אני מצרפת לך מכתב
שקיבלתי ממשרד השיכון לגבי עזרה בשכ"ד, כמו שאני יודעת זכאות לא תלויה בהכנסה אלא אם הייתה דירה על שמך או לא. פניה למשרד הבינוי והשיכון לבדיקת זכאות אישית נעשית באמצעות כל אחד מהבנקים למשכנתאות עפ"י בחירת האזרח, ע"י מילוי טופס "בקשה לסיוע בדיור" הקיים בבנקים, אשר בעקבותיו מונפקת תעודת זכאות בהתאם לנתונים האישיים. תעודת זכאות הכרחית בכל בקשה לסיוע באשר היא ולא במתן הלוואה לרכישת דירה בלבד. קביעת הזכאות נעשית עפ"י תוכניות הסיוע לדיור שהוגדרו ע"י נהלים קבועים ופומביים שמטרתם לאפשר אחידות ושוויוניות כלפי כל אזרח ואזרח, תוך התחשבות במגבלות תקציביות ובשיקולי מדיניות. יחד עם זאת, זכות האזרח לערער בכתב על הזכאות שנקבעה לו לוועדות חריגים של משרדנו. הגשת הבקשה נעשית בבנק למשכנתאות בו הוגשה "בקשה לסיוע בדיור". אין פה יותר מדי אינפורמציה אבל תוכלי לקבל תשובות בכל הבנקים למשכנתאות.