איילית אלמונית
New member
עזרה לחבר..
הי. מבקשת כלים לעזרה לחבר. הוא לא גר בארץ. הגיע לביקור בארץ באוגוסט וחזר לארצו. הוא מאוד אוהב את ישראל, מפנטז על חיים בישראל, אבל לא עושה דבר בעניין. כשאני מדברת איתו הוא נשמע עצוב, מדוכא מאוד. לא ישן מרוב דיכאון. אומר שהוא לא ידע שיש כל כך הרבה אכזבות בחיים (הוא בן 33). מסרב לכל הצעותי - טיפול פסיכולוגי עם/בלי טיפול תרופתי, רק היה מוכן לקנות תה קמומיל טבעי שהצעתי לו להרגעה. איך שהדברים נראים רגע לא בטוח שהוא יקנה כי נראה שהוא במצב של חוסר מוטיבציה להיטיב עם מצבו. יש לו יותר חברים מלי, אבל הבנתי ממנו שהוא לא מדבר איתם על דברים אישיים (הוא אומר, "אני לא אוהב לדבר על רגשות") ובאמת כל פעם שאני מתקרבת איתו לנושאים רגשיים הוא בורח כמו מאש. הוא אומר, זה יעבור. אני מקווה שאיכשהו כן הוא יתגבר אבל נראה שהוא פשוט מאכיל את עצמו בסרטים ולא נותן לאף אחד לעזור לו. בונקר. אני לא רוצה לנדנד לו אבל מצד שני אני מודאגת. בחור מקסים שהופך בטרם עת לסבתא זקנה ונרגנת.. אבל אני מתה עליו. אז בתכל'ס, יש איזשהם כלים, תובנות, לתת לו? איך אני יכולה לעזור למרות המרחק?.. הצעות יתקבלו בברכה.. ברור לי שמי שלא רוצה שיעזרו לו, אי אפשר להכריח אותו לקבל עזרה, ובכל זאת.
הי. מבקשת כלים לעזרה לחבר. הוא לא גר בארץ. הגיע לביקור בארץ באוגוסט וחזר לארצו. הוא מאוד אוהב את ישראל, מפנטז על חיים בישראל, אבל לא עושה דבר בעניין. כשאני מדברת איתו הוא נשמע עצוב, מדוכא מאוד. לא ישן מרוב דיכאון. אומר שהוא לא ידע שיש כל כך הרבה אכזבות בחיים (הוא בן 33). מסרב לכל הצעותי - טיפול פסיכולוגי עם/בלי טיפול תרופתי, רק היה מוכן לקנות תה קמומיל טבעי שהצעתי לו להרגעה. איך שהדברים נראים רגע לא בטוח שהוא יקנה כי נראה שהוא במצב של חוסר מוטיבציה להיטיב עם מצבו. יש לו יותר חברים מלי, אבל הבנתי ממנו שהוא לא מדבר איתם על דברים אישיים (הוא אומר, "אני לא אוהב לדבר על רגשות") ובאמת כל פעם שאני מתקרבת איתו לנושאים רגשיים הוא בורח כמו מאש. הוא אומר, זה יעבור. אני מקווה שאיכשהו כן הוא יתגבר אבל נראה שהוא פשוט מאכיל את עצמו בסרטים ולא נותן לאף אחד לעזור לו. בונקר. אני לא רוצה לנדנד לו אבל מצד שני אני מודאגת. בחור מקסים שהופך בטרם עת לסבתא זקנה ונרגנת.. אבל אני מתה עליו. אז בתכל'ס, יש איזשהם כלים, תובנות, לתת לו? איך אני יכולה לעזור למרות המרחק?.. הצעות יתקבלו בברכה.. ברור לי שמי שלא רוצה שיעזרו לו, אי אפשר להכריח אותו לקבל עזרה, ובכל זאת.