל,חולה פסיכוטי על סף שיגעון עם כוונות אובדניות)יתכן כי ירצה לשחררו מהצבא,אבל גם אז מדובר בפגישות רבות,שיחות עם ההורים ולרוב נדרשת הסכמתם והסכמת החייל! באשר לפנייה לפסיכולוג פרטי מחוץ לצבא-צריך קודם כל לפנות לקב"ן(מה לעשות?זה בלתי נמנע!)ולקבל אישור מיוחד לטיפול באזרחות.אבל אז,הטיפול נעשה בשעות הפנאי של החייל בלבד והוא כרוך בתשלום גבוה ככל שהפסיכולוג ידרוש. בשורה התחתונה,אין שום מניעה בפנייה לקב"ן לשם סיוע נפשי גרדיא(הרבה עושים זאת).הקב"ן מחוייב לסודיות רפואית ונאמנות למטופל!ומבחינה סטטיסטית-רוב האנשים שקיבלו שיבוץ או תנאי שירות מיוחדים מהקב"ן לחצו עליו לא מעט! מקווה שעזרתי.אם יש לך שאלות נוספות-זה המקום! בהצלחה!!!
 

cv

New member
שי היקר, תודה על תגובתך...

מאחר ואני כבר שנים רבות מחוץ למערכת, רציתי לדעת מהי הדרך ליצור קשר עם קב"ן, והאם ניתן לעשות זאת בדיסקרטיות (משמע לא דרך היחידה). ביחידה בה נמצא החייל דבר זה עלול להתפרש שלא כיאה (הסקת מסקנות לגבי חוסנו הנפשי, יצירת מתח והעלאת שאלות פנימה אצל חברי הצוות... וכולי) אז מה עושים??? וחוצמזה, האם ישנה בצבא איזשהי תוכנית שוטפת לגבי תמיכה נפשית לחיילים שבמהלך שירותם נתקלים בדברים לא נעימים שעליהם לבצע? רק אתמול שמענו על עוד "התעללות" באוכלוסיה המקומית במחסום, לדעתי זוהי תוצאה ישירה של הצטברות לחצים שמוצאים את דרכם החוצה בצורה לא הולמת.... תודה מראש על התגובה סיון
 

rali

New member
סיוון היקרה

או שאת נאיוית, או שאני נאיוי, ואני כבר ראיתי הרבה דברים. עזרה נפשית למי שצריך להתעלל? הסכנה היחידה חומד, היא שזה ימצא חן בעיניו/ניה.
 

שי100

New member
סיוון,

בדרך כלל לשם קבלת טיפול יש צורך בהפניית מפקד,שנותן חוות דעת לקב"ן על תיפקוד החייל ביחידה בנוסף להפנייה מנהלתית של הרופא(טופס 103).אין סיבה לדאוג!המפקד לא חייב לדעת את סיבת הפנייה לקב"ן והקב"ן,מצידן,מחוייב לסודיות רפואית. קיימת גם אפשרות לפנות למרפאת קצין העיר הקרובה למקום מיגוריכם,ולבקש להיבדק אצל קב"ן ניטרלי-מחוץ ליחידת החייל.במיקרים אלו החיילים מופנים למרפאת ברה"ן המרכזית בתל השומר(ליד שער צפון,קרוב לביה"ח).אך גם אז הם ניבדקים לשיחה קצרה ומופנים לקב"ן יחידה.במיקרים אלו שני הקב"נים(קב"ן היחידה של החייל והקב"ן בתל השומר) מתאמים תור לחייל לקב"ן היחידה שלו והתיאום לא נעשה דרך המפקד. אך שוב,לצערי,המפקד ידע,במוקדם או במאוחר, שהחייל מטופל אצל הקב"ן שכן איך ניתן להסביר את היעדרותו של החייל מהפעילות השוטפת של היחידה? לא ציינת מה הקשר שלך לחייל אך להערכתי עלייך להפעיל לחץ עליו על מנת שלא ירגיש מבוכה ויפנה לקב"ן שלו(או לברה"ן תה"ש-משם יופנה לק"ן היחידה)!אין במה להתבייש!אנחנו בסה"כ בני אנוש עם רגישויות ובעיות! בהצלחה
 
למעלה